Haloween/Alla helgorna
Ja snart är det daxs igen…..Ska ni klä ut er och ut och skrämmas eller lämnar ni över det till de yngre generationen….
Haloween/Alla helgonna helgen….Vad brukar ni göra då?? Besöker ni kyrkogården?…..Vad betyder denna helg för er? Eller paserar den förbi som alla andra helger?
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Har aldrig riktigt förstått varför vi ska fira en helg som inte är vår egen. Dessutom en helg som krockar med en av våra egna…….Alla Helgonahelgen har kanske blivit viktigare för mig sen min dotter gick bort - men redan innan dess så gick vi till kyrkogårdens minneslund och tände ljus där för våra nära och kära som lämnat oss.
Ensam - men stark!
Den helgen som kommer är helt värdelös anser jag. Det är bara köpmännen som tjänar på detta.
Och jag behöver inte klä ut mej…hahhhahh….ser för j*vlig ut ändå..hahahah

Alla helgona "firar" vi med att tända ljus på gravarna för våra nära och kära. Det är något jag är uppväxt med.
Halloween är absolut inte samma sak, något jag motsatt mig att fira i många år men böjt med mer och mer. De senaste 3 åren har jag köpt en stor pumpa som ungarna och jag skurit ut och har värmeljus i.
Ungefär dit sträcker sig mitt intresse… Men i år så är stora flickan bjuden på halloweenparty så man får väl försöka fixa någon utstyrsel till henne.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Jag är ju häxa året runt…
Tänder extra med ljus kanske…
Igår var jag och dottern till mina föräldrars grav och la granris och en krans. Sånt känns bra.
Ska tända ljus till helgen.
Ja jag ska med tända ljus på gravarna.
Men annars firar vi inte Halloween. direkt. Det är som vilken annan helg som helst.
Jag firar inte halloween…
Jag tänder ljus för min pappa och min morfar & mormor.. Det är allt:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Har varit och fixat ljus och köpt en sådan där kransliknande sak som jag ska lägga på min pappas grav. Barnen gillar klä ut sig…..Jag behöver inte det…Räcker jag låter bli att kamma mig just den dagen

Mina stora barn fyller nu i dagarna så det har varit perfekt att tajma in halloweenfester som barnkalas när de var små….
Nu fyller de 16 & 14 så det är ju inte aktuellt längre med sånt…
Även vi vuxna i kompisgänget har haft maskeradpartyn i bästa halloween-anda, hösten är så mörk och tråkig att alla försök till festligheter är väl mottagna!
Till och med skolan som jag jobbar på hade "freaky friday" innan höstlovet där de utsåg bästa dräkt m.m
Ungdomarna var jätteglada att vi bambatanter supportade deras evenemang och hade pyntat matsalen och serverade i häxhattar…

Det som är skoj, tycker jag, är att TV 400 visar rysare hela veckan..fniss. Fast det är ju för de större barnen och de vuxna. 
Men jag vågra knappt titta själv.hahahah
katsy: kan tänka mig att ungdomarna var glada! Tänk om vi haft såna mattanter på vår tid:)
Mia: ja, jag såg att Tv400 skulle ha bra filmer… tyvärr har jag ju inte de kanalerna så jag får hålla mig till skräpet på de vanliga;P
/Ingalill
Ja ni kan ju tänka er vad jag hittade på idag…Smög ut i trappen med Antons mask med mig. Tände inte lampan fast min mamma visste då om att jag smög ut och var jag skulle göra.
Sedan ringde jag på dörren….Ja Anton kom springande tittade ut genom kikhålet, hör han säga till mormor det är ingen där för det är mörkt….Ja sa hon men öppna…Och det gjorde han och där stog jag med hans mask på mig och sa buuuuu…Ja han var ju på väg att ramla omkul…

haha Pia! Inte skrämma barnen *s*
/Ingalill
#12 Är ju ett stort barn själv i mellan……

De enda som skräms här hemma är katterna som upptäckt att fåglarna äter utanför fönstret där jag satt nötbollar:) Så nu sitter de o vaktar o försöker skrämma bort fåglarna;)
/Ingalill
Ingann….Får väl se hur jag ska skrämmas ikväll…..
Har ju inga katter……
Haha du kan få ta min ena *s* Tut isf
Men ha inga sladdar framme för då är de av *fnissar*
/Ingalill
#16 Ha ha ha….ja då skulle jag ju ha någon annan aatt skylla på….Inte mamma som skräms…..