Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett03-socialt-kontaktnät
Läst 562 ggr
Mirjami-78
0

Dyra julklappar

Nu börjar vi närma oss december. Ja snart jul igen. Men vad köper man till sina nära och kära? Hur dyrt få det bli igentligen?

Har ni vuxna en överenskommelse om hur mycket det får kosta när man köper till varandras barn m.m?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

vi köper inte till varandras barn, bara till våra egna för annars skulle vi bli ruinerade även om vi bara köpte för nån hundring till varje…

mamma är den enda som får paket utöver mina barn:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

Denna julen har syrran och jag snackat om att bara köpa till våra egna barn. Det är precis som ingann säger att man blir ju ruinerad annars. Syrran har ju 3 egna och 3 fosterbarn. Så det kostar för mycket. Iallafall just nu för mej.
Sen köper jag ju nåt till mamma och pappa. Ska köpa nåt litet till B med..men vet inte vad.

ingann
0

Mia: precis.. jag har 7 syskonbarn så det blir enorma summor.. förr köpte vi till alla för ca 200 kr o då hade vi inte råd att köpa nåt ordentligt till våra egna så vi slutade ge varandra för 7-8 år sen…

/Ingalill

[mia-38]
0

Det blir ju så då..man kan inte köpa nåt vettigt alls till sin/sina egna barn då. Och nu är det ju så att Emil fyller 18 den 18:e december med. Och mamma fyller 65 den 7 december.

ingann
0

Åh, vad kul *not*

i februari 2011 fyller rub 18 och ska väl ha nåt ordentligt eftersom det är den viktigaste födelsedagen i livet när man blir myndig… i juni samma år fyller kim 15 o vill ha moppe:( jag kan ju knappast neka honom det när rub fick en dator för 10 000 när han fyllde 15… (den har jag betalt klart i maj nästa år)

/Ingalill

martdat
0

inte dyrt alls, dottern får för ca 500 kr, sen köper jag till de i familjen som jag firar själva julafton med, ca 50 kr per person, ibland lite mer ibland mindre, Jag ville att vi skulle sluta köpa till oss vuxna men det ville inte alla i familjen,,, så då får det va så då, men bara nått litet symboliskt, har tex köpt en julklapp nu, en Burk att ha topps i på netto, 20 kr, som hittat, jättefin o billig,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mirjami-78
0

Nu är vi inte så många. Jag brukar köpa något litet till brossan sambos son och mina får alltid från min bror och hans sambo och jag köper något till dem med. Sedan får mamma något och barnen. Det blir inga höga summor men ändå. Ibbes pappa blir utan precent detta året och han har inget köpt till oss andra de tidigare åren utan bara väntat på vad han ska få. Sen fyller Anton år i feb.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool