Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1294 ggr
[mia-38]
0

Onsdag 18/11

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon på er alla vänner.

Har ni sovit gott? Det har jag. Jag vart så trött när jag kom hem igårkväll så jag hade kunnat stå och sova.

Idag ska jag tvätta klart. Fick tvätta en del lakan och överkast igår pga en katt som hade gjort hyss.
Annars blir dagen lugn.

Vad ska ni hitta på?
Kram till alla.

[mia-38]
0

Idag skulle de ha möte på mitt gamla jobb. Min handläggare på AF skulle dit och tyckte vi skulle passa på att ha ett möte då, Hon skulle höra av sej om en tid. Hahahah…Ja just det. Jag har inte fått nån tid.
Men mej kvittar det.

Pia..jag hoppas pojkarna mår bättre idag.

ingann..jag hoppas du fått sova.

Mammzing
0

Ooo, så söt kisse!
Fast lite hyss får man göra, haha.
Jodå, sovit ganska bra. Inte träffat barnbarnet sen nästan en vecka.
Det blir nog en tur till henne idag för lite gos.
Annars jobb som vanligt i detta gråväder.

Ha en bra dag alla!

[mia-38]
0

Mammzing. Klart du ska träffa barnbarnet idag. Det får ju inte gå för länge mellan gångerna. Skrattande

Hahah..visst får de göra hyssFlört..men kissa i min säng gillar jag INTEEE!

Mammzing
0

Vet percis!
Minsta hunden, hon blir 2 år i januari.
Hon har kommit på nåt nytt, gå ut och leka och busa ute och komma in och pinka!
Blir så trött!
Dock inte i sängen, men ett ofog ändå!

Mirjami-78
0

God morgonSkäms Ja vaknat för en stund sedan. Ibbe mådde inte alls bra igår på kvällen, Anton är nu bättre igen. Ibbe fick lite brikanyl samt en Panodil i rumpan vilket han inte alls gillar ja men så är det ju för många…Ja sedan piggnade han till….Klättrade nästan på väggarna.

Ja så Anton får gå till skolan imorgon och Ibbe avaktar jag och ser med här, men tror han blir hemma imorgon med, då han måste ändå ha mått en dag rätt så ok. Men nu är jag trött på detta med att vab….Vill jobbbaGråter

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

Usch Pia vad jobbigt. Men hoppas nu att bägge killar är på bättringsvägen.

Jag är så trött idag…aahahah..Hänger knappt ihop. Tyst Låg i soffan och glodde på tv innan men höll på att somna..
Jag ska ta en tupplur efter middagen sen senare idag. När tvätten är färdig.

Mirjami-78
0

Ja Mia…Anton skickar jag till skolan imogon helt klart. Han är soppas ok. Ibbe får vila en dag till sedan tänkte jag slänga in han på dagis på frdag och gå och jobba.

Varit med om något kosntgt nu i två nätten…Mina händer finns det ingen känsel i när jag vaknar. Har haft så någon gång innan men det hjälper inte hur jag än ligger så är de liksom "borta" när jag vaknar. Ett tag så kunde jag inte ens stänga av klockan med mina händer när jag vaknade eller röra i något, kände ju inget och kunde inte ta i något pga. det.

[mia-38]
0

Vad konstigt med dina händer. Verkar inte komma fram nåt blod i de. Är det bara på natten du känner detta?

Mirjami-78
0

Ja det är bara på nätterna…..Och oftast då jag har jobbat eller burit väldigt mycket dagen innan.

Gömde fråga Mia..Vem ut av katterna är den skyldige…Ja menar nu sängen???

[mia-38]
0

Hmm..du kan vara överansträngd i de. Ta det lite lungt nu ett par dar så ska du se att det släpper.

Det är den apelsinfärgade…jag kallar det så..fniss.

Mirjami-78
0

Ja ska ta lite lungt men tror mamma har haft likdant när hon var yngre och jobbade hela tiden. Hon kunde inte sova på nätterna utan att behöva viffta runt med händerna i mellan.

Ok…Då vet jag vem den skyldige är…Hälsa han att han får ingen julkram från mig om han gör det igenCool i din säng….Men går han upp till grannen och gör det så får han två iställetFlört

[mia-38]
0

Hahaha,,,jag ska säga det till han…den rackaren. Och skicka upp han till grannens säng istället…hahahah.:
Han är en spjuver den lilla kissen ibland.
Sen vi flyttade hit har de börjat prata mer…även den svarta som aldrig säger nåt annars.

