Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 558 ggr
[mia-38]
0

Nu är det Julafton!

Nu är dagen kommen som vi alla väntar på.

Jag gick upp innan sju idag. Kunde inte sova mer.
Denna julafton kommer inte att se ut som den brukar alls.
Syrrans familj är sjuk så där blir inget firande alls.
Pappa mår inte så bra och de ska vara hemma hos sej.

Så här kommer det att bli så att Emil, hans tjej och jag kommer att fira här hemma. Lite god mat, julklappar och mys.

Det gör mej inget att det inte blir som vanligt denna julen.
Och ungarna bryr sej inte så mycket heller.

Hur ska ni fira idag?

Ha en GOD JUL nu alla.
Kramar!!

sponny
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så var det julafton då. Ska hämta Mathilda om en timme ungefär sedan bär det iväg till farmor och farfar för att fira jul. Min utflyttade lillasyster (från blekinge till Luleå) är redan där så bara det ska bli kul att träffa henne.

En sak till. Mathilda postade sin önskelista till Tomten och igår fick hon ett brev på posten som hon ska få öppna idag. Kolla in avsändaren. Riktigt coolt!! Skrattande

Nu hoppas jag att alla får en riktigt god jul!!

ingann
0

sponny: vad spännande med brev från tomten! Mathilda blev nog glad:)

Här har vi nyss ätit klart och ska låta maten sjunka lite innan klapparna delas ut:)

Kims pappa Förvånad ringde idag och önskade god jul:) Han sa att han skickat pengar till Kim och att han kommer för att hälsa på honom första veckan i januari… Nu håller jag tummarna för att det hålls Skrattande

Ha en bra julaftonskväll alla!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

God kväll på er och God jul!!

Jag har inte hunnit hit in idag förrän nu. Just nu leker vi med Ibbes leksaker här hela familjenTungan ute Ja alla har blivit barn här.

Mia….Vad tråkit att så många har blvit sjuka i din fam. just nu.

Sponny: Spännande med brevet till Matilda. Du får berätta sedan vad det stog i den….

Ingann: Ja hoppas pappan håller det han har lovatSkrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mirjami-78
0

Nu är jag lite uttråkad…..Ja rätt så lungt här, för mamma nattar barnen, så jag är fri en stund. ska sätta mig framför teeven och se vad som kommer där.

Jag fick 1500kr från min mamma i julklapp och från min bror fick jag en mixer. Ja nu kommer jag ha råd att köpa något till mig själv från rean. Ska troligen dit med min kollega och sedan funderar vi att gå ut och äta samt på bio….Så imorgon ska jag ta det lungt för att spara på krafterna inför lördan…Ska bli roligt gå ut med han lite och bara vara fri från barnen den dagen, för mamma lovade ta hand om dem.Skrattande

sponny
0

#3 Klart jag ska berätta. I kuvertet låg det ett litet pussel i papper, ett frankerat kuvert och ett brev. Tyvärr var brevet ganska långt så jag bryr mig inte om att kopiera det, men jag kan ju säga att det fick den efterlängtade effekten. Hon var mycket imponerad men tyvärr glömde hon tacka för brevet tidigare ikväll. Flört

[mia-38]
0

Hej alla.

Julafton var bra. Vi vart hemma hos mamma och pappa och hade julafton. Pappa livades upp en del och skämtade. Fick även en egen pratstund med honom.

Åkte sedan hem själv då ungarna skulle vara kattvakter.
Så jag hade en lugn och skön hemmakväll med en öl och tv.

Kram till alla.

Mirjami-78
0

Mia….Vad roligt att det blev ändå så braSkrattande

Sponny…Vad härligt att hon fick svar från han och en pusselSkrattande