Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: dagens
Läst 1537 ggr
Mirjami-78
0

Söndag 2009-11-22

Ja då var det söndag igen då….

Mia är nog hemma hos B……Ja då vet vi var hon är, men var är resten då?? Antar att ni sover….

Ja det ska jag med snart göra. Önskar er en härlig söndag och hoppas ni hittar hit till morgonen, för då sover jag antagligenOskyldig

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mammzing
0

Nästan nyss vaknat, bara tagit ut hästen och fixat en kopp.
Jo, kastat in en mjuk pepparkaka i ugnen.
Blir nog bara en vanlig lugn söndag, vad jag vet.
Får se.

Ha en bra dag alla!

[mia-38]
0

God morgon på er.

Ja jag var hemma hos B igårTungan ute..men jag sov inte över denna gången. Så jag hade precis lagt mej när denna tråden skrevs. Flört

Har nyss vaknat. Skönt att sova lite längre.
Huvudvärken är äntligen borta.
Nea…Emils tjej, tog vaccinet förrut. Hon har såå ont i armen. Det är den största biverkningen verkar det som. Och feber.

Idag ska jag ta det lungt. Söka jobb. Måste ju ha 20 stycken tills på tisdag då jag ska till socialen igen. Hoppas detta snart är ett minne blott och att jag får jobbet där jag vill nu.

Kram till alla. Skrattande

Mirjami-78
0

Nu är vi vakna…..Ja sov bra efter en film som jag tittade på mitt i natten, men den var bra. Nästa helg ska jag antagligen åka med mamma till Ikea. Hon ska köpa sig en säng som jag ska få bära upp när de kommer med den. Sedan ska jag flytta på hennes bokhylla samt montera fast hennes andra gardinstänger och se efter om jag kan byta ut två lampor hemma hos henne. Ja en himla massa med det ska liksom göras så är det….För annars blir aldrig gjort och då sitter hon där. Ja min bror hinner inte för han har så mycket med sitt eget…Så det får bli jag då denna gången.

Idag händer inte så mycket. Imorgon blir det möte för lokalvårdare och hur det hela kommer läggas upp för oss nästa år. Ja bara man inte blir arbetslös men det tror jag inte iförsig.

[mia-38]
0

Oj vad mycket du ska göra Pia. Tunga saker med. Får du hjälp själv?

Jag försöker att hitta fler jobb. Måste söka minst 8 till innan tisdag. Men det finns ju inga!!
Jag kan ju inte söka chefsjobb, läkare, toppsäljare liksom.

Mirjami-78
0

Nja….sängen hjälper nog Ikea att släpa upp…Sedan resten får nog jag ta där i lägenheten ensam…Men det kommer fungera tror jag. Har lovat henne allafal försöka.

Mia….sök allt du bara kan….Även om det är jobb du inte kan få. Ja man kan ju inte göra så mycket mera helt enkelt.

Tuvalu
0

Hej på er! Jag har varit offline länge nu då mina datorer kraschat en efter en… Allt verkar gå sönder i min värld just nu… Men idag har jag lyckats få igång sonens bärbara dator, den är dock väldigt seg men bättre än inget… Imorgon hoppas jag dock att jag får hem min dator som min svåger har försökt fixa till… Då ska jag vara mer aktiv igen…

Ha en fortsatt härlig söndag alla! *kram* Sanna

[mia-38]
0

Hej Sanna.

Jobbigt med datorer som inte fungerar.
Hoppas du kommer snart igen.

KramSkrattande

Mirjami-78
0

Ja inget roligt alls med krassande datorer….Ja kan vara glad så länge de håller. Min är lite underlig när man startar den, men fungerar än så länge….

Mirjami-78
0

Har kommit hem från jobbet och killarna sover snart hoppas jag. Både jag och Anton kände av kontig närvaro här hemma. Anton såg en man som han berättade om för mig och sedan flyttade en bröd paket på sig ut av någon anledning….

Ja vem vet det kan ha även helt naturlig förklaring kände bara lite obehag…..

ingann
0

Idag sov jag ganska länge och sen har kim blockerat datorn hela dagen och kvällen:(

Mia: klart du kan söka såna jobb… soc tar inte hänsyn till om det finns jobb att söka eller inte när de sätter sina gränser… alltså får man söka arbeten man inte är kvalificerad för! och vem vet.. du kanske får jobb som kirurg *s* det har ju nyligen hänt att en upptäcktes utöva läkaryrket utan utbildning;p hade tom jobbat i flera år utan upptäckt så testa du med hehe

Pia: usch.. det lät inte trevligt med andliga besök:(

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Ingann: Ja det var otrevligt, men nu har de lungnat ner sig, men jag ryste till här rejält en stund.

ingann
0

Pia: mina djur känner av nåt i mitt vardagsrum men jag känner inget som tur är… båda katterna och åskar kan sitta och stirra in i ett av hörnen i flera timmar för att sen antingen hoppa mot hörnet eller få jättebråttom därifrån… och alltid samma hörn… bakom ena delen av hörnet finns bara min garderob och andra sidan av hörnet vätter ut mot parkeringen…

/Ingalill

Mirjami-78
0

Ingann: Jag säger bara Huaaaa…..Ja idag var det väldigt starkt här. Vet inte om det var pappa eller vem det var. Sedan så såg Anton den där mannen och efter det började det, men det lungnade ner sig sedan…..Ja är det lungt igen.

Vet du vad har funnits där innan huset?? Kan det ha varit en annan slags bygnad innan så att där de sitter han tex. funnits en dör. Har grannarna sagt något någon gång om något liknande hemma hos dem??

ingann
0

Huset byggdes på -50-talet och har alltid sett likadant ut så nån dörr har inte funnits där… den enda ändring från orginalritningarna är att min garderob satts mot den väggen…  den satt tidigare mot en annan vägg i sovrummet…

sen har en annan del av lägenheten kommit till (hopslagning med en etta) men det är i andra änden av hallen…

Innan huset byggdes ska här ha varit en skog… men är inte helt säker på hur säker den uppgiften är…

/Ingalill

[mia-38]
0

Hhhihih…då ska jag söka jobbet som lärare i arabiska..hahahahah…Flört

Tuvalu
0

*asg* Gör det Mia det måste väl vara en härlig utmaning Tungan ute

[mia-38]
0

hahahah Ja Sanna. Man lär ju inte fatta nåt själv..hahahahFlört

ingann
0

haha gör det:) du kan ju köra med teckenspråk och gurgla fram nåt.. vem vet om det betyder nåt? *fnissar*

/Ingalill

Mirjami-78
0

Mia….Jag kan några ord på arabiska…Bara säga till när det är daxs för interljuv….Hi hi hi Sedan kan du ju köra med Lexikon undet interljuvenFlörtTungan ute

[mia-38]
0

Hahahah..Pia..du kan följa med som min tolk…det går säkert att ordna. Skrattande

Mirjami-78
0

Japp Mia…så kan jag babla på Finska så kan vi titta på dem sen konstigt och fråga var det inte Finska som gälde….Obestämd Hi hi hi

[mia-38]
0

ahahaahh….det blir kanon ju. Skrattande Vi kan söka som lärare till SFI sen då..hahahah..När vi kan alla språk..

Mirjami-78
0

Ja Mia….Det skulle vi fixa utan bekymmer….Kan inte du så kan jag…..Flört

ingann
0

haha Mia… på SFI behöver du inte kunna mer än svenska och engelska:) läraren pratar bara svenska där och visar på bilder och med teckenspråk *s* min halvbrors fru berättade om det när de var här.. hon kommer från Ryssland och gick två terminer på SFI:)

/Ingalill