Måndag 7/12
Ny vecka! Det har redan gått en vecka på december också.. Vart tar dagarna vägen? Jag tycker inte jag har gjort något vettigt nästan på hela året så nu får jag nästan panik när jag tänker på det. Hur ska jag hinna göra något på bara lite drygt 3 veckor?
Idag ska jag iaf rensa förrådet så lite nytta blir det iaf:)
Ha en bra måndag ute i Sverige!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
God morgon!
Trodde att jag skulle få åka iväg till jobbet i morse men sonen är dålig så det blir en lugn dag hemma istället. Och idag gnäller jag verkligen inte över det då jag är fruktansvärt trött.
Önskar alla er andra en skön Måndag
God morgon alla.
Idag är det början på nya jobbet för mej. Börjar inte förräns klockan 9.
Sonen tjatar idag med om att vara hemma. Jag orkar snart inte med han.
Skickar han till pappan snart. Nu när jag ska börja jobba med.
Jag vet hur det kommer att bli…en massa sms om att han är sk sjuk.
Ikväll blir nog en lugn kväll..ehehhe…
Ha en bra måndag alla.
Kramar!!
Nu är ena sonen i skolan och den andra ska väckas om 5 minuter… Hoppas han går iväg utan gnäll men risken är stor att han vägrar gå eftersom det ösregnar ute
Men idag kan han inte påstå att skorna läcker.. I fredags var vi o köpte nya skor så de ska inte ha några utslitningshål:p
Bara han kommer iväg ska jag dricka en kopp kaffe till o sen dra fram dammsugaren…
Hoppas ni får en bra dag!
/Ingalill
Lycka till på jobbet mia-38!
Hoppas allt blir bra!
Själv är jag ledig efter ett pass på 11 dar på raken.
Ska försöka börja röra om och hitta lite jul i nån vrå.
Kan bli svårt med detta vädret.
Men jag ska försöka.
Lite jobb allt, skas till turistbyrån med broschyrer och sen till jobbet med kartonger.
Sen nån god mat ikväll med ungdomarna och kanske fika hos särbon, stackarn. Knappt hunnit ses på 11 dar!
Ha en bra dag alla!

Här är det mamma vecka som gäller
Anton ringde och väckte mig strax efter 8 och frågade om jag kunde köra honom till skolan. Det regnar och han har punka på cykeln, det tar nog ca 20 minuter för honom att gå till skolan från sin pappa. Så jag hoppade i mina kläder och åkte iväg… Då mötte vi flera av hans klass kamrater på väg från skolan och då kom Anton plötsligt på att de skulle träna till Lucia i kyrkan… Till kyrkan hade det tagit honom fem minuter att gå… Men, men jag kom upp i tid i alla fall 
Go förmiddag allihopa!
Har varit iväg och sett julspel i församlingshemmet som sonens dagis stod för. Himmel vad duktiga dom var! Sen blev det fika med alla små tomtar,lucior,pepparkaksgubbar och bagare ;) Väldigt kul o få träffa lite föräldrar som man inte träffat tidigare,man springer mest om varandra vid lämning o hämtning. Nu är det kaffe som gäller och sen jobb ute med hästarna.
Ha en bra dag alla!
Ha haft ledig dag och varit på 5 års kontroll med sonen och på läkarkontroll med 6-åringen i skolan. Sitter nu och sörplar lite kaffe och har precis beställt en julkapp till oss allihop. Just dance till wii. Vi ska dansa häcken av oss
.
Ha det bra!
Ett Wii är jag lite avis på, det har jag varit sugen på att skaffa ända sedan det kom. Tyvärr har jag inte haft råd. Men en dag så…
Sovmorgon idag, den första morgonen på över 3 månader jag varit helt själv. Fy vad skönt det var. Och ikväll/eftermiddag ska jag köra till Ronneby för ett byggmöte med andra plast & lim-nötter. Årsavslutning och halvårstävling, det ska bli hur kul som helst.
Wii har vi för att träna Antons motorik. Väldig rolig spel igentligen för man kan bowla m.m Ja får se om jag skaffar mig de där spelet nästa år.
Ja är nu på jobbet. Måndag=en lång dag men snart är den över.
Ja snart ska jag gå hem äntligen….
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
#8 Jag köpte vårt begagnat på Tradera med garanti kvar (nu har den dock gått ut). Kommer inte ihåg vad jag gav men det var lite billigare än nytt. Vi sålde vårt PS2 för att få in lite pengar till Wii köpet, och det har vi inte ångrat. Både ungarna och jag gillar denna bättre.
Jag tycker det är den bästa konsolen. Det är lätt för barnen att spela då man kan spela genom att röra remoten, och man kan även spela vanliga spel där man har klassisk handkontroll.
Förlåt…lite off topic.
Vi har sovit och sovit och sovit hela högen här. Nu är vi vakna men ska sova snart igen…..Bara killarna äter upp sina mackor.
Ja jag får säga god natt, helt slut idag.
#10 tänk på att när du köper begagnat "med garantin kvar", så gäller den inte.. Garantin medföljer köparen och inte varan tyvärr..
Vid köp av privatperson är det köplagen som gäller och inte konsumentköpslagen…
/Ingalill
Hemma från Ronneby och modellbyggarmötet igen. Det var halvårstävling där alla skulle ta med sig något man byggt under det senaste halvåret så jag tog bland annat med den nyckelpige-modell som jag och Mathilda byggt tillsammans. Och det visade sig att hon vann första pris i figur-klassen för den, en modell av en T-45 Goshawk. Ok, det var den enda modellen i figurklassen men det behöver man ju inte säga, eller? 
#13 Då kommer Matilda bli glad när hon får reda på detta att ni/hon har vunnit
Grattis!!
#12. Det visste jag inte. Det har aldrig varit något problem innan om jag behövt lämna in nåt med garanti där jag är andra ägaren. Men tack för tipset då vet jag det
#15 köper man saker som är nyinköpta i sammastad där man bor/är så är det ju lungt, ingen kan ju veta vem som köpt det:) Men köper man på tex tradera/blocket och får det skickat så är det inte säkert någon butik tar emot det… det man kan försöka med i såna situationer är väl att säja att man fått det i present, men butiken har ingen skyldighet att ta emot en vara som inte är inköpt i deras butik…
som tur är så är de flesta butiker snälla och hoppas på att om de är bemötande så kanske de får en ny kund som köper annat 
/Ingalill