Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1505 ggr
Mirjami-78
0

Torsdag 2009-11-05

Ja då var det torsdag då. Vi närmar oss slutet av veckan.

Ibbes öron rinner och han verkar ha lite ont så ska ringa öronmottagningen som opererade in rören på han och få en tid till dem så de kan titta vad det är som händer med han.

Så blir hemma men hoppas bara på att det vänder snabt detta med hans öron. Ja är det inte den ena så är det den andra. Grrrrr…..Vill till jobbet!!!!!

Fick höra att tydligen är det några som har åkt på Svininfluensan här i Gbg, så den är här.

Ja ni får ha en bra torsdag.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mirjami-78
0

Nu är Anton iväg skickat till skolbussen allafal. Nu väntar jag att klockan ska bli 8.00 så jag kan ringa öronmottagningen. Hoppas på att få en tid så vi får komma dit så snart som möjligt. Låter Ibbe få sovmorgon. Själv har jag varit uppe sedan 05.00 Ja man är uppe med tuppen.Skrattande Sedan hoppas jag att detta hela vänder!!! Får snart leta efter någon som kan ta hand om barnen när de är sjuka……Pratade med mamma om det. Hon har ju ochså rätten att ta ut vab när pojkarna är sjuka ska bara kolla upp hur det där hela fungerar.

Mammzing
0

Det småsnöar här!
Ska iaf ta mej till jobbet på eftermiddan. Fast jag saknar vinterdäck.
Blir nog ett projekt för helgen.

Sjuka barn är inget skoj och stackarn med rör i öronen. Det hade min äldsta dotter, det var konstanr krångel, klippkort på öronmott.
Hoppas han få hjälp nu.

Ha en bra dag alla!

Mirjami-78
0

För Ibbe har det ju blivt bättre sedan ha fick rören. Nu fick jag äntligen tag på dem via telefonen och vi ska vara där 11.30 då docktorn ska titta på hans öron. Innan han fick rören hade han öroninflamation ca en till två gånger i månaden. Inget roligt allsRynkar på näsan För till slut visste man inte vad man skulle hitta på. Nu hoppas jag att det hittar vad som är fel för så mycket vax det har runnit från hans öron så är det inte normalt….Tog bort vaxet bara för några dagar det som hade kommit då och nu är det helt kladdigt igen.

Verkar som det snöra lite här och där i detta land…..

Hoppas du får en bra dag med Mammzing!!!

[mia-38]
0

God morgon..

Hua vilket väder vi har…det snö/regnar.Tyst
Hoppas Ibbe får hjälp med sitt öra.

Jag ska inte göra å mycket idag. Bara vara tror jag.
Kanske tar och sätter upp andra fästen till mina gardinstånger.

Kram till alla.

Mirjami-78
0

Fäste…..Tyst Hi hi hi….Ja ska hålla tyst….Oskyldig

Ja detta ska nog ordna sig. Var bara såååå lycklig över att jag skulle till jobbet. Ska ta och klä på han här snart och ta en temp i rumpan vilket han….ja inte gillar allafal. Sedan får han lite frukost innan vi ska iväg mot sjukhuset. Sedan kommer Anton hem i eftermiddag. Hoppas bara att dagen har varit bra.

Han ska få vacin nästa vecka mor Svininfluensan. Den härjar ju nu här i områderna. Hoppas man bara slipper den. Mamma sa att i Finland var det en 8 åring pojke som hade avlidigt ut av dem. Skrämmande!!! Tur att det inte kan smitta via datan allafal.

Mia….Hur har det gått för dig?? Känner du dig piggare?? Tänkte på frossan du hade någon dag sedan.

[mia-38]
0

Hahahahhah..ja Pia…jag tänkte samma sak om Fäste..hahahahahhahSkrattande men skrev inget…*asg*

Usch ja jag läste med om att nån till hade dött. Och den personen var inte i nån riskgrupp. Men var det inte en flicka?

Jag går med frossa till och från…sen blir jag kokhet…
Men jag mår bättre iallafall.

Mirjami-78
0

#6 Är inte säker men uppfattade det som det hade varit en pojke vad mamma sa allafal. Ja lite läskigt är det med denna influenssa. Man får söka vård i tid och inte vänta för länge om man blir sjuk.

Bra att du mår bättre. Ha du det kallt i lägenheten?? Här är det lite kyligt inte alls så varmt som det har varit tidigare. De sparar ju på allt…..Grrrr Ska iväg med Ibbe om en stund.

[mia-38]
0

Jag har säkert mellan 22-25 grader inne. Brassar på som bara den..hahahah

ja man ska nog inte nonchalera om man blir sjuk.

Mirjami-78
0

Ja då har du det varmt allafal. Här är det säkert inte mer än 20 grader i bässta fal. Sedan har man ju ingen som kan värma en hellerFlört Fast det är skönt med att vara ensam med barnen på ett sätt….Man kankse träffar någon när man är lite "äldre" när barnen är stora osv.

[mia-38]
0

Nu ska jag åka och handla och se om man kan hitta nån billig mat….

Mailade med min hyresvärd nyss. Berättade att jag inte fått några pengar till hyra än. Så jag är orolig att han ska kasta ut mej. Men det gör han nog inte, skrev han.
Nog inte???? Nu är jag orolig.

Mirjami-78
0

Ja kan förstå att man blir orolig….men tror inte han kommer göra det för du har ju sagt som det är. Dessutom tar det ju tid för han kunna fixa en vräkning. Men om det skulle bli så skulle jag ringa soc. och säga till dem hur det hela ligger till. Tak över huvudet måste du ju ha oavsett vad.

Men som sagt tror inte att du behöver oroa dig eftersom han vet ju hur du har det…han vinner inget på att slänga ut dig. Sedan är nog grannen ovanför dig som ska ut förts i såfall så som han väsnas och det har han inget gjort åt….Så skulle tycka att det är väldigt konstigt om han skulle vilja få ut dig pga. en sådan här sak som du själv inte kan påverka. Du väntar ju och kan inte skynda på det där hela.

Mirjami-78
0

Så nu har jag och Ibbe varit på öronmottagningen idag och han var inte helt ok i det andra örat så vi fick örondroppar, men detta går nog över rätt så snart med dropparna hoppas jag.

Sedan var det data fel på apoteket….De fick ringa läkaren och kolla vad han skulle ha. Sedan ville Ibbe in på Pressbyrån på vägen till spårvagnen och sa att han ville ha en bull…(Bulle) Ja så jag köpte två lussekatter samt en dricka. Ja han åt en och en halv lussekatt och tog sig en slurk dricka och såg nöjd ut. Sedan ville han inte gå ut vagnen när vi kom hem.

Här hemma så blev det storbesök i blöjjan…..Han ska snart lära sig att gå på toan men just nu så vägrar han sätta sig på allt som toa och potta heter fast store bror visar han hur man gör.

Kom tänka på Ibbe när vi var hos läkaren med Anton i måndas så skulle de sticka han i fingret så sitter Ibbe där och säger..Fint Anton, bra Anton, det är fint Anton, bara sådär det är bra, inte ont Anton. Höl ju på att dö ut av skratt så Ibbe absolut inte låter någon sticka han för då säger han bara det går inteTungan ute Ja så där får man verkligen fajtas….

sponny
0

Långa dagar blir det men nu ser jag i alla fall en ände på det. Jag har nu fått mit golv på skolan klart, alla plattorna ligger där de ska och är fästa med fix. Imorgon bitti ska jag dit igen, blanda till fogmassa och foga hela golvet och torka av det. Sedan ska jag bara byta om och sticka för då är jag klar med skolan i Växjö (nästan). Så på måndag börjar jag praktisera på företaget LB-hus i Bromölla. Skrattande

Mirjami-78
0

Sponny…Mycket du har hunnit med på skolan. Vad skönt att du ska sedan ut på praktik. Måste vara roligt med lite omväxlig i mellan. Ja allt tar ju sin tid men till slut blir man ju färdig och den dagen du är helt klar, ja då kommer du säkert känna en glädje även om det nu kan vara långa dagar m.m

Är inte säker att jag själv skulle ha tålamodet att sätta mig i skolbänken igen.

sponny
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pia- Jo, när man pluggade för slutproven och bordet såg ut på detta viset undrade man vad man hade här att göra. Förvånad

Mirjami-78
0

Sponny….Men du klarade det ju!! Hur ska du fira när du är helt klar med utbildningen?? Kan den praktiken ni gör leda till ett jobb??

sponny
0

Hur jag ska fira? Under hela utbildningen har jag antingen stigit upp tidigt för att köra till skolan eller så har jag haft Mathilda och väckts av henne. Så jag ska faktiskt fira med en sovmorgon. Tungan ute

Jobb? Ja kanske. LB-hus är ju ett förhållandevis stort företag så med lite tur så kanske det går vägen.

Mirjami-78
0

Ja…du får ta dig en ordentlig sovmorgon och se till att du har någon som fixar frukost, lunch och middag den dagen…med levande ljus samt tårta…så du får bara ta det lungt just den dagenSkrattande

Ja håller tummarna att du får ett jobb direkt efter!!!

sponny
0

Jag får nog ta mig en funderare på vem som skulle kunna ordna frukost åt mig. Det kan bli svårare att ordna det än att klara utbildningen. Skrattande

Mirjami-78
0

Sponny…..Bor lite för långt borta annars hade jag kunnat ordna det.Tungan ute Ja du får börja fundera….Annars får du ta in på hotel helt enkelt med roomserviceFlört

sponny
0

Det låter ju inte helt fel, något av det… Tungan ute Jag får väl ta mig en funderare och se hur jag gör. Jag får väl i värsta fall nöja mig med att bara ha möjligheten att sova ut riktigt ordentligt och göra min egen frukost efter det.

Mirjami-78
0

Ja bara det där att kunna få sovmorgon….Ja då säger man Jippiiii. Jag kan få det ibland hemma hos mamma men oftast vaknar jag ändå när barnen är i farten och ska "bara" titta till mamma.

Ja vet hur det där är. Har jag bara Anton ja då kan man få sova för han gillar att sova länge på morgonenTungan ute