Måndag 2009-11-23
Ja då var det måndag igen då. Ny vecka ja och så får vi se vad denna vecka för med sig.
Idag ska jag på städmötet på eftermiddag. Där ska vi lokalvårdare få info…Om de nu inte sprakar oss hela högen vilket jag inte hoppas på, men ingen som har sagt något om det så tror inte det kommer bli så illa….
Ja hur som helst så får ni ha en bra måndag.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Hoppas det blir ett bra möte!
Jag ska försöka hoppa isäng nu så jag orkar väcka barnen i möra bitti… Sen kl 8.30 ska jag möta en kompis så ska vi ta en långpromenad med hundarna:)
Ha en bra dag allihopa!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Hoppas ni kommer att ha en bra dag. Själv ska jag bara fylla min termos med kaffe sedan kör jag. Sista veckan på min praktik startar nu, sedan är det tillbaka till arbetssökandet som gäller. Men som väl är blir det också hela veckor med Mathilda. Inget ont som inte har något gott med sig. 
God morgon på er.
Tvättdag och sökajobb dag idag.
Mycket möten denna veckan.
På fredag ska sonen ner till social och individkontoret för att snacka droger,,,,*pha*
De är inte kloka. Men bara för att bevisa att han inte tar sånt så går han.
Hoppas ni alla får en bra dag.
Kramizar
Regntiden är verkligen här!
Öste ner igår, hela natten och det verkar inte avta idag heller.
Dessutom ska det visst fortsätta fram till mitten på veckan.
Ska vara hemma och jobba tom onsdag, sen jobbar jag 11 dagar i rad.
Ska försöka hinna förbereda lite med mat och bak innan första advent.
Men först innan jag sätter igång : KAFFE !
Ha en bra dag alla!
Mammzing: Kaffe måste man bara ha med en gång på morgonen. 
Jag vart nyss nere i tvättstugan. "Nån" hade snott min tid IGEN!! Dels så stinker hela källaren av kattskit! Inte lite heller. Vad är detta?
Ska ner sen igen och se om de använt mitt tvättmedel med igen. Sen skriver Mia stoooor lapp!
Eller tar jag ett snack mellan 4 ögon med honom.

Här är det mamma vecka och grabbarna kommer efter skolan
Ska bli så skönt att få rå om dem en vecka nu och jag hoppas verkligen att Anton mår bättre så vi slipper en massa konflikter…
Jag tror att Anton lider av någon form av depression för han blir så bitter på livet den mörka årstiden… När han är hos mig så är det jag som får ta emot hans ilska, när det är pappa vecka så hamnar han ofta i konflikt med någon i skolan… Men det verkar som om det bara är jag som ser detta mönster…
Måste handla idag också, kylen är tom och ikväll ska jag bjuda syrran och hennes familj på middag. De är 6 i sin familj så det får bli något enkelt typ pasta och korv stroganoff…
Sen borde jag väl få iväg några jobb ansökningar också…
Sanna…Vad jobbigt när man inte vet vad det är som trycker barnen. Det kan oxå vara hormonerna som spelar roll nu. Hur gammal är han?
Jadu..jag sitter här med och söker för fullt nu..hahaha. Måste ju ha 20 jobb sökta tills imorrn.

Han är 12 år men det har varit så här några år så det är liksom inte bara hormonerna… Han är trött och orkar liksom inte… Ska på utv.samtal på fredag och då ska jag försöka ta upp detta med hans lärare… Förra året gick han hos skolkuratorn men nu finns ingen sån längre…
20 sökta jobb… inte helt enkelt att få till och hur ska dem kunna kolla att du sökt alla jobben?
Ahhh…känner igen det där. Min Emil är/var likadan. Ingen ork…arg…tjurig..glad om vartannat.
Jag tror inte de kollar att man sökt. Men de kan göra stickprov.
Varför blir jag inte förvånad??!! Inga kassakort idag heller.
Jag ringde om nya i torsdags förmiddag. Har inte fått nya innan.
Hon skulle skicka så fort som möjligt. De skulle vart iväg från mej igår.
Nu kommer det inte iväg förrän sent denna veckan.
Varför kan de inte göra det de ska??? Min ekonomi blir ju efter så det skriker om det.
Om jag själv hade slarvat så kunde jag skälla på mej själv..men nu är det myndigheterna.
*suck*
Mia jag läste om det där me A-kassa idag i Metro. En man som hade bot i Norge hade flyttat till Sverige igen…Hamnade i problem med A-kassan. Ja det där verkar bara bli mer och mer vanligt. Även soc.tjänsten sa att många hamnar i denna sits.
Ja då har jag kommit hem från lokalvårdsmötet. Ingen ska bli arbetslös och de som jobbar deltid som jag då kankse kan tom. få heltid. Kombitjänsterna försvinner.
Ja så det var ändå något positivt i det hela fast många protesterade och undrade.
Ja jag hoppas ni har haft en bar dag…för mig blir det sängen i tid ikväll.
Pia…Om jag bara hade fått korten så jag kunde fylla i. Då hade det funkat. Men de kommer ju inte.
Skönt att ni inte blir arbetslösa ju. Och heltid är ju bra då man inte får stämpla upp till heltid längre.
Ja jag är nöjd…..Så länge jag inte blir arbetslös. De sa även att dessa tjänster är rätt så säkra….Jämfört mot andra.
Låter bra Pia. 
Ja och sedan får man hoppas att det blir som de säger.
Så nu säger jag tack för idag och ska krama om min kudde snart…..Är helt slut.
Mia: varför fyller du inte i korten på nätet? det gör min syrra och en kompis… kolla upp om det funkar för dig så slipper du vänta på kort och inte veta om de kommer in i tid eller inte…
Nu ska jag hoppa i säng… är supertrött idag:)
god natt allihopa!
/Ingalill
ingann. Då måste jag fylla i en ansökan om detta. Och det pappret har heller inte kommit från de. *suck* Jag får liksom ingenting just nu.
har de tappat bort din adress kanske?
ring o fråga vilken gata i vilken stad i vilket land de skickat dina papper eftersom de aldrig kommer fram 
/Ingalill
Hahahah..IDAG fick jag för de veckorna som gått..hahahaha…
Inga papper på vad jag fått för innan. Och hon sa att jag skulle få kassakort ända till vecka 51 nu.
Men icke då. Jag börjar lessna på detta.
Ja men hur kan de lova en sak och göra en annan sak?? Alltså de måste veta vad de gör liksom….Hade de skickat det hela med B post Mia??
Idag kom det med B-brev. Men bara ETT kassakort. Inga andra papper eller utdrag på vilka veckor jag fått betalt för innan.
Men varför skickar de det med B-brev
Och inte allt med där i som man behöver ha….Ja då får nog ringa upp dem igen och skicka med fakturan på alla samtal du fåt ringa till dem….
hur tror de att du ska kunna deklarera nästa period utan kort? de har nog tappat hjärnan på det där stället…
/Ingalill
Allt blir förskjutet….igen!!! Eftersom jag inte får några kassakort i tid så kommer de in för sent till de…och så blir allt galet igen. Orka!!!
Men så där kan de ju inte hålla på med….SUCK!! Sedan är det ju jul och allt snart och en massa röda dagar med…Neee vill inte ens tänka på det där.