Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 927 ggr
[mia-38]
0

Tisdag 24/11

God morgon alla.Skrattande

Tisdag idag och möte på socialen igen. Ska bli intressant om hon säger att hon tänker räkna av de pengar jag fick.
Ska även kontakta a-kassan idag igen för mina kassakort.

Tvätta….OM ingen snott min tid idag..hahahhaFlört

Och sen kanske till B ikväll.Tungan ute

Ha en bra dag alla.
Kramar!!

Mammzing
0

Hoppas ditt möte går bra mia.
Jag ska vänta på röris som måste fixa min panna och min vattenpump idag.
Sen kommer barnbarnet och ska baka lussebullar.
Hon är fyra månader nu, så det blir nog bra!

Här borde man kunna hänga ut skitiga kläder och skölja dom i regnet.
Lite primitiv, ja!

Ha en bra dag alla!

[mia-38]
0

Det går nog bra Mammzing.
Gott med Lussekatter ju. Mysigt att baka.Skrattande

Jag skulle duschat nu..men då har min koppling lagt av. Den som man ändrar värmen på ni vet. Det kommer bara kallvatten hur jag än gör…
Mysigt att duscha då..hahahah.Man vaknar ju iallafall. Tyst

[mia-38]
0

Nu har jag vart på mötet. Kommer att få ut 4100 av socialen…vete 17 om det räcker.Tyst

Sen vart jag och handlade på Willys…heheheh…Mötte en kille precis när jag skulle gå in och han med. Han tittade. Jag tittade.
han hörde mina klackar av stövlarna och följde tydligen dessa..för där jag var dit kom han..hahaha.
Blev så att jag hamnade bakom honom i kassakön. Han frågade mej om jag visste vad klockan var. (ett klassiskt raggningsknep).
Jag hade ingen.
Han vände sej ofta om och tittade…hahahah.

Han visste med att jag hade parkerat min bil på taket, Och var tvungen att köra åt ett håll när jag kom ner. Där gick han. Såg att han spanade som 17. Möjligt att han tog reggnumret på bilen..hahahah..

Det var skoj att flirta lite..Flört

Mirjami-78
0

Men Mia…sa hon något om de tidigare pengarna?? Men har hon verkligen räknat rätt för det där räcker inte ens till hyran?? Obestämd

Ja här har det varit mycket att göra. Sitter just nu på jobbet och ska snart sticka iväg mot Ibbes dagis. Hade en lessen Anton hemma igår när jag kom hem som ville bara ha en massa kramar. Skrikandes Hans pappa är då inte klog. Han kallar mig för alkoholistObestämd När Anton hade svarat på hans fråga om hur ofta mamma dricker fick han svaret någon gång har hon tagit EN cider. Sedan så vet han att min pappa har gåt bort för några år sedan och då får Antons pappa för sig att Anton måste fixa en träff för han och min mammaObestämd Ja jag fattar då inget precis som min mamma skulle vara intreserad ut av han som hon ens aldrig har träffat och sedan så desuton har jag barn tillsammans med han. Ja ni kan bara tänka er hur Anton kände sig. Han kände sig totalt utnytjad och undrade om hans pappa var lite galen….Men samtidigt var detta ett krav från hans pappas sida för att hans skulle träffa Anton så var det att fixa en dejt för han med mormor.

Ja sedan hade han dragit upp en massa skit om mig som inte ens stämde om män som jag har tydligen träffat och träffar…..Ska kika efter hemma i var de gömmer sig för jag har missat de totaltObestämd Sedan var edet en fråga om underhålstödet och om Anton fick de pengarna i handen från mig…..Anton hade svarat att mamma köper mat med de pengarna för mig….Jaha hade pappan sagt äter du så mycket…..

Till slut var Anton så iriterad på sin pappans tjat så han bad han flyga och fara mer eller mindre och la på luren. Nu har jag försökt nå pappan idag för att han ska få en utskälning ut av mig med då svarar han inte för antgaligen vet han att han gjort bort sig….Ja mycket har jag varit med om men det här är nog värst….Han ska vara en pappa, men undrar med vad han tänker med.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

Men jösses Pia.
Vad håller han på med???
Säg till han att lägga av. Och vad du gör av underhållet ska han fullkomligt skita i. Det kostar att ha barn!!

Jag vet inte om hin räknat rätt. Jag fattar inte hur de räknar heller. Men jag ska kolla i papprena som jag får sen där det står hur de räknat.

ingann
0

Men jösses Pia! vad är det för stolpskott vi alla lyckats välja som fäder till våra barn? Säj till honom att om han vill ha mer kontakt med sin son får han lära sig hyfs och uppföra sig som en normal människa!

Vi har varit på bup idag igen och de tyckte att rub gör framsteg:) medan rub var ensam därinne hann jag springa över till lidl o köpa en julskinka medans den är billig;) så nu ska jag frosta av frysen och paketera den ordentligt… när ungarna plockar in o ut ur den blir det ingen ordning alls Obestämd jag vill ha det organiserat med kött på en hylla, korv på en, fisk o fågel på en och pommes, spenat, grönsaker etc  i ett plan…  då vet jag precis var jag ska titta efter maten jag vill ha Glad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

sponny
0

Pia - Tycker väl mest synd om Anton. Skönt att höra att han slängde på luren. Helt rätt sätt att bete sig när någon inte uppför sig som folk.

ingann - Känner igen det försöket att organisera upp maten i frysen. Tyvärr fungerar det aldrig riktigt för min del, det brukar sluta med att allt är i en enda stor röra.Skäms

Praktiken slutar snart (på fredag) men det ser bra ut för framtiden. Ett företag här i området behöver 4 man för att sätta plattor, just nu har de ingen. Så snart skall det skrivas CV och jobbansökningar.

Mirjami-78
0

Ja det har varit lite kaos här då efte den där händelsen, men en sak är säkert…..Jag kommer säga till den där pappan att det är fam. rätten som gäller i fort. för jag kommer inte låta sonen byta ett enda orde med han före vi har suttit där och då vet jag att han packar, för dit vill han inte gå….

Ingann….Ja det där mer frysenSkäms Här en till som inte får ordning s att ens jag kan hitta där i.

Sponny: Hoppas du får ett jobb då direkt…..Låter jättebra att de behöver folk.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

sponny
0

Ja, det ser sjukt lovande ut. Tänk, industriarbetare (som jag var) går fortfarande arbetslösa häromkring och försöker sysselsätta sig. Jag har gått en kort kurs, helt bytt inriktning och yrke och det jag kan formligen skriker man efter vid tre olika företag i närområdet.

Ska dock se om det går att börja efter jul och nyår, så jag kan få lite ledigt med Mathilda. Har inte haft någon sammanhängande ledighet längre än 2 dagar med henne på 3 månader nu.

ingann
0

sponny: i övrigt är jag inte ett dugg organiserad men i kyl och frys vill jag ha ordning så jag ser vad som behöver handlas hem så man inte står utan nåt:) Så länge barnen bor hemma måste de ju ha mat Flört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner