Pinsamt!!!!
Jag var med sambo och barn på Willys i förrgår för att veckohandla. Norrlänning som man är så snusar jag
och hade slut.Dom har en liten kiosk just innanför ingången på Willys så jag gick först dit med familjen i släptåg för att inhandla mitt nikotin. Fick såna "survibbar" från kassörskan direkt jag såg henne men sa iallafall glatt vad jag ville ha.
- Har du id? Frågade hon väldigt surt och otrevligt.
- Nej,jag har inte ens någon plånbok.Svarade jag men sa att jag är ju 34 år!
-Men vi Måste ta id så då får du inte köpa förstår du väl!Fräste hon argt.
-Jo.det förstår jag och jag ber så mkt om ursäkt för det,men då får min sambo köpa då.Sa jag och tittade på honom som även stod bredvid mig. Min karl är betydligt äldre än mig(50 år) så han skrattade och visade sitt eget id.
Näää si.han skule minsann inte få "köpa ut" åt mig! Men herregud tyckte jag,jag har mina tvår barn och karl med mig,du måste väl se att jag är över 18 sa jag!
Folk i kön började skratta som bara den ju!
Med en väldigt högljudd suck tog hon så äntligen fram min efterfrågade snusdosa som MIN KARL fick köpa.
-Det tar jag som en komplimang,Tack så mkt ! Sa jag och gav henne ett stort leende.
Jag förstår att man måste se legg om man är osäker på ålder,men när det är uppenbart att man har åldern inne så känns det lite onödigt.
Vad tycker ni?
Om de ser att man är en bra bit över 18 tycker jag också det kan vara lite tramsigt men hon kanske har fått hårda order av chefen att hon ska ta leg på alla oavsett. Hon kunde ju varit lite trevligare. Frågan är om hon gjort samma sak med en 34 man som inte hade leg och ville köpa snus? Jag snusar inte själv men har en tjejkompis som gör det och hon möter många fördomar mot tjejer som snusar.
Ha ha ha…..Ja jag tror hon var helt enkelt ute för att djävlas, den där kassörskan…Sedan när hon insåg att hon hade gjort bort sig så skulle hon bara stå på sig.
Samtidigt ta det som en komplimang…det skulle jag ha gjort.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Det är svårt att se ålder på en del faktiskt och jag tycker att du ska ta det som en komplimang
För ett par veckor sen när jag skulle ta bussen in till stan så frågade chauffören om jag skulle ha hel eller halv biljett
Halv så klart svarade jag
Förra sommaren fick jag visa leg på bolaget, trodde hon skämtade med mig men visade lyckligt upp mitt leg 

haha, har en väninna på 36 år som med sina två barn med skulle köpa cigg, nänä, det blev inget för hon hadde inte leg,,, hon har ganska mycket gråa hår oxå så det var störtlöjligt,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Vissa är bara såna! reglerna brukar väl vara att man ska visa leg om man är under 25 för att det då kan vara svårt för kassörskan att avgöra åldern…
Men det är bara att ta det som en komplimang och låta henne stå där och skämmas för sin dumhet 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Sådant måste man ta som en komplimang, det är man tvungen till. Postade detta på ett annat ställe för ett tag sedan.
""För ett litet tag sedan hade jag varit på ICA och handlat, vanlig veckohandling med bröd, smör, mjölk men även då ett 6-pack öl. Och när jag kom fram till kassan frågade kassörskan om hon kunde få se mitt leg. Jag sken upp som en sol:
"Javisst!!"
Till saken hör att jag är 36.
""

#6 Kan också vara så att kassörskan ville se leg för att få veta vad du heter 
Det kan ju ligga mycket bakom det där hela när de vill se ens leg. Ja de kan ju få reda på mycket genom legget…

Har vart med om att en karl på ca 80 år inte fick köpa en burk folköl på coop här för att han inte hade leg med sig.
Han stod framför mig i kassakön och det slutade med att jag köpte den där ölburken till han för jag hade leg med mig.
Ibland är de löjligt hårda på det där med leg.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#9 Ja det där var nog lite överdrivet om jag ska vara ärlig. Är man 80 år så syns det ju på de flesta.
#7 Mja, man vet ju inte. Ännu en anledning att ta det som en komplimang antar jag? 

#11 Absolut! Jag har själv suttit i kassan så jag vet att man kan göra så…ha,ha… 
#12 Ja då borde man kanske bli kassörska..