När man lever ensam
När man lever ensam är du någonsin rädd för att bli utsatt för brott i din bostad eller utomhus??
Anledningen att jag fick iden till den här tråden var pga. den så kallade "Babyfacet" som "härjade" här i Gbg. För några år sedan var det även en man som tog sig in hos ensamna kvinnor här i området.
Är det säkrare för en man när man lever ensam än för en kvinna eller har det där ingen betydelse?
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Jag tror inte det har så stor betydelse… Jag är aldrig rädd här i området trots att det på helgerna är ganska stökigt eftersom vi har den enda nattöppna pizzerian i vårat hus:)
Jag har flera gånger avbrutit inbrott i bilar på vår parkering (mitt fönster vätter dit så när jag sitter vid datorn ser jag hela parkeringen) genom att gå ut och skälla ut dem eller gå ut på balkongen och skrika åt dem 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag har nog aldrig varit rädd just bara för att jag är ensam. Men jag låser dörrar när jag ska sova…
På gården där jag bodde innan så skedde det ibland stöld av saker ute. Man trodde liksom inte att de skulle åka ända ut dit för att stjäla.
Men jag känner mej aldrig rädd för inbrott eller nåt sånt.
Jag kan känna mig rädd i mellan. Jag låser gärna dörren efter mig när jag har kommit ie, men bor ju i en storstad och i en förort, men vet inte om det är lungnare någon annan stans.
Är faktiskt nästan aldrig rädd för att det ska hända något även om man kanske ska fundera på det lite. Men sedan är detta en mycket liten ort också. Alla ser nästan alltid när det är något som inte är som det brukar. Sedan om det är farligare för kvinnor än män? Nja, vad gäller babyfacet och hans verksamhet dvs våldtäkt så är ju risken med all säkerhet större men inbrott och liknande så tror jag absolut inte att det är någon skillnad.

Nja, jag är inte speciellt rädd. Är faktiskt mera rädd för de jä-la vildsvinen som härjar på min tomt.
Bor ju på landet och har 2 hundar som garanterat inte släpper in ngn utan att det hörs! Sen har vi grannar stor uppsikt över varandras hus och tomter. Mina hundar kallas "säpo" eftersom de varnar om det kommer ngn till grannarna om de inte är hemma…
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Gullan. Det är kanonbra att ha hundar. Då sticker allt vad inbrottstjuvar heter..
Vildsvinen kan ställa till mycket ja.
Jag var ute och körde för lite sen..då hade de grävt upp flera åkrar. Såg för j*kligt ut kan jag säga.
Ja man kankse borde skaffa sig en hund…..
Mest är jag nog rädd fär de där ungdomsgängen som rör sig här i området, men så länge man håller sig på sin kant så låter de nog bli en.
För nogra år sedan cycklade jag ner till torget rätt så sent för att hämta ut pengar. Eftersom det var sent tog jag just därför cyckeln. På vägen möter jag två killar och den ena slänger sig rakt emot mig, rakt mot ansiktet. Ja jag blev förbannad. De hade tur att jag inte han bromsa till närmare dem. På vägen hem hade han cyckelpumpen klar i korgen. Tänkte är det någon som ger sig på mig….så kommer jag försvara mig med den.
Usch ja. Sånt Pia kan göra så att man blir livrädd. Var de tvungna att göra så???
Jag kör och hämtar sonen tills hans tjej ett par kvällar i veckorna nu. Här i stan så är det många konstiga människor ute. En av Emils kompisar höll på att bli rånad för lite sen.
Jag går sällan ut själv när det är mörkt på stan.
Ja jag började undra vad de syslade med…..Ja men antagligen tycket de att det var roligt, men vad hade hänt om jag hade ramlat omkul med cyckeln…..Man får var försiktig.
Det kunde gått illa.
Men de tänker inte så. Ibland har man bara lust att klå upp vissa…men det får man ju inte..
Neee Mia man får ju inte det…..Fast jag skulle ha tänkt till om det hade gjort det igen