Ekonomi
Om man tänker att man skulle träffa en ny partner. Man blir blixt förälskad och vill flytta ihop. Hur stor betydelse har hans/hennnes ekomoniska situation i detta hela?
Skulle man tacka nej till att flytta ihop om man vet tex. att den andre har betalningsanmärkningar eller inte har ett jobb osv.
Hur tänker ni i denna situation…..
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Det spelar absolut ingen roll för min del.
Att människan inte har jobb kan ju inte den hjälpa oftast. Om den har betalningsanmärkningar rör mej heller inte i ryggen.
Det är personen jag älskar..inte dennes själva levnadssituation.
Det har ingen betydelse för mig.. Som arbetslös får den iaf a-kassa eller liknande så man delar iaf på kostnaderna… Betalningsanmärkningar? Inte gör jag nån kreditupplysning på karln heller 
Haha jag kan se situationen framför mig.. "-Ska vi flytta ihop? - Vänta en vecka, jag måste lämna in en kreditupplysning på dig först" *asg*
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ja men jag vet inte får en känsla ut av bara att vissa kan kolla lite på sådant här ochså……
Själv skulle jag inte göra det och har inte gjort det. Men anledningen att jag kom tänka på detta hela var just när jag träffade mig ex så gjordes det ett så stor plus ut av att jag var självförsörjande och inte hade betalningsanmärkningar.
Klart livet blir enklare om man inte har betalningsanmärkningar. Men i det stora hela så tycker inte jag att det är nåt.
Men jag vet med många som tycker det är ett stoooort minus.
Det kan ju vara livets omständigheter som gjort att man hamnat där.
Och ska det få förstöra nåt fint mellan två människor? Näää…det finns vikigare saker att tänka på…*L*
Ja Mia kan nog hålla med dig om det hela. Om man har betalningsanmärkningar eller annat så ska det inte kunna förhindra en från at ha en relation.
Ingann…..Ja kan bara skratta här med…Ja tror mannen skulle tänka att man är inte rigtigt klog….
Utav egen erfarenhet så kommer jag i fortsättningen att vara mer försiktig när jag träffar någon. Min exman hade inget jobb och var skuldsatt upp över öronen men jag var kär och det slutade med att jag nu sitter med en skuldsanering på 5 år för att ta mig ur skiten. Skulle jag träffa någon nu och dom inte vill flytta ihop pga min situation så skulle jag förstå det. Och det har ju inte med att göra med att jag är en dålig person bara för det men en framtid ihop blir mer komplicerad med skulder inblandade.
Om betalningsanmärkningarna går så långt som till löneutmätning så drabbar det absolut partnern då kronofogden räknar med att sambon är skyldig att försörja sin sambo och då drar de mer av pengarna.
Om världen vore perfekt och utan fördommar så skulle jag direkt säga att allt det där inte spelar någon roll då man älskar varandra men så är ju inte läget riktigt.
Förlåt om jag är negativ men det är hur min syn på det hela är just nu.
#6 Inget fel i din åsikt…detta är ju något som du har själv fått gå igenom och säkert har du det väldigt tufft.
Min ex sambo var alltid noga med att inget skulle stå på hans namn. På mitt namn kunde man ha lite allt möjligt….Ja det var pga. att han inte skulle hamna på kronis om det skulle gå galet.
Jag betalade ju ständigt i 25 år när jag var gift. Mina pengar tog alltid slut medans han kunde spara av sin lön.
Jag vet inte ens om att flytta ihop?
Min särbo har haft det liknande där han fått betala hela tiden.
Det vi sagt OM vi skulle bo tillsammans : Ett gemensamt konto dit man betalar hälften var för alla gemensamma utgifter.
Sen varsitt konto som man får göra vad man vill med.
Förstår vad du menar liwa, hamnade nästan där…..

Tyvärr har ek betydelse, jag skulle aldrig kunna flytta ihop med någon som går på soc för då blir ju jag försörjningsskyldig, och skulle personen ha betalningsanmärkningar så skulle jag kolla upp o skriva avtal om enskilda egendommar o så för när jag hadde sambo en gång med kronofogdeskulder och jag själv var skuldfri så kom fogden och skrev upp MINA saker som HANS tillgångar, tyvärr är samhället knasigt där,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.