Julkänslan
Hur är det med julkänslan hos er? Börjar den komma eller har den redan funnits där ett tag?
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Den blåste bort helt och hållet idag… Grabbarna har ju valt sina klappar själva så idag köpte jag varsit paket de inte har en aning om och direkt började tjatet "vi vill öppna nu… skit i julafton, ge oss nu.." så just nu funderar jag på att ge dem paketen och rymma över jul 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ja jag kan förstå dig Ingann….men jag fick en ide.
Lås in paketen på ett säkert ställe och slutar de inte tjata så får de inte dem förrän på nyårsafton
Anton hade varit här och kollat julklapparna så jag var en aning sur på han då han visste att han ska få en Mp3. Den visste han inte om, men funderar på att inte ge han den utan ge den först när han fyller år, men då lär det bli ett himla liv här.
tyvärr så finns det ju ingenstans att låsa in nåt här:( vi har inte ens nyckel till toadörren haha
/Ingalill
#3 Lämna in dem hos grannen…..

haha absolut inte! grannen har 3 nyfikna småbarn + en jättenyfiken tonårstjej hemma… då får vi tillbaka dem öppnade och troligtvis uppätna haha (det är massor av godis)
/Ingalill
Ha ha ha….Ok lämna i pojkarna där till julafton.
Har hon 4 st, så kan det inte skada med två till….
och så tar du alla julklappar in hos dig…..
Hihihhi..inte lätt det där med nyfikna barn….
Själv har jag ingen julkänsla….än. Syster och jag pratade igår om man kan ställa in jul och nyår detta året.
Med en cancersjuk pappa som vi tror att det blir hans sista jul så får man ingen glädjekänsla precis av att det är jul.
Men vi får försöka för hans skull.
Tur att snön kom iallafall…då blir det faktiskt mer jullikt.
Pia: Åhh… tänk om man kunde göra det!!! vilken lycka det skulle vara haha
Mia: Sista julen min pappa var med så fokuserade vi på att han skulle få en jul han kunde glädjas ordentligt över. Det blev ju även ett bra minne av honom till oss:)
Han hade dock inte cancer utan althzimers men det var underbart att se hur glad han var… Vi blev glada av att se honom njuta 
/Ingalill
Denna jul är den första på mååånga år som jag har julkänsla.Jag har varit ensam med barnen i alla år utom ett, medan jag var ensamstående och resten av släkten firat tillsammans.Det var för bökigt att hysa in oss någonstanns antar jag eftersom det då var 10 mil emellan oss o släkt….ingen aning faktiskt…men vi blev aldrig tillfrågade att komma
Nu i år ska vi fira ensamma,jag,sambo,pojkarna och min 15-åriga bonusdotter.Det känns bara så himmla bra,mysigt och…ja,helt underbart!
Ett litet knep för att stilla nyfikna barns tjuvkikande är bra att ha
Byt ut julklappen som är mest intressant och som de tom vet vad det är i mot ett likadant paket…med typ en påse ris eller makaroner i en påse för att få vikt på paketet. Är beprövat i detta hus…och minen på barnet i fråga är väääldigt kul att se,ha ha
Eftersom jag bor i skåne där det nästan aldrig är snö på jul så är det svårt att få julkänsla. Men i år har vi mycket snö och julkänslan har infunnit sig :-D. Tyvärr ska jag inte ha barnen på julafton :-( men ska försöka ha kul ändå
Pillan: Det där var en bra ide….Ja kommer nog testa det på minstingen någon gång i framtiden. Stora sonen låter jag nog bli att testa det på då jag vet att han inte skulle klara av det som en skämt….Utan sura hela julaftonen.