Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett15-ot-off-topic
Läst 4430 ggr
[mia-38]
2009-12-29 17:15
0

Hotmailen.

Har ni med problem med att komma in på hotmailen? Nu har det vart tvärstopp i  flera timmar.

Gullan402
2009-12-29 17:24
0

nope, kom precis därifrån.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[mia-38]
2009-12-29 17:28
0

Vad konstigt….Jag kommer inte in alls. Obestämd

Mirjami-78
2009-12-29 17:29
0

Jag har ingen…..Skäms

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Gullan402
2009-12-29 17:36
0

hm, pappa ringde just, han bor i Orrefors och kommer inte heller in på sin hotmail. Själv prövade igen och det funkar….Tungan ute, än så länge iaf.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[mia-38]
2009-12-29 17:37
0

Kanske nåt lokalt här nere med nån server då…Obestämd

Mirjami-78
2009-12-29 17:37
0

Antagligen är det nog det…..

[mia-38]
2009-12-29 17:38
0

Det har vart så rätt mycket nu över julen. Varje dag är det så. Irriterande när man har mail man måste läsa.

ingann
2009-12-30 00:15
0

Jag har faktiskt inte kollat min mail sen dan före julafton så jag har ingen aning Skäms jag som annars brukar kolla den flera gånger om dagen:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

bfee
2009-12-30 00:19
0

Hmm, jag har fått följande mail till min vanliga mail (inte hotmailadress), men ifrån windows live, som ju är samma tjänst, kl 17.44 idag:

"Återställa Windows Live-lösenordet

Från: Microsoft Support 17.44 (5 timmar sedan)

Hej (min mailadress)!

**

Vi har mottagit din begäran att återställa ditt Windows Live-lösenord. Följ anvisningarna nedan om du vill bekräfta din begäran och återställa lösenordet. Genom att bekräfta din begäran hjälper du till att förhindra obehöriga från att få åtkomst till ditt konto.

Om du inte har begärt att återställa lösenordet följer du nedanstående anvisningar för att avbryta din begäran.

BEKRÄFTA BEGÄRAN OCH ÅTERSTÄLLA LÖSENORDET

1. Kopiera följande webbadress:"

osv…

Hmm, verkar som att nån försökt knäcka sig in på mitt windows live-konto. För detta är det mailet man får om man inte kommer ihåg sitt lösenord o väljer att få ett nytt, via windows live's hemsida.

Grr, undrar just vem???

**

ingann
2009-12-30 00:26
0

Nilla: ja, det verkar onekligen som att någon försöker ta sig in i din mail…

jag har ingen alternativ adress utan ska nån försöka ta sig in där måste de kunna svara på en högst personlig fråga som bara jag och en annan person kan svaret på;)

/Ingalill

Mirjami-78
2009-12-30 00:29
0

Phernilla: Anmäl det där om det går vidare till suporten.

[mia-38]
2009-12-30 01:27
0

Nu funkar det igen.Skrattande

Nilla…det verkar som om du håller på att bli hackad…Annars skulle det ju inte bli så.

bfee
2009-12-30 01:33
0

Ingann:
Jag har likadant, med ett riktigt tricky lösen, så det knäcker ingen! *helt säker* Men att nån ens försöker. Undrar just vem?

Pia:
Ja, det är det jag vill göra, men hur hittar man till den support/anmäla-tjänsten, nu igen? Alltid samma bekymmer med det då det behövs! :/ O jag kan inte låta bli att undra VEM det är som försöker hacka min live???

Mia:
Nej, helt klart är det så! O jag har inte ansökt om nåt nytt lösen. Jag satt o såg på Boog & Elliot, med lilleman just den tiden…

Mirjami-78
2009-12-30 07:46
0

Någon är det helt klart som försöker ta sig in……Byt lösenord.

bfee
2009-12-30 13:39
0

Pia:
Njae, byter lösenord gör jag inte!
Det jag har är så säkert att ingen människa knäcker det.
Inte ens dom som känner mig mycket väl :)

O ingen kan ju få ut mitt lösenord som jag har just nu.
Utan vill dom byta så framgår det ju ändå inte vilket lösen jag har, samt att dom då måste svara på den hemliga frågan som är så stensäker så det finns inte ;)

Bara roande att nån försöker komma in, o man undrar vem det kan tänkas vara???

