Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1244 ggr
Mirjami-78
0

Onsdag 2009-11-11

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja då var det onsdag då. Ska gå och lägga mig nu.

Ja vilket roligt datum 11/11Glad

Ja önkar er alla en underbar onsdag. Kommer jobba idag.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mirjami-78
0

God morgon. Kikar in en snabbis före dagens arbete. Hoppas ni får en bra dag.

Mammzing
0

Inte en droppe vatten!
Och i källaren srår vattenpumpen och tiger.
Så är det med eget hus.
Ringt min röris, han skulle FÖRSÖKA hinna idag.
Hade man bott i lägenhet så hade man bara ringt bostadsbolaget.

Så bra det börjar denna onsdag!

Ha det bra alla, nu ska jag ta en dunk och knalla till grannen!

[mia-38]
0

God morgon alla.

Söt kisse Pia…hihihi

Har du inget vatten Mammzing? Vad hopplöst!!

Jag ska jaga socialen idag. Hon lovade att jag skulle ha pengar i början på veckan. Nu är det i mitten på veckan. Jag har heller inte fått tag i henne. Börjar lessna på skiten!!

Annars är det en lugn dag idag. Ska stryka gardiner och hänga upp.

Kram till alla.

[mia-38]
0

Jaha. Pratat med social-tjejen nu. Och nu skulle de ha ett möte TILL om mej. Jag fattar ingenting.
Och hon sa att det jag kan falla på är att jag sökt för få jobb. Man ska söka minst 20 jobb i månaden. Va?? Men kunde de inte sagt det då?
Så förmodlingen så får jag inte en krona!!
Och vad gör man då??????
Back med en hyra på 6300 kr!!

Jag spyr snart!!! Gräver en grop och gräver ner mej. Gråter

Mirjami-78
0

Mia: Kan de göra så?? Hon borde ju ha talat om det direkt hur många jobb du ska söka osv. Jag skulle ta och söka dem nu och lägga fram papret framför näsan på henne. Ja ska man ha sökt 20 st då får man ju nästan ta alla möjliga jobb även sådana som man kankse inte kan få. Ja sökt har man gjort ju ändå.

Jag brukade göra så…tror det var 10 st jobb man skulle söka under en månad att jag samlade ihop och skickade iväg allt samtidigt. Skrev upp dem m.m

Hon hade allafal kunnat höra av sig……Ang. det hela.

Skickar en kram till dig!!

Mammzing
0

Ähh, fy mia-38!
Va sunkigt!
Men är det inte typiskt att dom ( soc ) inte ger rätt uppgifter från början!
Å det där med att söka 20 jobb i månaden? Tycker det är kämpigt att hitta ETT jobb i månaden att söka som man e kvalificerad för….

Vattnet kom snart tillbaka, Skjutsade minstingen till bussen vid 8.30, tar typ 10 min. Å när jag kom hem var rörkrökaren där!

Toppen!

[mia-38]
0

Jadu Pia….Allt är ett rent h*lvete just nu.
Hon lovade att höra av sej efter mötet..men inte ett ljud från henne!!!
Nu ska jag tydligen få jaga henne IGEN!!!

Men min hyresvärd är snäll. Jag får betala av hyran med en 1000-lapp extra varje månad. Men då bli min hyra 7300 istället.

Vad håller soss-kärringen på med???
Och hon frågade hur många jobb jag hade sökt. Jag sa sådär en 12 stycken. Då sa hon inget. DÅ kunde hon sagt att jag måste söka minst 20 stycken för att få hjälp av de.

Men de ÄLSKAR att stjälpa folk Pia i denna kommunen.

[mia-38]
0

SKÖNT Mammzing att du har vatten igen..Skrattande

Mirjami-78
0

Mia…leta upp minst 8 jobb till och bara sök dem oavsett vad de är för jobb. Sedan säg att du har sökt 20 st…..Ja då måste hon hjälpa dig. Så kan de ju inte göra, för hon har ju inte sagt 20 stycken från början och det måste hon säga eller ge dig en lapp där det står ang. det hela. Hon måste ju ge dig infot.

Vänta och se ger de dig pengar så hoppas jag de ger även till hyran. Ta inte det på avbetalning för det blir en väldig hög hyra om jag ska vara ärlig. Jag betalar för min trea på ca 80 kvm 5005 kr och den ligger ju ändå en storstad.

Men om hon nu inte tar kontakt med dig så sök efter hennes chef. Det skulle jag ha gjort och sedan byt asistent. Nu har du ju fått jaga henne väldigt mycket.

[mia-38]
0

Det är redan försent Pia. Jag skulle sökt 20 stycken jobb redan i september då jag visste att jag blev uppsagd. Och sedan ytterligare 20 stycken i oktober. Nu kämpar jag som fasen för att få ihop över 20 stycken i november.

Men om hon säger att jag inte får pga det så tänker jag överklaga och mena på att jag inte ens visste hur många jobb jag var tvungen att söka enligt deras regler då hon inte sagt detta.
Man kan ju inte gissa sej till det.

Mirjami-78
0

Nee…det där måste hon ju säga. Ja ger hon dig inga pengar så överklaga. Ja hon måste ju säga saker till en. Jag skulle börja med att ringa upp chefen helt klart om detta inte beviljas och ta det med henne/honom. Ja men blev du inte arbetslös i slutet av september?? Skulle du ha då sökt flera jobb om dagen då eller hur har de tänkt sig??

