Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett01-föräldraskap
Läst 1405 ggr
Mirjami-78
0

Singelförälder hur mår du??

Singelförälder hur mår du?? Är alla dagar olika eller är det samma saker varje dag??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Tuvalu
0

Det är en berg- och dalbana skulle jag vilja säga… Just idag har jag haft en svacka och känt mig misslyckad som mamma Rynkar på näsan

Mirjami-78
0

Ja jag kan förstå dig Tuvala. Ibland känner jag mig så med…..

sponny
0

Beror på. Just nu med min utbildning (har fått 5 böcker (!) om arbetsmiljö och 5 böcker (!) om verktyg och maskiner i läxa till slutet av veckan) så är jag så upptagen att jag inte har tid att tänka. Så denna tiden, när jag bara träffar Mathilda på helgerna är nästan lättare för mig att ta mig igenom än tidigare när jag var tvungen att vara ifrån henne en hel vecka.

Men visst, ibland är det så att allt känns fel och att man känner sig som den sämsta pappan i världen.

ingann
0

Det är olika från dag till dag. Ibland känner man sig som en perfekt mamma medan andra dagar funderar man över om man ens är lämplig att få ha den titeln…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

#3 Inte lite läxor du har att lära dig.

Tror att varje förälder känner sig som en dålig förälder ibland, men man ska inte glömma att man är inte mer än människa och att man gör allt man kan för sina barn.

[mia-38]
0

Jag åker berg och dalbana jag med ganska ofta.
Ibland undrar man vad man gjort för fel som mamma.

Men sen finns det dagar då allt bara är toppen och allt flyter på bra.

Det ska nog vara så.

Mammzing
0

Ibland är hela livet en berg och dalbana.
Inte bara föräldraskapet.
Just nu är det motigt….

Casper
0

Ja, snacka om berg och dalbana.. För det mesta känner jag mig fri och stark, saknar ingen i mitt liv, fixar själv, bestämmer själv och mina ungar vet var de har mig, vad jag tycker och står för!

Men ibland känner jag mig fullständigt misslyckad, undrar när jag ska få råd att ge mina barn ens hälften av det jag vill ge dem, orkar inte med att ensam ha ansvaret för allt, vill inte, kan inte, orkar inte.. Då tjuter jag en sväng och tycker synd om mig själv fast jag vet att mina ungar har det bra och inte saknar något i livet! De har en förälder som älskar dem av hela sitt hjärta, som skulle gå i döden för dem, som intresserar sig och engagerar sig, som finns där om de behöver prata. JAG BRYR MIG!! Jag har uppfostrat dem att tro på sig själv, att vara rättvisa, att tänka efter före och att l e v a! Nu måste jag tro på att de kan använda redskapen jag gett dem för att forma sitt liv som de själv vill ha det.

Ångrar ingenting i mitt liv men får ändå ibland påminna mig om att jag är stark och att jag duger! Jag kan!! Glad

Så kämpa på! Livet är värt allt! Vi singeltjejer "rules the world"!

Lilacbower
0

Livet är inte alltid en fest oavsett om man är singel eller inte……..men det rullar på. En klok man sa en gång att även om det ser mörkt ut så skiner alltid solen där uppe bakom molnen. Det brukar jag tänka på när det är tjorvigt!

Ensam - men stark!

Tatsja
0

För mig är den ena dagen lik den andra, skillnaden är vad det är på teve.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

lillatotta
0

Jag försöker komma ut o promenera…med eller utan väninna..eller barn..man behöver tid att tänka och varva ner…samtidigt får man ju motion!! Ps. Mina barn är 14 o 17 år..så de klarar sig en stund själva! K r A m :)

Mirjami-78
0

#11 Ibland behöver man tänka m.m…Om så bara kunna ta en promenad. Ja och barnen överlever säkert de stunden utan mamma…..Glad

[mia-38]
0

Förr brukade jag ut och rida. Det om något rensade bort tankar och man laddade ny energi.
Sen mådde man bra och orkade ta uti med vardagen som singelförälder igen.

Mirjami-78
0

Tror man helt enkelt behöver ibland en paus från "vardagen".

[mia-38]
0

Absolut. Just nu känns allt så himla vanligt. När man går hemma hela dagarna. Ingen dag är den andra olik om man säger så.

Vet att jag är den enda som kan bryta mej ur denna cirkel…men jag har inte orken och inte det engagemanget just nu.

Mirjami-78
0

Ibland har man liksom inte orken att ta sig igenom saker bara så där….

För min egen del så orkar jag inte ens käna efter hur jag mår just nu. Har inte haft mens snart på två månader heller….Luktsinnet är som på en hund….humöret åker ber och dalbana. Ja gravid är jag då allafal inte…det kan jag utesluta för sex har jag inte ens haft på ett bra tag…..Antar att detta är pga. all stress….

[mia-38]
0

Ja Pia. Mensen kan försvinna vid stress och oro. Det gjorde min med i somrars.

Nä det gäller att bryta cirklen så man kan ta sej ur. Det är så lätt att skjuta upp saker man ska göra tills dagen efter..eller efter den.
Man har ju ändå inget att göra då..hahahah.

Inte bra!

Mirjami-78
0

Jag känner igen det är med att skjuta upp saker….

Här får vi den ena tiden efter den andra…till läkare sjukgymnaster m.m Ja när ska man hinna med allt?? Just nu så skjuter jag upp allt och sedan så samlas allt igen….Ja en röra blir det.Tungan ute