Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1360 ggr
Mirjami-78
0

Onsdag 2009-12-02

Ja då var det andra december och onsdag. Jag blir hemma med Anton idag. Hoppas nu bara att han inte skadade Ibbes arm här som han drog i så Ibbe började gråta…Anton gjorde inte det medvetet för han kan inte kontrolera sin styrka….Ska vänta och se här nu och hoppas på det bästa….

Jag önskar er alla bra onsdagGlad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

God morgon på er.

Inatt har jag sovit gott för första gången på en vecka.
Grannen = tyst! Skrattande

Idag ska nog mamma och jag åka in till pappa på sjukhuset. OM han inte får komma hem idag vilket jag inte tror han får.

Hade fått ett mail inatt från en som ifrågasatte en tråd inne på ÖN som jag skrivit. Kul att läsa sånt när man nyss gått upp.
Vissa har tydligen inget annat att göra än att klaga på andra det de skriver..hahahahahTyst

Var hos B igår…allltid lika trevligt. Tungan ute

Ha nu en bra dag alla.
Kram på er.

Mammzing
0

Bara 5 dar kvar av det här maraton jobb passet på 11 dagar.
Nu börjar det vända!
Fruset och kallgrader, hoppas rörmokaren kommer och lagar pannan. Kan bli lite väl kyligt.
Hade sonen hemma igår, troligen magkatarr, var lite vissen.
Då är mamma bra.
Ska strax ringa och kolla hur det är idag.

Ha en bra dag alla!

sponny
0

Kallt idag och frost på marken för, tror jag i alla fall, första gången denna hösten. Härligt!

Jag och mathilda var på kontroll hos tandläkaren innan dagis och det såg bra ut. Även om ho inte riktigt gillade det. Undrar vem som pratat med henne om hur farlig tandläkaren kan vara. Själv ska jag till AF om ett litet tag för att få mina betyg verifierade.

Så ni får ha en bra dag!!

PillanN
0

Usch vad kallt det är idag.Brukar inte klaga på kylan här nere i vanliga fall då man är norrbottning och van kyla upp till 40-…..

men det är Kallt!

Har fortfarande ena sonen hemma som är liggande i feber:(

Har inga hejdundrandes planer för dagen mer än att vi ska tillverka en julkrans att sätta på dörren.

Har börjar göra skyltar av olika slag så jag ska nog sätta mig med det ett tag.Bränner in texten,blir mkt fint =)

Ha det så gott alla kloka mammor,ni vet att ni är bästGlad

ingann
0

God förmiddag! Här är också kallt och frostigt idag.. - 3,8, men det känns som -10… jag gillar inte vinter och kyla Flört

Idag har jag Kim hemma.. Han är lite febrig efter vaccinet han fick igår så då kan han vara hemma tyckte jag…    Han är i princip aldrig hemma annars…

Hoppas alla får en bra dag trots kylan;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

Nu ska mamma och jag åka in till pappa. Han hade fått reda på nu att det inte går att göra bukhålsoperatioen. Men att han ändå kan leva gott många år till. Så läget ser ändå ljust ut! Skrattande

Mirjami-78
0

Oj vilken fart det har varit på er här inne.Skrattande Själv så var jag vaken sent i natt. Tittade på Grannfejden via datan med Anton. Ibbe somnade till igår före oss och sov bra i natt. Anton är fotvarande trött märker jag…..Men det är nog inte alls så konstigt med alla dessa infektiner i kroppen som han har haft. Hoppas bara att han blir frisk nu.

Kalt verkar det även vara här….

[mia-38]
0

Nu har vi vart hos min pappa på sjukhuset.
Tyvärr kan de inte operera honom i Uppsala.

Det är lite rörigt…för vi trodde de skulle kolla bukhinnan i magen..men de har tydligen kollat tjocktarmen…Och den kunde de inte kapa för då hade det inte blivit tillräckligt kvar eftersom han har cancer utspritt i den.

Bukhinnan har de inte ens kollat..men det kan vara så att tumören satt FAST i bukhinnan.

I allafall så var pappa besviken och rädd nu då de inte kan ta bort skiten. Han är rädd att det ska sprida sej ännu värre om nåt år.
Nu gäller det att peppa honom.

