Annan Dag Jul
Hej på er alla.
Har ni haft en bra jul?
Igår var ju den stora gå-ut-kvällen. Vart ni ute och festade nåt?
Jag var hemma hos min vän och hade det bra istället.
Kom hem lite sent så idag är man lite trött.
Vi har ätit mycket julmat så igår mådde man inte så bra…Hahahaha…
Idag får det minsann bli annan mat.
Ha en jättebra Annan Dag Jul.
Kram
Hej på er.
Julen har varit helt underbar!
Idag är det inte fullt lika underbart! Hade inget vatten imorse vid 9.30 då jag skulle koka kaffe… *grr* Ringde o felanmälde o då var jag den första som ringt in, visade det sig. Jouren skickades ut på felsökning.
Nu, 3 timmar senare ringde jag åter till jouren. Det visade sig att det är en enorm vattenläcka i Alafors. Killarna har hittat den för 30 minuter sen o jobbar på saken just nu.
Men kvinnan jag pratade med bad mig återkomma om nån timme för att få info om vart vattentankarna kommer att ställas ut. :/
"Hmm, vattentankar?", sa jag.
Ja, nu lever vi i ett krigshärjat område där dom nu ska sätta ut vatten o bröd-tankar åt folket, typ… Så kändes det iaf. Lär inte ha vatten på väääldigt länge, o jag som VERKLIGEN behöver duscha idag! :///
Hur stora är egentligen såna här vattentankar???
Detta berör nämligen hela orten, denna läckan…
#1 Det har hänt här någon gång också och då ställde brandkåren sin tankbil utanför brandstationen så man fick hämta vatten där och den kan jag tänka mig var på ca 20-30 kubik (20.000-30.000 liter). Så är det en tankbil ska det nog räcka till morgonkaffe. 
Ska snart iväg på födelsedagskalas. Min utflyttade syster (Luleå) och som är hemma över julen ska fira en tidig födelsedag och Mathilda ligger på golvet i vardagsrummet i sin nya jul-pyjamas och leker med sitt nya lego.
Ha det nu så bra alla!
PS: Nu är det som det ska. Vanligt julväder i Olofström igen, 5+ och ösregn….ungefär som vår midsommar, 5+ och ösregn… 
Ja, nån brandstation har vi inte här iaf, dock i grannkommunen. Hoppas dom ställer tanken nånstans nära oss, inte flera mil bort. :)
Här är det plusgrader o har snöat massor i flera dagar. Det har kommit 1 dm sen igårkväll, helt supermysigt o vitt (norrlänning som man är)!!! :)
Sponny:
Så din syster bor i Luleå? Själv kommer jag ju ifrån Kiruna, men har även bott i Luleå, samt Piteå. :)
Jag ska packa mina saker här snart och ta lille sonen och ge mig mot Gbg. Min bror och hans sambo sitter insnöade i deras hus utan el sedan igår kväll.
Jag vågar inte vänta här för är rädd att det ska komma mera snö och att jag inte ska kunna ta mig hem imorgon….Så mitt tåg går 20.02 om allt gå som det ska.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Så är nu hemma…..Fick ta bussen då inga tåg går pga. snön och något som har hänt på vägen.
#3 Har ni någon vatten nu??
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
#3 Jo, flyttade upp i somras. Kiruna, är det det berömda stenkastet från Lule? 
Sponny:
Kiruna - stenkast ifrån Luleå?
Nja! Det är ju 33 mil ifrån Kiruna till Luleå :)
*ler*
Hur hamnade syrran din ända däruppe egentligen? Kärleken?
Pia:
Ja! Nu har vi äntligen vatten igen!
33 mil? Ja, ett norrländskt stenkast… 
Ja, det var kärleken som är skylldig till den flytten.
Sponny:
Du vet la om att det där med att "det bara är ett stenkast" är en big fat myth, va? ;) Vet ingen Norrlänning som håller med om det ;)
*skratt*