Då är det nog ärtligt med händerna. Så ta det lilla lugna nu gumman.

Mirjami-78
0

Mår de bättre när ni bor där än vad de gjorde när ni bodde på gamla stället?? Tänker eftersom de pratar och har sig…

Ibbe är helt galen i hundar. Vovve säger han och leker vovve i mellan med. Han blev ju det efter Antons pappa var här med sin hund för några månader sedan….Katter gillar han med. Men just nu har vi inte tid för ett husdjur….Kan ju inte "vabba" för den med…Hi hi hi Om det skulle behövas.

Min bror fick tillbaka sitt jobb igår. De ringde till han och han var så klart överlycklig.

[mia-38]
0

Jag tror de mår bra även här. De är så hamoniska på nåt sätt.
När vi bodde på landet var de två ändå knappt ute. De satt på trappan och glodde bara. Och gick sen in igen efter en stund.

Hundar är ju värre att ha. De ska ju helst inte vara ensamma så länge om dagarna. Kräver mer ansvar.

Åhhh..kan tänka mej han blev överlycklig. Skrattande

Mirjami-78
0

Ja fabriken avskedade ju en massa i somras…men ja nu har han ju haft lite "semester" och han med sitt hus m.m så ja det kom nog rätt så bra nu att han fick tillbaka jobbet.

Ja häftiga katter som inte sticker iväg bara sådär utan kikar ut bara lite så där från trappan precis som de skulle bara ta en "nypa frisk luft".Flört

Hunden som vi hade när jag växte upp han var rolig. När vi var ute på stugan så kikade han ut. Var det dälig väder sprang han bara till närliggande björken, ca 2 meter från trappan och kissade och sedan in igen fort som bara den och la sig i soffan och sov igen. Han var rolig med om vi var ute i skogen och skulle plocka blåbär eller lingon så gick han först i leden och sedan hoppade han åt sidan. räknade oss och hoppade in längst bak i leden. Sedan sprang han längst fram igen och stannade i mellan i mitten ochså. Ute i skogen sedan så gick han runt mellan oss och tittade till så att han hittade alla.

Våran granne på stugan sa att taxar är dumma hundar. Våran var hälften tax (Hans mamma var det)…Så jag pratade inte med denna granne på ett bra tag. Ja blev ju sur han sa ju att våran hund var dum vilket jag inte kunde hålla med om.

ingann
0

Nu har jag sovit.. alldeles för mycket tror jag så nu är jag trött för det haha somnade på soffan nån timme igår, sen tittade jag på tv ett tag o sen gick jag o la mig vid 21 o sov till 7 i morse Förvånad Så länge har jag nog inte sovit på 30 år *s*

I morse var vi till läkaren på bup igen.. vilken skillnad på läkare! den här var lite äldre och hur gullig som helst! han började med o fråga Rub om han ville prata o när han sa nej så sa han att då pratade han med mej istället så fick Rub avbryta om det var nåt som inte stämde… Det slutade med att Rub pratade nästan lika mycket som mej:) Han fick tom Rub att börja ta medicinen igen *glad* tänk om vi kunnat haft honom förra gången med!

Pia: det låter som om nån nerv ligger ikläm nånstans och att det blir tryck på den när du sover..  du kan ju fråga om det när du pratar med nån läkare…

Mia: Usch för sängkissande katter! så brukar de göra om de protesterar mot nåt.. nåt som blivit annorlunda hemma på sista tiden? ny kattsand, nytt tvättmedel eller vad som helst som han visar sitt missnöje mot…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

ingann. Så bra att du sovit mycket…du behövde nog det.

Och gud vad skönt att Rub får en riktig kurator nu. Den skulle han träffat från början ja. Skrattande Han visste vad han gjorde när han började prata med dej istället. Oftast så är det nåt som man berättar som inte stämmer…och då hakar barnen på. Kanonbra!!Skrattande Blir glad för er skull när jag läste detta.