Mirjami-78
0

Mia: Vi får hoppas att de hittar en lösning på det hela. Kan de stråla bort cancern?? Min pappa kunde de heller inte operare.

PillanN
0

#8 Stackare,hoppas att du och din mor oxå kan peppa varandra…det är även jobbigt för de anhörigaRynkar på näsan

Min dag har varit överjävlig rent ut sagt….

Pälsade på mig ordentligt med kläder och åkte de 12 km till affären på min blåa(;)   eu-moppe,kände mig som värsta byfånen med storhandskar o allt vad jag hade på mig.  På väg hemmåt bromsade jag som vanligt in vid stopskylten i korsningen,skulle köra över E 20..då jag inser att gasen har hängt sig och bromsarna tog inte. Jag lovar att jag såg hela mitt liv passera i revy när jag såg den röda lastbilen komma på min högra sida när jag passerade rakt över vägen…jag bara blundade.

Det var med en sån hårsmån jag inte blev påkörd!!!

Kom mig hem,lastade av påsarna och så kommer min karl hem helt oväntat…sur som bara den. Moped %#&¤ gick ju inte köra så det var bara börja promenera till dagis för att hämta den lille. Jag har mått väldigt dåligt i några dagar och nästan väntade att jag skulle få ett anfall.Detta är 4-e gången på 6 veckor jag krampat…har haft anfall i flera år som visat sig som black outer ungefär,detta är alldeles nytt för mig. Kommer mig precis in på dagis och möts av en jätteglad liten kille som ser att det är nått fel.Hann säga att mamma får nog ett anfall nu,kan du hämta fröken? Jag hann ner på knä…

10 min senare vaknar jag och ser fröken och en förälders ansikten som även ringt ambulans. In på akuten,träffade en läkare som även gav mig svar på senaste hjärnröntgen. Konstaterat att det var en liten stroke jag fick för 4 år sen som även utlöst epilepsi. Har kämpat ända sen dess för att få en utredning utan att nått har hänt förrän idag! Dom ville behålla mig för observation då vänster sida inte funkade som den skulle riktigt,väldigt skakig och okordinerad.

I morrn skulle jag så äntligen få medecin under övervakning.

Men…karln skulle iväg o jobba igen och jag har barn o massa djur att sköta så nu är jag hemma tills imorrn om allt går väl,då jag ska in för medecinering.

Vet vad ni tänker…jag är lika förbannad jag!!!

[mia-38]
0

Men usch vilken dag du haft Pillan.

Jag hoppas du får din medicinering snart….Förstår att du mår j*vligt..det gör man med den skiten.

Kunde inte din karl vatt hemma en dag och hjälpt dej? Nu när du ska iväg och få medicin med.

Kram till dej.

Mammzing
0

Oj! PillanN vilken dag!
Jag hade nåt åt det hållet här om dan, fast inget ep anfall.

Men visst vissa dar blir såna så det skiter sej totalt!

Hoppas du nu får den hjälp du behöver.

Ilska kan vara bra ochså. Du verkar stark!

ingann
0

Mia: Oj, hoppas det fixar sig för far din så han kan få någon behandling!

Pillan: Du hade ingen rolig dag i går du inte Obestämd Men vad är det för karl du har som inte inser hur allvarligt det är? Familjen ska väl komma före jobb? Men han är iofs inte unik… Många partners är så…

Hoppas bara du får all den hjälp du behöver så du kan må bra igen! *stor kram*

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

PillanN: Skickar en stor styrkekram…..Ja varför ska han ut och jobba när du är så dålig….Hade jag bot närmare hade jag kommit och hjälpt dig. Du måste nu vila!!!! Så mycket du bara kan.

Min son har Epilepsi och jag vet hur det där är när det kommer…..

Du måste vara noga med att äta ordentligt, sova tillräckligt, inte stressa, se till att dricka ordentligt med vätska och nu måste du vila. Varför åkte du hem från sjukhuset….Antagligen för barnen m.m Men se till nu att inte anstränga dig mer än vad du behöver.

[mia-38]
0

Hihihihi…Pia..skicka hit Ibbe i klänning bara. SkrattandeSå kan Emil och Nea ta hand om han i helgen..fniss..