Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 570 ggr
Mirjami-78
0

Fredag 2009-11-20

Jag ligger just nu här hemma i magsjuka. Är helt slut och fick gå hem från jobbet.

Jag hoppas att ni får allafal en bra fredag. Nu ska jag lägga mig och vila en stund.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

Hej alla.

Pia….men usch!!! Magsjuka som är så äckligt och jobbigt.Skrikandes Hoppas du snart är bättre.

Jag har haft fullt upp hela dagen. Först så hade vi inget nätverk sedan sent igårkväll. Då hade tydligen routern lagt av. Innan vi kom på det.
Har inte råd att köpa en ny så vi fick dra om lite sladdar och dona. Så nu fungerar det igen. Men utan router.

Fick fikabesök med. Hhiihihi. Han hjälpte mej med mina gardinstänger.
Skrattande

Krya på dej nu Pia.

ingann
0

Pia: Krya på dig! Magsjukan är inget kul alls Rynkar på näsan

Mia: Träligt när utrusningen lägger av… Mitt modem kan man köra både kabel o trådlöst på så Rub har kabel o jag kör trådlöst… Köpte 2 trådlösa adaptrar samtidigt som jag skaffade bbb så vi har om ungarna har nån kompis hemma med laptop eller så.. då är det bara att plugga in:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

Ja vi har ju flera portar i själva modemet..men det står på ett annat ställe än där vi har datorerna. Så det krävs långa sladdar…hahahah..
Men ska köpa en ny router sen när jag har råd till det.
Sonen fyller ju snart år så…heheheh..

Ikväll blir det tv…data och ungdomsfritt. Så jag ska bara njuuuuta:-)

ingann
0

spelar du inga avancerade spel på datorn så rekommenderar jag dig köpa en zyxel-adapter av bbb (visst var det dem du hade?) om du har deras trådlösa modem…  då slipper du långa sladdar över hela lägenheten;) jag är jättenöjd med mitt zyxel o den kostade 250 kr om jag inte har jättedåligt minne…  installeras bara med installationsskivan man fick med från början när man skaffade bbb eller så skickar de med en ny om man inte hittar den….

/Ingalill

Mirjami-78
0

Så nu börjar jag känna mig levande igen. Jag vet inte som sagt vad som hände. Gick till jobbet som jag skulle imorses. När jag vaknade ville jag bara ha vatten att hälla i mig. Tog en flaska mineralvatten som jag hällde i mig….och det hjälpte inget.

Tuggade tuggummi på vägen för var så tor i munnen. Sedan igen vatten och allt drickbart. Annars mådde jag helt ok. Sedan började jag länna mig dåsig och darrig och ont i magen som bara den. Lagade ju lunchen som vanligt men inte mycket ut av den jag kunde äta. Min chef märkta att jag mådde inte bra för var inte kontakbar nästan. Sedan sa jag till henne att jag nog måste hem för jag kommer kräkas och mår väldigt illa m.m

När jag kom kom det ju och sedan och så somnade jag efter det…..Ja jag satt här vid datan och sov nästan när jag skrev detta inlägg. Sedan när jag hade fått sova bort "tröttheten" mådde jag bättreGlad

Ja nu mår jag bättre allafal….Men fattar inte vad det var jag åkte på.

[mia-38]
0

ingann: Emil spelar avancerade spel. Vi har inte trådlöst…det funkar inte riktigt här att ha det. Vi har en jääääätelång nätverkskabel som går från modemet in i Emils rum till routern. Det har funkat jättebra till den gick sönder nu då.
Så nu blir det liiite mer sladdar här då jag inte kan köpa en sån nu. Men det får va så så länge.
Huvudsaken är att vi kommer ut på nätet..fniss.

Pia…du fick nog nån magsjuka. Men bra att du känner dej bättre.

ingann
0

Mia: okej:) ja, med avancerade spel krävs ju bra anslutning…. rub har en kabel också som jag satt upp efter takkanten in till hans rum:P jag vill inte ha en 15meters kabel ligga efter golvet haha men han ska köpa en ännu längre kabel säjer han så han kan möblera om.. nu räcker den precis till datorn när den står innanför dörren…

Pia: Hoppas det bara var en släng av magsjuka… min kompis får såna törstanfall och muntorrhet och blir som borta när hon får sockerfall… hon har diabetes… även när sockret är högt får hon törsten, trötthet och svettningar….

/Ingalill

Mirjami-78
0

#7 Ja min mamma nämde det med, men det var första gången jag hade det. Hade inget ätit på hela morgonen utan bara druckit…Men har kollat blodsockret hos en som jag känner i mellan och då har den varit helt ok. Ja få vänta och se men det kurrade i hela magen på mig igår när jag vilade så troligen var det magsjuka som gick över rätt så fort.

ingann
0

Pia: bra att du kan hålla lite koll! jag har en sån mätare hemma som jag kollar rub emellanåt med eftersom han dricker så mycket cola.. fick den av min kompis när hon fick en ny…

/Ingalill

Mirjami-78
0

Ja tror det är bra att ha ett öga på det hela.Skrattande