Tjaaa..jag bytte kattsand i den vevan. Och bättre tvättmedel. Och nytt överkast och en ny filt. Kan vart allt det han blev sur på..hahahahTyst

ingann
0

Mia: ja, det var superskönt med en läkare som visste vad han gjorde:) det enda negativa var väl att han sa att bup troligtvis lägger ner i karlskoga i januari:( då får vi åka ända in till örebro *mindre kul med 1,5 timme på buss i varje riktning*

Kan nog mycket väl vara protest mot någon av dessa saker… jag skulle gissa på överkastet.. det luktar inte "hemma" för honom så därför kissar han in det…

/Ingalill

[mia-38]
0

Jamen det är väl typiskt ingann. När ni väl får en bra läkare så ska det läggas ner där. *suck*

Nu luktar överkastet hemma hoppas jag..hahah..men jag märker väl om han kissar där igen om inte annat.

Mirjami-78
0

Ingann: Även om de lägger ner så hoppas jag att ni kan fortsätta ha kontakt med samma person.

Mia: Ja är han inte nöjd nu så vet inte hur ha ska bli det,,,Nu har han ju markerat sin doft.

Jag har varit och handlat hem maten som vi behöver för kommande månaden. Ja det var en del att bära och släpa på men bra gick det ändå och nu är det gjort.Glad

sponny
0

Ganska skönt just nu även om det var ganska jobbigt innan idag. Jobbar ju som sagt i Hässleholm och det var ingen höjdare när verktyg och spannar skulle tvättas, det var ju ganska blåsigt och regnigt. Blöt in på bara skinnet. Hur som helst var det skönt att hinna hem innan det började blåsa ordentligt där nere.

Mirjami-78
0

#21 Har ni storm där just nu…läste någonstans att det skulle vara det i vissa delar ut av landet???

sponny
0

En annan sak: en person ringde min handledare och när samtalet var över sade han att han som ringt precis var nyopererad för karpaltunnelsyndrom. Och så lade han till: "nja, det får vi alla med tiden, plattsättare och murare. Det är nästan ingen som klarar sig från det så det är bara att räkna med." Förvånad

Tjo vad skoj, minns att exet hade det under graviditeten så det är ju inget jag precis ser fram emot. Men med ett så kul jobb är det väl smällar man får ta.

#22 Det blåser ganska bra här i Blekinge också men här finns det skog som skyddar, så just här är det inte så illa.

Mirjami-78
0

Oj…Hoppas verkligen du slipper det där för det låter inget roligt.

Ja får väl se om den där "stormen" hittar hit till Gbg Fast helst kan den atnna och gå över där bortaFlört den nu är. Ja gäller att ha levande ljus hemma.

sponny
0

Ja, man kna ju hoppas att man slipper det i alla fall. Men man vet ju inte, oddsen ser inte så goda ut.

Ja, värmeljus, spritkök och pulverkaffe. Sen klarar man sig. Skrattande

Mirjami-78
0

Ja här har jag bara värmeljus….Ingen spritkök fast det borde nästan varje hem ha, för man vet aldrig vad som händer. Sedan är även konserver bra att ha.

sponny
0

Man är ju gammal scout så här i huset finns saker som spritkök, tält och sovsäckar. Alltid bra att ha även om det var länge sedan de användes nu. Men konserver är kanon att ha hemma. Men så långt har jag inte tänkt.

Mirjami-78
0

Jag har en vän som brukar sitta barnvakt åt mina barn som brukar ge mig en lång lista på vad som är bra att ha hemma just för att om det skulle hända någon form ut av "katastrof". Ja jag har nog inte mycket ut av just det hemma men borde nog skaffa det, för även om man inte tror att det kommer inträffa så kan man aldrig vara säker.

ingann
0

Pia: tyvärr får vi ju inte behålla vår psykolog heller:( hon jobbar bara fram till jul, sen  ska hon ha barn…

/Ingalill

Mirjami-78
0

#20 Ajdå….så typiskt. Men kankse får ni henne igen då hon kommer tillbaka igen. Ja som ni har kämpat för att det ska bli bra.

ingann
0

tyvärr så blir det ju inte så heller… hon kommer ju vara mammaledig minst ett år och även om rub fortfarande mår dåligt då så blir han 18 år i samma veva och kommer inte tillhöra bup längre…

/Ingalill

Mirjami-78
0

Men när ha blir myndig får han då inte alls gå till BUP?? Men skickar han vidare då??

ingann
0

då får man söka vuxenpsyk… bup är ju barn och ungdomspsykriatrin… upp till 18 år…

/Ingalill

Mirjami-78
0

Aha ok…men tycker de kunde ta hand om dem som de har…som tex. ungdommottagningen har upp till 25 år tror jag eller liknande.