Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: dagens
Läst 814 ggr
Mirjami-78
0

Lördag 2009-11-21

Ja då var det lördag igen då. Jag somnade i soffan och stensov och vaknade för en stund sedan. Ska lägga mig inne i sovrummet nu i min säng.

Mår något bättre nu….Önskar er alla en underbar lördag.Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

God morgon på er alla.
Bra att du mår bättre nu Pia.

Jag själv vaknade med skalledunk som heter duga. Känns som om jag vart ute o festat.
Jag somnade i sängen igår vid kvart över tio. Halv elva vaknar jag av att hemtelefonen ringde. Vem sjutton kunde ringa så sent, tänkte jag och gick upp. Skyddat nummer.
Kollade sen min mobil som ligger i sovrummet bredvid mej. Två obesvarade nummer. Oskyddat det med. HUR kunde jag missa att den hade ringt!!??
Jag blev orolig att det hade hänt nåt. Jag ringde upp Emil..men han mådde bra.
Tänkte om pappa hade blivit sämre. Men jag kunde ju inte ringa och väcka de.
Men sen ringde det inte mer. Sova sen?? Näää. Tog ett tag.

Idag ska jag kurera huvudvärken och ikväll ska jag till B. Tungan ute

Men varför mår man bra ena dan och nästa inte? Kan det inte bryta ut så man blir sjuk på riktigt och sen får det va bra.

Kram till er.

Mammzing
0

Hoppas mia-38 det blir bättre.
Här SKINER solen!
Bara det gör att allt känns lättare.
Annars jobb, jobb, jobb.
Var hos särbon å kom hem mitt i natten.
Pigg idag.

Ha en bra dag alla!

[mia-38]
0

Åhhh ja Mammzing. Faktiskt så har solen skinit här i två dagar!!! Det ni!! Skrattande
B tog sista motorcykelturen igår för denna säsong. Vilken hoj han har..och vilken karl han är…hihihih…Tungan ute

Kram Mammzing.

Mirjami-78
0

Ja idag mår jag bättre men är rätt så slut fortvarande.

Mia det är typiskt att telefonen slutar ringa då man ska svara i den. Hoppas huvudvärker ger sig.

Mammzing hoppas du får en bra dag fast det är jobba som gäller.

Mirjami-78
0

Ibbe tränar nu här hemma utan blöjja….Ja tänkte att nu är det tid att bli av med dem. Han börjar ju bli stor nog för det.

Han har redan blivit anklagad två gånger för att ha bajjat ner sig vilket han inte hade gjortSkäms Ja både jag och Anton trodde det. Ja får vänta och se hur det går…..Skrattande

ingann
0

Idag har jag shoppat lite Skrattande Egentligen har jag inte råd men lite julprydnader vill jag ha när vi firar jul hemma;) förut har vi alltid åkt iväg o firat jul med släkten men sen förra året är vi hemma själva o då vill man ju ha lite mysigt:)

Jag hittade en adventsljusstake i röd metall för 25 kr o så köpte jag mossa o prydnader till den, så hittade jag en 45 cm hög gran med lampa innuti för 49 kr, hade kostat 249… o sen hittade jag 15-pack med julgranskulor för 12 kr så det köpte jag 2 förpackningar (älskar när det är mycket krams i granen)…

Kim blev sugen på tunnbrödsrulle när vi gick förbi korvmojjen men vi köpte alla tillbehören på affären i stället så kan vi äta allihopa flera gånger för samma pris som en i mojjen;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Ingann: Ja du har handlat billigt allafal de där sakerna…..Man måste ju fixa något så är det bara…Man vill ju fira julen. Ja ska kika efter några saker i Ullared….Ser framemot att åka dit.

ingann
0

Pia: ja, det kändes nästan som mellandagsrea redan haha

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Ja det börjar "rea" ut allt tidigare och tidigare bara för att bli av med det hela.

sponny
0

Skön dag med Mathilda idag, sen frukost framför tv.n där vi satt och tittade på tecknat. Lekte en del innan vi åkte till Maxi. Mathilda hade en tia med sig och köpte frimärke och postade sin önskelista till tomten. Sedan gick vi in och köpte lördagsgodis. På hemvägen fick vi ett infall och svängde bort till min farmor för att se om hon var hemma och stannade där några timmar och fikade och hon fick några tips fån önskelistan. Tacos till middag och lite högläsning innan läggdags.

Mirjami-78
0

Sponny: Var får du all energi ifrån?? Ja ni verkar ha haft en underbar dag som vanligtSkrattande Vill du låna mina med under några veckors tidFlört

sponny
0

Jag tackar för erbjudandet men jag vet inte riktigt om nerverna hade pallat med det. Flört

Och energin? Ja, ska man vara ärlig så måste man ju se till det faktum att jag den senaste tiden bara haft henne 2 dagar i veckan. Det är inte så svårt att rycka upp sig då. Annat lär det bli om ett tag när jag ska ha henne varannan vecka. Då kan det bli värre.

Mirjami-78
0

Sponny….Du kommer klara det där bra när det blir varannan veckaGlad

sponny
0

Jag är faktiskt inte det minsta orolig för det. Det fungerade ju hur bra som helst tidigare. Flört

Största skillnaden mot nu är att man inte kan samla energi under veckan på samma sätt som nu, men det ska nog gå i alla fall.

Mirjami-78
0

Nee…men du har ju fått gå upp med tuppen nu verkligen under din utbildning….Det kommer nog bli lungnare sedan du är färdig med den och får ett jobb.

För mig är det fritid då jag är på jobbet…..För då vet jag att ansvaret bärs ut av andra just den stunden….Skolan/dagis….Fast man kan aldrig släppa dem från tankarna helt.

sponny
0

Jo, uppe med tuppen men när man kommer hem kan man sova en timme på soffan. Fungerar inte riktigt så när en 5-årig flicka vill berätta om allt hon varit med om eller vill att man ska leka med henne.

Mirjami-78
0

Du får köra med det jag brukade göra när Anton var liten…sätta på en dvd film och vila på soffan, fast man sover inte liksom utan slumrar kankse till i några minuter, men man får ju vila en stund ändå.

Ja vet hur det är….

sponny
0

Jo det eller SVTs barnkanalen är en bra idé. och lite vila får man ju alltid ut av det, även om man inte blir utsövd precis.

Mirjami-78
0

Ja…det är ett bra alternativ det där med barnkanalen helt klart….Ja man får hitta sina knep.Glad

Jag brukar köra det där med barnkanalen på morgonen ofta….

sponny
0

Jag gillar ju själv barnkanalen jämfört med andra kanaler. Som jag tycker i alla fall, så har de bra och ganska "snälla" program. Särskilt om man jämför med exempelvis cartoon networks utbud.

Mirjami-78
0

Ja och Ibbe här känner till nästan varje pogram som kommer på just barnkanalen nuförtiden.Skrattande