Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett11förhållanden
Läst 2848 ggr
Mirjami-78
0

Bara sex

Många träffas antagligen bara för att ha sex, men vad gör man om man börjar få känslor för varandra? Ska man tala om det där eller ta sig ur det där förhållandet där det enbart handlar om sex och glömma det hela?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Får båda känslor så är det ju bara att kalla det för ett förhållande istället för kk… Är det bara den ena parten som får känslor ska man nog dra sig ur, annars lär man bara bli sårad..

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

Hmmmm..hehehehe….Ja ni vet ju att jag har ett KK…Jag har känslor för honom.Berättade det för lite sen. Men jag tror att han med har det.Efter den behandligen han ger mej så tror jag han har det.

Men får bara en känslor och den andra inte så skulle jag nog avsluta.
Det blir invecklat och de ena blir alltid sårad.

Mirjami-78
0

Ja jag skulle nog dra mig ur om jag skulle få känslor för en KK om det skulle bara vara det som det handlar om…

Tuvalu
0

Det där är inget som passar mig… Har inte haft någon KK direkt men träffat någon där jag vet att det enbart handlar om sex och det funkar inte för mig. Sex utan kärlek är som att äta kola med papper på… Tungan ute

Mirjami-78
0

Ja jag satt här och funderade på det där med…Att ha sex med någon som man inte är kär i. En mer eller mindre främmande person kankse….Nja vet inte men man vill gärna vara kär i den man har sex med…Obestämd

matte-mi
0

Jag har upplevt det från båda håll. Alltså att vara den som får känslor där han inte får det…och tvärt om. Jag har dragit mig ur om jag märkt att han inte känt likadant som jag.

#5 Om man har någon bara för sex så känner man ju ändå något, om så bara sexuell attraktion. Annars skulle man väl inte vara med den personen, eller?

Är man i en period i livet där man inte vill ha en seriös/fast relation så kan det ju funka med en sexrelation. När jag haft det så har jag inte träffat någon främmande på puben, det skulle jag aldrig få för mig. Har träffat samma kille alltid, en kille som jag känt sen jag var 17.

Men det var då, nu känner jag som ni…vill ha en prenumeration, hela paketet, kola utan papper Flört.

[mia-38]
0

#6…Precis…Som jag och min KK. Vi attraherades av varanda sexuellt. Men det börjar nu bli så mycket mer känns det som. Vi kan även ses utan att ha sex. Gå på bio, ut och äta m.m.
Jag vet inte hur folk som enbart är KK. Men jag tror nog inte den ena drar ut den andra på sånt och står för hela kalaset…fniss.

Mirjami-78
0

#6 Ja du har nog rätt i det där med…..Ja man måste ju känna något…

Skulle vara roligt att höra en manlig synpunkt på detta hela….Hur tänker de ang. detta?

[mia-38]
0

Ja det skulle jag med vilja höra Pia. Vad en kille anser om detta.Skrattande

matte-mi
0

Haha ja det hade varit kul

Mirjami-78
0

Ja då väntar vi och ser….Kanske får vi någon kommentar om vi har tur….Tungan ute

Under tiden får vi väl fundera vidare här och skriva våra tankar om detta hela…

sponny
0

Ser ut som jag inte slipper att skriva något. Skrattande

Ärligt talat så tror jag inte att det är någon större skillnad på tjejer och killar när det gäller detta. Skulle känslorna dyka upp hos mig men inte hos partnern skulle jag helt klart dra mig ur. (UPPDATERING-HA, HA, HA!! Ordvitsen var inte planerad!!!) Tungan ute

9# Det där låter som början på ett förhållande, Mia. Flört

ingann
0

haha sponny, den var bra trots att den inte var planerad Flört

/Ingalill

[mia-38]
0

Ja sponny…jag tror det med…Skrattande Om man bara vill vara KK bjuder man väl inte ut den andra och bjuder på hela kalaset?

sponny
0

Jag kan ju så klart inte svara för någon annan kille och hur han tänker. Men jag hade i alla fall inte gjort det. Det låter inte "bara" som om ni är KK längre, detta låter som en riktig date.

Mirjami-78
0

Tack Sponny!!!….nu fick vi en manlig synpunkt på detta helaSkrattandeCool Ja ibland kan det hjälpa för oss "tjejer" att veta lite hur ni killar tänker osv….

db-2
0

Tror nog alla har en egen defenition (eller fler) av vad en kk är. Jag har/har haft kk-relationer som "bara" har varit sexuella.

Men jag har också haft kk´s som samtidigt varit/är goda vänner och som jag tyckt mkt om, men som jag aldrig skulle kunna ha en djupare partnerrelation med.

Den senare typen har jag naturligtvis gjort andra saker med, bio, ut och käka etc ibland också betalat för (född och uppfostrad så) utan att reflektera speciellt över det.

Tror nog man skall vara väldigt försiktig med att väva in egna värderingar i andras beteende. Kommunikation och tydlighet är nog a&o om man skall undvika att bli sårad/såra andra. Risken är väl annars uppenbar att det som är en date för en, är en kk(hatar verklien ordet, föredrar tveklöst tveklöst "friends with benefits" som normalt stämmer mkt bättre med min egen tolkning)-vänskap för en annan…

ingann
0

db-2 Du har helt rätt! Alla har egna tolkningar av det mesta:)

/Ingalill

Lilacbower
0

db-2 brukar ha rätt!!!!

;-)

Ensam - men stark!

[mia-38]
0

Jag känner ju att det är mer än så hos mej och min KK.
Han ger mej vissa vinkar…Flört

Men  jag tror nog att vi alla ser KK-förhållanden på olika vis. Det  gäller att bestämma i förväg om vad som ska ingå.

Mirjami-78
0

Mia….Det är ju du som kan märka av vad han vill, det är ju du som träffar han….Tungan uteFlört

[mia-38]
0

HHEHEH…så sant så Pia. Kyss

Mirjami-78
0

CoolTungan uteFlörtSkrattande