Måndag 2009-12-21
Ja då var det måndag igen. Jag är på jobbet som vanligt. Bara två arbetsdagar kvar
Sedan är man lite ledig.
Vad kommer hända hos er denna måndag?
Hoppas ni får en bra måndag!! Här i Gbg snöar det så vi får nog en vit jul
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Här börjar det dra ihop sig för att sätta sig i bilen o åka ut till Östra för rutin-UL! :) Ska vara där kl 11.15!
*längtar*
Nu ska vi se om dom flyttar en fram o tebax en massa dagar, eller om man för första gången får stanna på det datumet man redan har? ;)
*skratt*
Åh va jag längtar efter att få se vår lilla krabat därinne!!! :)
Kram på er alla o ha en bra dag!!
Möte med AF idag vid ett och innan dess ska jag försöka ta mig till affären och handla, men det är det enda som är riktigt spikat idag. Annars hade jag bara tänkt sitta och dricka kaffe och ha det bra.
Vit jul, man vet inte. I helgen hörde jag att metereologerna på F17, i Ronneby, sa att det skulle komma in mildare luft över Blekinge antingen idag eller imorgon. Så det finns en stor chans att julafton blir lika grå som den brukar.
Här började det snöa lagom till kl 9 då det var dags för dagis för lilleman. Sista dagen där idag, sen julledig! :)
Dock så var snöfallet kortvarigt! Nu har det slutat helt :)
Här har vi tagit det lugnt hela förmiddagen jag och Rub:) Hans jullov började i fredags och Kim slutar i morgon..
Nu ska vi snart ut och shoppa lite! Den som vill ha lite av våran snö kan säja till… Jag har så det räcker och blir över och mer kommer hela tiden…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Nu har jag min rast…..Äntlige. Ja vi hade julbort idag här på jobbet med barnen. Vi var fler vuxna än barn kan jag ju säga. Vi har bara tre barn idag så det är lungt och skönt här på jobbet idag….Kanske lite för lungt tycker jag, men roligt att hinna med det man ska för en gångs skull.
Funderar här om jag ska ta Ibbe efter jobbet och åka pulka med han, men får se hur trött jag är helt enkelt.
Ja jag hoppas att allt är bra med er….Att rutinultraljudet gick bra och sedan ni som ska shoppa hittar vad ni ska och att AF har något bra att erbjuda…Ja nu ska jag snart fortsätta här med jobbandet
Hur har ni det med snön runt om i landet? Här snöar det igen
Tycker det blir lite romantiskt med snö….
Hej på er alla.
Nu är min jul förstörd. Det har hon på socialen fixat så himla bra så!!!
För ca 3 veckor sedan hade jag kontakt med henne om mina pengar för januari. Då sa hon att jag bara behövde lämna in mina kontoutdrag som förra veckan. Gjorde så på tisdagen.
Hon har lovat mej pengar innan jul.
IDAG så har hon skickat mail om att jag MÅSTE lämna in en ansökan. Men hon har ju INTE skickat nån!!! Och hon sa att det inte behövdes.
Utan jag lämnade bara in mina andra papper.
Hon har haft mina papper i en vecka och kommer med detta idag. I slutet på mailet skriver hon sen att hon är ledig resten av veckan och återkommer den 28:e!!!!
Va???? Kunde hon inte kontaktat mej innan om detta när hon haft papprena nästan i en vecka?????
Nu sitter jag här med 500 kr på kontot. Ingen hyra betald, blir inga julklappar och ingen julmat!!!
Får det gå till så här??????
Fyyyy F*n remt ut sagt. Här kämpar man med ALLT!!! Men ändå går allt åt pipan jämt.
Varför???? Orkar snart inte kämpa mer när man blir motarbetad jämt.
Ursäkta om detta blev tungt…men jag vet inte vad jag ska ta mej till…..
Gnäll och ös av dej på oss här mia-38!
Vi finns här och kan lyssna, men gud vet om vi kan göra nåt vi alla?
Tror faktiskt inte dom får göra så här mot dej, men det gör dom ändå och säger : Hoppsan! Får fixa det när jag kommer tillbaka då….
Så himla typiskt!
Stackars, stackars dej……
Pia99 : Här där jag bor är grenarna snötyngda och fulla med rimfrost.
Iskristallerna glittrar och det knarrar under skorna när man är ute och går. Är väll några dec snö.
Som ett julkort!
Bara ett problem då, här är det 22-23 minus ute…..
Som i lördags, hade faktiskt 13+ inne på jobbet.
Gissa om jag frös…..
Jag vart med ute nyss. Och det knarrar som 17 under skorna. Jag tycker det låter mysigt. 
Jag ska ringa sossen imorrn och be att få prata med en annan handläggare och se om de kan betala ut imorrn om de skyndar på lite. Men alla har väl tagit julledigt.
Nu ska ni se att jag inte får pengar förräns i januari..och kommer en månad efter till.
Mia…ta ett snack med hennes chef. Det skulle jag ha gjort för det verkar som hon gör som hon vill, denna handläggare. Hon säger en sak och sedan ändrar på det hela i sista sekunden….Neee tycker inte det är rättvist.Ring dem och förklara……Tror det kommer lösa sig på de sättet.
Mammzing: 13+ inne, ja då är det inte varmt längre….Kan förstå att du frös. Ni kan skicka lite ut av kylan till oss.
Mia: Ring socialjouren och förklara vad som hänt och tala om att du behöver akut hjölp för att klara julhelgerna!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
ingann: Jag ska ringa nån annan handläggare idag. Men alla har väl gått på julledigt.
Men jag ska iallafall testa. När min handläggare kommer tillbaka sen så ska jag fråga henne om hon haft en bra jul.
Nu får jag ju låna pengar av min mamma…men det behöver ju inte hon veta.
Kan de behandla folk på detta viset??
Näää…en ny handläggare tack!
Ja byt handläggare!!