Torsdag 2009-11-12
Hej alla vakna?
Jag hann först, ovanligt.
Idag blir det IKEA, jobb och sen Thaimat ikväll med minsta dottern. Sonen ska på kryssning till Åland.
Lite snöflingor singlar, hoppas inte på så mycket. Har inte hunnit med vinterdäcken än.
Ha en bra dag alla!
God morgon Mammzing och alla andra. 
Idag har jag äntligen fått in liiite pengar. Så man kan leva lite mer normalt än innan.
Ska söka mer jobb idag. Fick reda på att jag kan fortsätta gå på lönebidrag. Det kunde de kläckt ur sej innan…då hade jag haft lättare att få ett jobb.
Tvättdag idag. Och ska försöka hänga upp mina gardiner i sovrummet med.
Kram till alla.
God eftermiddag. Jag var här inne en sväng i morse men sedan blev det fel på sajten så kunde inget skriva så klart. Ska snart dar mig hem från jobbet. Det blir att städa idag då min mamma ev. kommer imorgon. Ja Ibbe ska hämtas från dagis med. Han var rolig igår kväll när han skulle sova. Ja då börja han vråla efter Anton.Jag tor han nämligen in i mitt sovrum och skulle natta han. Stängde dörren dit in och släkte lampan…..och la mig själv brevid han. Pillade han på magen som han alltid vill man ska göra och sedan blev det tyst på han ….Ja sedan hade jag en "papegoja" brevid mig i natt…..Anton som var i farten och skulle prata och ha sig vid halv ett på natten, men han somnade sedan till slut.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Hm, jag startade en tråd tidigt i morse, vad tog den vägen?
Har idag snurrat runt Emmaboda ett antal varv med snurrig svärmor. Så i nu läget känner jag mig ganska trött. Men vågar inte vila för då somnar jag och jag ska ju köra ungarna till skyttet sen. Innan dess ska jag helst orka duscha oxå.
Mia; skönt att du fick lite pengar iaf. Nu kan du köpa kaffe. Jag har tänkt på dig minsann….
Pia; Tur att Anton somnade till slut, man är ju inte så impad över att barnen har värsta svadan när man vill sova.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Gullan…Vad var det för tråd? Jag har bara kikat in här ibland under dagen men jag har inte sett till nån ny tråd. Vad konstigt?
Men det har varit konstigt här inne ibland har jag märkt. Sajten har inte fungerat som den skulle.
Jag har haft en dag med full fart.
B kom upp en sväng så vi tjatade bort några timmar..fniss.
Nu har jag hjälpt Emils med han läxa.
Ja sajten har varit konstig idag…..Nu är jag här hemma och fryser så tänkerna darrar nästan. Låg under täcket förrut. Har varit och handlat idag och imorgon tänkte jag städa här hemma efter jobbet.
Gullan du får skapa en ny tråd…Helt säker på att det har hänt med den något ja pga felen som har varit här idag.
Mia…Vad roligt att B kom och ni kunde "surra" bort en stund.
Hemma och har fått mat i magen. Upp vid 5, en snabb kopp kaffe, bil till Kristianstad, fogat golvet på ett uterum, inom ICA Maxi på hemvägen för att köpa smör och träffar Mathilda på maxi när hon är och handlar med mormor och morfar. Jättekram till pappa så blev detta en riktig toppendag det med. 
pia - välkommen i klubben, fryser som bara den men det är nog för att jag stått och slabbat med kalltvatten utomhus större delen av dagen. Brrr… Blandat fog, tvättat verktyg osv…
mia - skönt att det kommit in lite slantar, de behövs ju de där grejorna
Pia…inte bli sjuk nu. Jag tänker på att du fryser…
Tack sponny. Det behövdes verkligen..hahah..Här hemma vart det tomt i skåpen nu. 
Sponny…Ja du har ju de där långa dagarna. Vad roligt att du träffade Matilda på Ica.
Ja då är vi två som fryser då……
Kallvatten utomhus ny…..hela dagen Huaaaa….Just nu saknar jag "finska" bastun med ordentlig värme i.
Mia….Tänker inte bli sjuk nu men är iskall om mina händer
Får drömma om de varma tiderna eller något annat

mia och pia; tråden jag skapade tidigt i morse var dagens. Men so what, jag skrev inget speciellt… bara svammel om vad jag skulle göra idag och det är ändå inte speciellt intressant.
Jag läser ju som bekant mer än jag skriver.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
#10 Ok Gullan…..men det har varit strul med I-fokus idag. I mellan kunde jag inte ens komma in här…Men det är facktist många gånger roligt att läsa era trådar här även om du skriver att det var "svammel" i den som du skrev….
Gillar helt enkelt när ni skriver!!Diskuterar, berättar m.m
Svammel kan ju vara jätteskoj…hihihihi..
Så bara skriv Gullan. Vad du än kommer på.

Ja ni är för härliga bara…..Vad skulle jag göra utan er här
Pia…har du vart på Ishotellet eller? hahahah
Mia…..Ja var där och kollade läget….Men funderar på att skicka er till en varma ställe…Hänga själv med i reseväskan
Hi hi hi Nu vet jag ju hur det är att frysa….som jag tydligen hade glömt av här mellan varven.
Du får gärna hänga med oss…hihihi..Kunde bli kul.
Nu ska jag snart nana kudden.
Jaaa…Mia. Tar med mig kaffebryggaren samt Gevalia….Lovar sova i väskan…under sängen och inte snarka

Nu börjar värmen bli normal här igen
Ska diska disken som jag har i köket…..
Hej allihopa! Ser att det är fler än jag som haft svårt med iFokus idag… jag blev nervös att den här datorn med skulle lägga av när allt bara blev error och sidan kan inte visas 
Efter lunch fick jag besök av mina små tvillingtroll
Det blev några timmar med skratt när de spelade upp hela Ronja Rövardotter-filmen för mig haha Hoppade över bäcken (Kims skateboard), satt på golvet o såg oskyldiga ut samtidigt som de upprepade "vaffö då då, vaffö gö du på detta vise" i ca 10 min i sträck.. Roligast var när de började vråla för fulla muggar: Lovis, jag har inget barn! O la sig i Åskars korg, tog sig för pannan " nu är det slut, nu går jag över" (skalle-per)
Sen har det varit middag och tv fram till nu:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Hej Ingann….Roligt att se dig här. Ja I-fokus har inte fungat som den ska idag.
Men roligt att din dag har varit bra.
Ibbes utslag som jag skrev för ett tag sedan har jag kikat på nu i kväl. Vet inte vad det är….ser ut som finnar nästan men vissa ut av dem har växt ut liksom. Pillade på en som hade växt, den började blöda. Dessa sitter under hakan samt nedanför halsen. Anton har något liknande under ena ögat…Kan vara samma de har….Funderar här. Ska söka för det om de inte försvinner eller blir värre….Annars väntar jag med det ett tag. Ska fråga på dagis med om någon har haft liknande där.