Sedan bara det där att hon inte hör av sig….Ja det tycker jag är lite dålig still. Hon vet ju att du väntar…Fast de kan ju ochså ha mycket att göra men ändå. Detta är väl lite akut då du ligger efter med hyran och allt.

[mia-38]
0

Hon menade på att så fort jag visste att jag skulle bli arbetslös så skulle jag sökt 20 jobb. Men hallå…Hur mådde man egentligen…

Visst kan de ha mycket att göra..men då ska man heller inte lova att man ringer efter mötet och säger vilket. Men hon är FEG!!

Syo:n ringde nu från Emils skola iallafall. En man kan lita på..hahahah
Och de godkänner nog till 95% att han får anpassa och läsa det han behöver.
Men för att vi ska få bostadsbidrag så måste han ha studiemedel..annars drar de in det? Kan FK göra så?
Hahahah..man blir inte klok på dessa myndigheter.

Men han får iallafall ihop 600 poäng med det han ska läsa…och då frå han studiemedel.

Mirjami-78
0

Nee…hon kan ju inte lova och sedan inte hålla det. Har hon sagt att hon ringer efter mötet så ska hon göra det så är det. Sedan borde hon ju inte ha lovat dig pengar i början av veckan om hon nu inte godkänna det hela.

Ja det där med bostadsbidraget m.m vet jag inte om hur reglerna är där. Snurrigt helt enkelt.

ingann
0

Mia: Det lät väldigt mycket med 20 ansökningar i månaden! Här är kravet 3 st/veckan…  Men då måste man fylla i vilket jobb, vem man pratat med, telefonnummer, vad de svarat… Så att soc kan kolla upp det om de vill… Man får en blankett från soc där man fyller i dessa uppgifter på den förtryckta blanketten.

Bostadsbidrag ska du ha oavsett om Emil går i skolan eller inte fram till han är 18 år. Efter det måste de studera och få CSN för att bli beviljad bostadsbidrag.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

Aaha ingann..Emil är ju snart 18..om en månad. Det var nog så de menade då.
Men nu kommer han nog upp i 600 poäng för att få studiemedel..så det löser sej nog.

Ja 20 styck i månaden är MYCKET.Hon sa att jag får sitta och blädda i telekatalogen…hahahah..Men hur många gör inte så. Företagarna är nog ganska trött på arbetslösa nu. Men jag har gått in och skickat mail. Har sökt flera stycken idag i ren ilska..hahahah

ingann
0

Mia: sök alla jobb i platsjournalen även om du inte är kvalifierad… Här finns ju i princip inga jobb så en kompis sökte även jobb som läkare och sånt… Då har man ju iaf sökt…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

Jösses ni! Hon ringde nu. Jag ska få ut 4500 kr på fredag. SOM räknas in som inkomst i november så jag frå mindre då till nästa gång…*suck* Bara för att jag inte fått ut dessa i oktober.
Men..men..

Sen säger hon att jag kan fortsätta på en Trygghetsanställning på en annan arbetsplats. Kunde vart bra och vetat det INNAN!! Hhahaah.

Då betalar ju inte arbetsgivaren mej så mycket i lön…och då kan jag kankse komma in lättare.
Så imorrn ska jag ringa de jobben jag verkligen kan tänka mej. Och berätta detta.

Mirjami-78
0

Men Mia 4500 kr det räcker ju inte ens till hyran…Ska hon betala hyran och 4500kr??

[mia-38]
0

Hahahah..Pia jag vet inte. Men jag får ju a-kassa med…
men nästa månad räknar de ju med dessa pengar eftersom jag får de nu i november. Skulle vart i oktober egentligen. Men eftersom hon var så seg så blir det så. Och då får jag mindre till decemberhyran….

*pust*

Mirjami-78
0

Men nu fattar jag inte hur hon har tänkt sigObestämd För du har ju liksom inte haft någon inkomst…..Och a-kassan vet man ju inte när de betalar ut heller.

[mia-38]
0

Nä jag fattar nada faktiskt. Och nu sa hon ingenting om att jag hade sökt för lite jobb..hahahahahah…
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta…hahahahGråter

Mirjami-78
0

Men fy alltså….be och få en uträkning på papper. Det gjorde jag alltid så jag hade svart på vitt vad jag fick för utbetalning och till vad. Undrar om hon vet vad hon betalar ut till dig nu…verkar helt snurrigt.

[mia-38]
0

Näää..men jag orkar inte hålla på o tjabba på henne heller. Jag får vara glad att jag fick hjälp denna månaden iallafall..fast det skulle räknast på förra..hahahah..

Mirjami-78
0

Ja verkligen snurrigt……ObestämdTungan ute

Ska byta blöjja i Ibbe och sedan blir det soffan en stund här….Han titta på bolibomba så då kan jag "slöa" lite. Anton ligger i min säng och snarkar.

[mia-38]
0

Vila du en stund..
Jag ska kolla Bonde söker Fru ikväll.

B och hans klass är ute och kör buss i skummet. Sedan skulle de grilla korv i skogen..hahahah…Dödsförkyld som han är.

Mirjami-78
0

Mia…de lär nog ha roligt. Sä mörkt det är ute och grilla korv…hi hi hi…Det kankse ni borde göra medFlört