Första advent
Ja jag vet att jag är ute i god tid
men på söndag är det första advent. Jag ska fixa i orning här hemma imorgon med ljustakarna m.m och städa lite för till helgen kommer jag vara hos mamma.
Vad brukar ni fixa inför första advent?
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
jag ska bara sätta upp lite ljusfigurer i fönstren och göra i ordning adventsstaken.. resten fixar jag strax före jul:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Förra året så hade jag städat och satte upp både julgran och adventsljusstakarna redan vid första advent. Och jag ska försöka göra det i år också. Tycker annars att det blir för kort tid, man hinner inte riktigt njuta av granen innan den ska ner igen.
jag satte också upp granen vid 1a advent förra året eftersom det var första året vi hade egen gran.. vi har alltid varit bortresta på jul tidigare:) Men jag tyckte det blev alldeles för lång tid med granen i nästan 2 månader så i år åker den inte upp förrän tidigast 3je advent:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Här kommer tomtlandskapet upp första advent. Både jag och sonen älskar julen, så vi vill njuta så länge man kan.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag kommer att sätte upp ljusstakarna bara. Ladda upp en massa stearinljus.
Julgardiner i köket, srjärnor och adventsstakar.
Nåt smaskigt att fika på på första advent.
Sen granar på trappen med slingor som lyser på kvällen, ett måste.
Jag funderar på att köpa slingor och sätta upp på våra balkongräcken..med granris..Det är snyggt.
Jag kommer plocka fram här lite under dagen. Funderar att ta fram de två mini granarna jag har.
Nu har sonen och jag vart på Ria. Ville kolla om de hade lite billiga julsaker. Så jag kompletterade med en stake till i trä för 20 kr. Billigt.
Här kommer vi att julpynta på Söndag, inte en dag innan första advent. Vi var dock på Apoteket idag, o där hade dom redan börjat julpynta. Adventsljusstakarna stod i fönstrena…
*jisses*
Lite vääääääl tidigt!!
Ahahaha ja bfee…jag såg igår i en lägenhet att det var fullt pyntat alla redan..hahah..
Men jag längtar till söndag. Det blir så mysigt med alla ljus. 
Lite kan man ju pynta, men det får inte bli för överdrivet tycker jag ändå. Ja jag tar fram sakerna nu för till helgen kommer jag inte ens vara hemma….Och vet hur det annars blir
Ingen pynt alls nästan.

här brukar alla julsaker utom det som ska hänga i granen tas fram till första advernt. Det blir ju så kort tid annars. Julgranen klär vi alltid den 23:e så det blir väl så i år också, samtidigt som skinkan är i ugnen.
Däremot vägrar jag att tända ljusstakarna före söndag em, har i alla år fått för mig att det betyder otur, vad det kommer ifrån vet jag inte riktigt men mamma är lika principfast hon oxå.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Sådär ja….Nu är stakarna och ljusen uppe. Tror ni inte att jag slog sönder en stake i källaren. Och två var redan sönder tydligen. Måste gått sönder i flytten. *suck* Har tre fungerande nu men vill ha minst två till. Så jag får kolla på ÖB imorrn.
Gullan: Vi tar ochså alltid fram dem stora granen den 23 dec.
Mia: En ut av mina ljustakar ville inte heller fungera fast den var köpt förra julen….så jag kommer ochså få handla in lite nya när jag ska till Ullared.