Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 514 ggr
Mirjami-78
0

Söndag 2009-11-01

Ja då var det söndag igen då. Snart är helgen förbi.

Vi ska snart börja dra oss mot tåget. Ska bara fixa i ordning allt här först. Ska nog ta Anton till läkaren idag igen….Han är inte alls pigg och orkar nästan inget.

Önskar er alla en trevlig söndag!!!Skrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Ja, så var det söndag… Känner mig allmänt hängig idag med huvudvärk…  Det beror nog på att vädret har svårt att bestämma sig för om det ska vara sol eller regn:(

Hoppas det inte är nåt allvarligt med Anton! Det låter inte alls bra att han är hängig så där ofta. Kanske dags att de gör en riktig genomgång av hela honom?

Ha en bra söndag allihopa!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Nu har vi kommit hem. Först så var det ju fotbol här i Gbg så då gick inte spårvagnarana som de skulle….Ja typiskt när vi skulle till läkaren och allt. Så sedan till slut så hamnade vi på jourcentralen här i närheten. Ja det tog ju emot oss men undrade om inte våran Vc kunde ta hand om oss mer eller mindre?? Jag förklarade för personen att det går ju inte ens få en akut tid på vc för de har inga läkare, så då får vi ju vända oss någon annanstans.

Ja vad som kom fram var att han har dåliga blodvärden. Han bara mer eller mindre sover som just nu ligger han i min säng under ett tjock täcke och sover. Ingen skola lär det ju bli för han imorgon för att han kommer somna…och inte orka med en skoldag…..

Någon som har något förslag vad jag ska göra?? Och hur har han helt plötsligt kunnat få dåliga blodvärden?? Det hela började ju när han blev sjuk….då fick han svarta ringar under ögonen och blev blek. Grönsaker och frukt äter han ju nuförtiden mycket oftare än vad han gjorde för…..Ja så jag står lite granna som ett frågetecken här…..Rynkar på näsan

[mia-38]
0

Pia..har de kollat B-12 på han? Då blir man trött och orkar ingenting.

Sen har det vart Svenskt Mästerskap i fotboll i GBG idag…Mellan AIK och GBG….AIK vann!! Då vet jag en som är glad…hehehe..

ingann…hoppas inte du blir sjuk igen. Bädda ner dej och ta det lungt.

Mirjami-78
0

Mia…De sa att han har järnbrist tydligen….Men hur sjuttan har han kunnat få det?? Jag menar han äter ju grönsaker m.m nuförtiden vilket han tidigare total vägrade…..

Kan det vara förkyldningen som har orsakat det hela…att han har blivit såhär sjuk och fått brist på järn??

[mia-38]
0

Det kan nog bero på förkylningen..kroppen kanske inte har tagit emot det han så väl behöver. Hans immunförsvar är säkert bräckligt och då kan man få de mest lustigaste sjukdomar.

Jag hoppas att de tar fler prover och försöker få upp bristen på järn.

Mirjami-78
0

Detta var ju en jourcentral vi var på så de kommer nog inte göra så mycket mera, men ska vänta och se nu….ska ev. söka för detta igen på tisdag på vc. Kommer inte ge mig….är lite orolig eftersom han har redan en del sjukdommar.

[mia-38]
0

Jaa..du måste se till så de tar de flesta prover på honom nu.
Så ni kan få hjälp i tid.

Har han nån husläkare?

Mirjami-78
0

Nej, vi har ingen husläkare men ska jaga vc imorgon ang. detta hela. Är ju som sagt orolig nu eftersom han har hjärtfel och allt….Har en känsla som jag inte vill ha….

[mia-38]
0

Då måste du dit imorrn på morgonen med han.
de får bara skramla fram en tid.

Mirjami-78
0

Ja…ska bomba deras telefon vid 7.30 först att börja med. Fungerar inte det så går jag dit och ja då blir det inte roligt för dem helt klart.

Gullan402
0

Hoppas du får en tid på VC i morgon till Anton. Bara stå på dig och se till att de lyssnar på dig. Bara var envis!
Det som du skriver låter absolut inte bra.  Tänker på er. Det har varit mycket  förkylningar och elände hos er i höst.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Mirjami-78
0

#11 Tack Gullan!!! Ja det har varit mycket men hoppas det ska ge sig snart.

Sedan så känner jag att denna nya system liknar en vårdkaos….Man bollas till olika ställen, runt och runt och runt. Ingen vill undersöka en och ta tag i det hela ordentligt.

Mirjami-78
0

Ska sova nu……Kan inget annat göra just ikväll…Säger god natt.

ingann
0

Pia: Har de testat honom för svininfluensan?

Läste i Aftonbladet om en pojke som blev hemskickad med rådet att få vätskeersättning för han inte åt eller drack…

www.aftonbladet.se/nyheter/article6051605.ab

Hemskt att läkarna inte tar föräldrarnas oro på allvar!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner