Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1772 ggr
[mia-38]
0

Torsdag 3/12

God morgon alla.

Idag har vi minusgrader ute. BRRR!!! Börjar vintern komma nu tro?

Känner mej nere idag. Men det är allt detta med pappa. Gråter

Idag ska jag till AF ochskriva på beslutet. Sedan ner till företaget jag ska jobba på och prata lite med de.
Ska med mamma och handla.
Så dagen lär rulla på den med.

Hoppas ni alla andra får en bra dag.
Kram till er.

Mammzing
0

Vinter , Yes! Fy attan!
Jobbar vad annars.
Man får vara nereå deppad.

Ha en bra dag alla.

Mirjami-78
0

Japp kalt här med….Springer mellan lägenheten och tvättstugan. Killarna sover fortvarande…Ja vissa har det bra helt enkelt.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

PillanN
0

Usch ja,kallt som attans här med. Ska gå iväg med sonen till dagis och sen försöka ta mig in till sjukhuset för medecinering.Gruvar mig mest för promenaden till dagis,det ser ut som hela världen har frusit till is idag!

Ha det så gott allihopa =)

Mirjami-78
0

Men var är snön….Nu skulle det vara perfeckt med det…eller vad säger niSkäms

Mirjami-78
0

Här är det en tvättgalen mamma….Tvättar allt jag får tag på så de blir rent här i husetTungan ute Ja och sedan ska jag städa lite med…..

På lördag åker jag till UllaredSkrattande

[mia-38]
0

Heheheh..Emils klass åkte till Ullared idag..Men Emil ville absolut inte följa med. Jag förstår honom…Inte så kul för en tonårskille kanske.
Lärarna ska väl dit och handla fattar jag det som..hahahaha..

Mirjami-78
0

Hi hi hi….Ja lärarna ska handla….Tyst Kunde du inte skicka han iväg med en lång lista på vad han skulle köpaFlörtOskyldigTyst…sedan skulle han ju kunnat ta med Ibbe på vägen här medCool…Han som ville ha en lillasyster för ett tag sedanTungan ute

ingann
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är det också kallt *brr* Men vackert är det med frosten i träd och gräs:)

Idag blir det lite mer städning inför julen…  Och diska den eländiga ugnsformen efter gårdagens lasagnette:( Det fastnar runt hela så den måste ligga i blöt över natten för att jag ska få bort det…  Men det är gott iaf Flört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

sponny
0

Basinfo på AF idag vid ett. Och innan dess skall Mathilda lämnas så hon får sina 3 timmar på dagis idag. Skrivit ut CV:n och personliga brev för glatta livet idag och skall posta dem efter mötet. Förhoppningsvis kommer det en anställning ut av allt det.

Och så ska jag passa på att skala potatis och morötter efter mötet medan Mathilda är på dagis så kan hon riva morötterna när hon kommer hem. Ska bli fiskpinnar och kokt potatis med rivna morötter och remouladsås till middag idag.

Mums!! Skrattande

Mirjami-78
0

Sponny: Hoppas du får nu ett jobb!!

Ingann: Städa lugnt…Jag ska med städa här idag och snart montera ihop en hylla som jag har köpt i somras som jag ska ha inne i badrummet.Skrattande

Sedan ska jag slänga in den nya tvättkorgen där med….Glad

Mirjami-78
0

BUP ringde idag…..Hon hade glömt fråga vissa saker och blir det en utredning så får vi troligen först träffa en läkare som har jobbat på Habliteringen först. Men fattar inte att det kan vara så svårt att få igenom en utredning. Både jag och skolan anser att detta måste göras för vi måste veta.

[mia-38]
0

Klart ni måste veta Pia.
Och hoppas ni får reda på det innan jul.

Men det är många kvarnar som ska mala innan det händer nåt..

Mirjami-78
0

Mia…Ja jag märker det. Jag blir helt slut. Sa till dem att detta är inte problematik som har kommit nu utan har funnits en längre tid….Rättare sagt ända sedan han var liten, men inget jag tänkte på då.Tungan ute

[mia-38]
0

Man tänker ju inte på det  kanske innan…Men ju äldre de blir så märker man kanske att nåt är fel.
Och det är verkligen bra att ni får hjälp nu.

Jag fick ringa a-kassan idag igen. Får bara pengar insatta men får inget besked om vilka veckor det är för. Får heller inga nya kassakort. Hon jag fick prata med idag fattade inte varför det hade blivit så. Så hon skulle skicka kort för hela året ut.

Mirjami-78
0

Mia…kommer det med B post igen dåTystTungan uteOskyldigSkäms Ja lär ju dröjja. Ja de verkar verkligen inte ha kol på något….Får de verkligen bete sig som de har gjort. Det med A-kassa verkar var en enda stort kaos.

Jag började nog först tänka på det hela efter jag fick Ibbe. Det var så stor skildnad på dem två på sättet….Det tog typ 3-4 timmer i mellan bara för att få Anton att sova, medans Ibbe kunde somna själv på en kvart….Ja många gånger var jag helt slut själv då Anton inte sov och jag var tvungen att hålla mig vaken för att få han att sova….Sen är ju alla barn olika men, ändå så har Anton altid varit lite "anorlunda" så man har ju börjat undra med tiden.

[mia-38]
0

Det är bra att du tagit tag i det iallafall. Man jämför ju när man har två eller fler barn. Men som du säger att alla är olika..men blir det för mycket olika så reagerar man ju.

Har inte ens fått B-post Pia. Bara pengar insatta på kontot. Dåligt. Men det är tur pengarna kommer iallafall..hahahah..

Håller på att laga käk nu..så vi ska snart äta. Ska en sväng till B med ikväll. Han messade vid halv elva idag om jag hade kaffe och vad jag ville ha till. Men då skulle ju mamma komma precis.
Så det får bli ikväll.

Mirjami-78
0

Mia..Jag är helt snurrig här just nu….Vet du vad jag tyckte du hade skrivit….Ja jag håller på att laga mit käk nuFörvånadObestämdTungan ute Snacka om att jag blev fundersam och läste igen……Hi hi hi

[mia-38]
0

Hahahah..ja ibland kan man läsa helt tokigt..hahahahSkrattande
Men jag brukar skriva tokigt med..haha..man får ändra en del ibland..hahah..Cool

Mirjami-78
0

Ja man får ju det. Ibland så skriver inte min data det jag skriver…Hälften fattasOskyldig Nee nu ska Ibbe sova middag….Två ungar i farten härTungan ute Snart gråter någon ut av dem igen…..GråterTungan ute

Mirjami-78
0

Mia…du får ha det så trevligt hos B sedanCoolTungan uteGlad

Mirjami-78
0

Så nu har vi varit och handlat. Barnen bråkar här och jag ska snart börja fixa ute i köket. Ska hänga upp tvätt sedan ochså m.m

ingann
0

Kikar in en snabbis innan sängdax… Jag förstår inte att jag blivit så otroligt trött! Men idag somnade jag iaf inte på soffan framför dr Phil haha

Ha en skön natt allihopa!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Ja dags för sängen här medCool