[mia-38]
2009-12-30 13:42
0

Nilla..det behöver ju inte vara nån du känner…Finns hackare som enbart håller på med sånt.
Tyvärr finns det olika program som de använder sej av. Och då får de tag i lösen hur lätt som helst. Så ta inte emot nån fil om du inte vet vad det är i den.

Mirjami-78
2009-12-30 15:53
0

Ja jag tänkte med på hackare, det kan vara någon sådan som är i farten.

[mia-38]
2009-12-30 15:58
0

Ja Pia. Och det spelar ingen roll då om man har världens säkraste lösen. De knäcker det iallafall. Tar sej in på nåt sätt med program som de har i datan.
Jag har själv råkat ut för detta. Då fick jag installera om OP-systemet för att få bort filen som de hade planterat i min data.

bfee
2009-12-30 18:08
0

Mia:
Jag vet hur hackandet fungerar o jag VET oxå vad jag ska ta emot o inte. Har ju som sagt hängt på nätet nästan sen det kom, år 1997 ;)

Det är nog ingen fara med mitt windows live. Inte det minsta orolig, faktiskt ;)

[mia-38]
2009-12-30 18:09
0

Finns de som inte vet…Flört

Mirjami-78
2009-12-31 02:39
0

Ja jag tillhör nog till dem som inte vetSkäms Har aldrig råkat ut för hackare och hoppas jag inte råkat ut för dem heller.

ingann
2009-12-31 15:32
0

Jag har blivit utsatt för försök till hacking vid ett par tillfällen sen jag skaffade internet i starten 1995… 

är det en hackare och ingen man känner så behöver de inte ha varken lösenord eller någon fråga utan de har något program som testar olika kombinationer med ljusets hastighet…  klarar de att ta sig in på NASAs datorer med alla dess säkerhetsprogram så har de nog inga problem med oss dödliga;p

så det mest troliga är att det är någon Nilla känner eftersom de försökt återställa hennes lösenord:)

Det du tänker på Mia är inte intrång utan virus;) alltså i syfte till att förstöra datorer och program…

Pia: jag läste nånstans förut att ca 90 % av alla virus kommer in i datorn genom att man installerar program som innehåller ordet free…   Alla vill ha gratisprogram/spel osv och det utnyttjar  virusskaparna till max.. vanligt förekommande just nu är även meddelanden som skickas via msn med länkar liknande denna: check this out, it´s really fun…  är avsändaren offline så man inte kan fråga vad det är så ska man aldrig klicka på msn-länkar. så fort du klickat på en sån länk sprider viruset sig vidare till alla dina kontakter och fortsätter i all oändlighet…

/Ingalill

[mia-38]
2009-12-31 15:51
0

Ingann. Visst kan det vara virus. Men min son hade gjort en sak för länge sen. Han hade installerat ett program i sin data som kunde göra intrång på de mest säkra ställen.
Så det finns program till detta att ta sej in i andras datorer.

ingann
2009-12-31 15:59
0

Mia: självklart finns det det:) Men eftersom du var tvungen att installera om OS för att få bort det så är det mest troliga att det var ett virus;)

R hade också installerat ett liknande program i sin men det har jag tvingat honom att avinstallera.. Att inneha det kan räknas som förberedelse till hackning och kan vara straffbart så nu superkollar jag hans dator med jämna mellanrum så han inte installerar nåt skit…

/Ingalill

[mia-38]
2009-12-31 16:03
0

Hhhihihi..ingann….det programmet som jag lyckades få in lade sej på ett ställe som vart svårt att hitta. Det finns sånna program som gör så som en del skickar genom filer via MSN eller mailen.
Så det var ett program…Bombsäkert….Flört

Jag vet att virus gör så med..men detta var ett typ spionprogram som en hade planterat in.

[mia-38]
2009-12-31 16:19
0

ingann…du har rätt …..programmen som är rena hackersprogram räknar datan som virus. Flört

Mirjami-78
2009-12-31 17:52
0

Ja bra att veta lite om detta hela. Tack att ni delar med om era erfarenheter!!Glad