Tisdag 2009-12-01
Ja då var det tisdag och första december.
Jag och Anton ska till BUP idag och där ska vi få reda på mera ang. utredningen som troligen kommer att göras om han kan vara ett boktavsbarn.
Ja jag önskar er en underbar första december….
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Ja, nu är det den första december och helvetet med Rub börjar om igen… Nu påstår han att det regnar vilket det inte gör och tänker vägra gå till skolan
Jag blir snart knäckt på honom!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
God morgon
Bra Pia att han får hjälp.
ingann: Fy 17…jag förstår dej så himla väl. Jag hade ju en sån dag igår. Man blir verkligen knäckt. Skylla på att det regnar liksom.
Jag ska få iväg min snart. Och hoppas inte det blir problem. Sen skulle jag tvättat men maskinerna var inte urplockade.
Jag ska tona håret och sätta upp mina nya gardiner i vardagsrummet. De jag satte upp innan är inte snygga..det ser inte klokt ut..hahahah.
Min handläggare på AF ska ha ett möte med mitt eventuella jobb idag vid halv tre. Hoppas hon hör av sej sen.
Sen ikväll ska jag till min B. 
Ja, jag gick ut på gården barfota och i t-shirt och ställde mig för att visa att det inte kommer en droppe… plattorna börjar tom torka upp ju… Men han vägrar gå ändå
Men han påstår att han inte ska ta alla dagarna samtidigt nu utan en dag i veckan… Vilket jag inte tror så mycket på.. Imorgon kommer samma sak upprepas igen..
Hoppas hon fixar jobbet åt dig!
/Ingalill
ingann..hahahah..du är för go…
Han vet precis hur han ska göra tydligen..hahahah….Han är som min..tänker ut och sen talar om det. Men jag går inte på det längre..men orkade inte tjata och bråka igår så jag lät han vara hemma.
Ja jag tror hon gör det. Hon skulle informera om min Trygghetsanställning och vad det innebär för de när jag får lönebidrag.
Hade de inte velat haft mej där så hade hon inte behövt åka dit. Så det ser ljust ut. Och hon sa att AF kan höja lönebidraget första året så arbetsgivaren kanske bara behöver betala 20% av min lön själva.
Haha ja, de som har mattaffären brevid stod ute och rökte o undrade vad jag gjorde haha när jag förklarade att jag visade Rub att det inte regnade så frågade de om jag ville ha en bit heltäckningsmatta o vira in fötterna i;p
Det låter ju bra
Håller alla tummar o tår för dig!
/Ingalill
Go morron allihopa 
Började med att försova mig i morse…icket bra då lillkillen ofta bråkar om ytterkläderna som tar lååång tid ibland.De ska sitta så perfekt,så perfekt*suck*
När vi väl kom iväg såg jag att en av ponnyerna stod på fel sida staketet(!) och var lerig från topp till tå.
Hmm..man blir ju vaken o alärt iallafall när morgonen bjuder på diverse överaskningar 
Fick ett samtal av sonens lärare igår som sa att hon fixat så min stora son får åka buss till skolan trots att vi bor för "nära". UNDERBARA lärare! Han åkte buss förra året men för att "spara" drog dom in den för oss.Vägen är lång,alltid hemsk motvind här på slätten,ofta tjock dimma på morgonen och bilar som kör som idioter på den smala vägen.Jag har inget körkort nämligen så detta är guld värt.
Oops vad långt det blev
Ha det gott brudar!!!
Pillan: Vilken morgon! Ja, tur att det finns något som får en att piggna till haha
Skönt att sonen fått skolskjuts.. Jag tycker reglerna är lite väl hårda i vissa fall.. De borde titta mer på hur vägen ser ut än att bara gå efter antalet meter…
/Ingalill
#7 Den ena dagen är den andra aldrig lik här iallafall
Jag är så glad att denna lärare finns,hon är rakt igenom underbar både som människa o lärare.
Ja ser att mycket har hänt här under dagen…..os många.
Ingann: Ja du bevisade ju att det allafal inte regnar….Hi hi hi Bara att du gjorde som du gjorde borde ha fått han att inse att han ska till skolan.
PillanN: Inget roligt alls att försova sig….
Mia: Hoppas AF fixar ett jobb.
Var med Anton på BUP. De kommer starta en utredning om han kan vara ett sk. bokstavsbarn.
Sedan var vi iväg på hans vårdcentral. Han skulle undersökas för värken han ar och edan upptäkte man även att han har bihåleinflamation
så det blir att vara hemma med han två dagar nu så att pencelinet börjar ta på det hela.
Varit en sväng med killarna och handlat. Fick tvättid på torsdag morgon
Och det käns skönt.
Köpte en ny tvättkorg från Ica idag som har kostad 200kr men fick den för 100 kr då det var halva priset på den. Kunde inte låta bli helt enkelt.
Sedan köpte jag en dvd film Ice Age 2 för 29,90…..Kon tänka på dig Sponny vet inte om Matilda gillar den filmen men den finns på Ica Maxi…Ja kan hända ni har samma rea som vi har här just nu på just den filmen.
I morgon så ska jag bli hemma….Hela dagen låååång, fast ev. sticker jag iväg på några ärenden under dagen.
Typiskt att jag just varit på ICA Maxi efter att jag lämnade Mathilda på dagis. Fantastisk timing!! 
Sponny…Synd att du inte såg detta före du åkte dit då….
Ja, men det är bara typiskt. Det är så det ska vara… 
#13 Ja tydligen är det så ibland…..