Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1759 ggr
[mia-38]
0

Fredag 18/12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon alla.

Idag fyller min son 18 år!! HURRA!!!! Skrattande
Jag har sjungt för honom. Och grattat han. Efter hans skola så ska vi gå ut och käka kinamat. Senare ikväll så blir det tårta med lite vänner.

Jag är ledig idag. Härligt. Cool
Så nu ska jag snart ut och skotta fram bilen..hahah

Ha en bra dag alla.

bfee
0

Mia:
Ett fyrfaldigt leve för Emil idag!
Hurra, hurra, hurra, hurra!!! :) 18-årsdagen är verkligen speciell, den minns man :)

*Alla:
Idag är det nog lika kallt ute som igår, har inte vågat titta på termometern riktigt. ;) Sitter med lilleman o tittar på morgon-TV. Frukosten är avklarad sen 1 timme tebax :)
*

Bebben i magen ger sig verkligen tillkänna. Idag i form av en extrem halsbränna! Fy tusan!!! Men tur det inte är som med nr 1, för då var den kontant o precis vareviga dag. Nu kommer den kanske 1 ggr/mån. :) Helt okej.

Samarin är verkligen en gudagåva till den gravida kvinnan!!! :)

Nu har man gått halvvägs, halvtid är nådd :) Jag kan knappt begripa hur fort allt går. Känns som att det var igår jag fick plus på stickan. *skratt*

Idag blir det bara till att ta det lugnt.

Förresten, problemet med billåsningen var ett faktum även igår då sambon kom hem med lilleman efter dagis, då gick det inte heller att låsa bildörren. Så inatt har den stått olåst! Hoppas verkligen att ingen varit in i bilen. Det enda av värde därinne är bilbarnstolen, eftersom att vi redan haft inbrott i bilen för ett halvår sen, o då stal dom bilstereon. :/

Men skulle nån stjäla bilbarnstolen så vet jag inte vad jag gör!!! :/

Mammzing
0

Jättegrattis på 18 års dagen Emil!

Å kinamat! Brukar försöka äta lunchbuffè nån gång då och då. Man får alltid friterad banan och glass till efterätt.

Jobb idag då. Fick vara hemma igår och vänta på rörkrökaren om pannan IGEN! Men vi hittade felet så nu funkar det. Bra idag då det ligger på runt 15 minus……

Härligt med din mage bfee, avundsjuk. Men har barnbarnet å mysa med.

Ha en bra dag alla!

bfee
0

Mammzing:
Ja, det är helt underbart med det lilla liveti  magen. Dock så tycker jag att denna bebisen är lite för lugn, som nr 1 ungefär. Nr 2 var sjövild o skvatt galen redan i magen, o det håller i sig än. Så visserligen kanske man ska vara glad att denna bebben verkar lite lugnare som person? ;)

För jag tror verkligen att det speglar av sig även utanför magen sen, hur bebisen var inuti magen.

Nr 1 var lugn o är än idag jordens filbunke.
Nr 2 var sjövild o visade sig vara sjövild även på utsidan.

Det är ju samma som med dygnsrytmen på barnen, att den tiden på dygnet som dom är som aktivast i magen, blir oxå oftast den tiden på dygnet dom är som aktivast efter födseln. :) Det är ju bevisat!

Så, det är nog inte så dumt med en lugn liten kotte heller, kan kanske till o med vara skönt? :) *skratt* Nr 2 står ju för allt "High Chaparall" som händer o sker härhemma o är vild för dom alla 3 tillsammans… *fnissar*

ingann
0

Hälsa Emil och gratta!

Nu blir det inte så mycket dator för mig ett tag.. Kommer bara att ha den igång väldigt sporadiskt medan elpriset är så här högt Obestämd

Tänk på det alla som inte har bundit elen till ett fast pris.. Idag ligger priset på igenomsnitt 7,50 kr/kW och igår var den uppe på 14,50/kW… en ökning med ca 3000% pga kylan…

Ha en bra dag/kväll alla!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Ja dyrt har det blivit med elen….Chockad över att det kan kosta så mycket.

Nu ska jag snart åka till andra sidan ut av staden oh hämta stora sonen igen. Sedan blir det att hämta minstingen och sedan hem.

Ikväll ska jag städa, för igår så tvättade jag två maskinen tvätt hemma.

Ni får ha det bra all….

Och innan jag nu glömmer…..MIA!! Gratta Emil från mig!! Vilken julklapp du fick när han föddes….Fick han några julklappar det första julen??Skrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mirjami-78
0

Nu är jag hemma och helt slut kan jag säga. Varit och handlat och nu fryser jag så det blir varm bad här snart.Skrattande Hoppas ni har en bra fredags kväll….Troligen kommer jag däcka av efter badetFlört

ingann
0

Pia: Jag var in på en elsida idag och tittade på vad elen har legat på timme för timme och vad den kommer kosta idag timme för timme… i torsdags var den uppe på 145,77 kr/kW under 2 timmar Förvånad Nu ligger den på ca 5 kr/kW idag under hela dagen så fortsätter det kommer jag få en elräkning på ca 3-4000 kr nästa gång vid normal användning av el för bara en månad Gråter

/Ingalill

Mirjami-78
0

#7 Fy attan…så du har rörlig pris på elen?? Men kan man inte binda den?

ingann
0

Pia: japp… det brukar vara det billigaste på lång sikt men inte när såna här köldknäppar kommer Obestämd

Binder man den nu så får man det här höga priset tyvärr… ska man binda så ska man göra det när priset är som lägst.  Så nu ska jag hålla koll på det och binda när det kommer ner på normal nivå med 37 öre ungefär;)

/Ingalill

Mirjami-78
0

Ja man ska ju inte binda den nu helt klart. Bättre binda den när den är låg.

ingann
0

Pia: Jag kan ta det lugnt ett tag nu;) Idag hade elsidan satt in en ursäkt för att de skrivit fel i sina tabeller… priset gällde Mwh och inte Kwh Skrattande det ligger alltså på ca 1 kr/Kw och inte 10 kr *andas ut*

/Ingalill

Mirjami-78
0

Ingann: Vilken tur…Men hur kan de skriva så fel?Obestämd Har det höga priset varit helt fel hela tiden??

ingann
0

Pia: ja, eftersom de skrivit Kwh istället för Mwh så skulle decimaltecknet flyttas ett steg längre *s* alla deras priser står i ören…  men det positiva är ju iaf att räkningen kommer vara betydligt lägre än jag befarat Skrattande

satt o kollade lite statistik bakåt också och skulle inte ha nåt emot om elpriset går tillbaka till juli 2002;) då låg det på 6 öre/kwh haha

/Ingalill

Mirjami-78
0

Vilken tur att det var fel…..Ja vi får hoppas att den blir lika billig som dåTungan uteSkrattande