Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1077 ggr
Mirjami-78
0

Nyårsafton

Ja då var det nyårsafton. Sista dagen för i år. Jag hoppas det blir en bra sådan för er alla!! Jag ska städa lite idag och ja vänta och se vad som händer.

Kanske kikar min kollega förbi….Och då får jag och Ibbe lite sällskap annars så får jag nöja mig med bara Ibbe min lille charmtrol. Ja jag hoppas ni får en bra nyårsaftonSkrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

Hej på er alla.

Sovit lite dåligt inatt. Känns som om jag ska åka på en förkylning nu.

Idag blir det nog som vilken annan dag som helst. Ska bara åka och handla lite mat att äta. Får se sen om sonen och hans tjej kommer en sväng eller inte.
Kan kolla på raketerna från mina fönster nere vid sjön. Vill inte gå ut ikväll. Ska ju bli upp mot en -12 grader.

Min morbror ligger nog för döden med. Han fick ju akut leukemi för ett år sedan. Och nu var han visst jättedålig.
Så man har ju ingen lust att fira precis. Och med tanke på pappa med.

Ha nu en jättebra dag idag alla.
Och GOTT NYTT ÅR!!!

Mirjami-78
0

Mia…förstår dig. Skickar en kram….

Jag kommer också bli sittandes här hemma. Ev. så kanske min kollega kommer, men egentligen har det ingen större betydelse känner jag. Kan vara ensam med Ibbe ochså….Ja handla ska vi göra med en sväng snart. Bara fylla på så vi har…Funderar på att köpa hamburgare bröd och har hamburgare i frysen så kan ha få det senare idag som middag. Nu är det först frukost som gäller. Hade gäster igår så det blev lite sent, men trevligt hade vi.

Hoppas ni får en bra dag…..

ingann
0

Idag blir det ganska lugnt.. Har tillbringat förmiddagen med att sortera och vika all tvätt från veckan;)

Ikväll ska jag och grabbarna ta det lugnt med lite tacos, snacks och läsk!  Och kolla på fyrverkerierna genom fönstret mot ängen bakom;)

Hoppas ni får en bra dag!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

martdat
0

har med städat, blir nog sitta själv o glo,, hatar nyår,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

sponny
0

God middag.

Jag och Mathilda har varit och handlat det sista och varit upe en runda hos mina föräldrar och önskat dem gott nytt år. Frågade Mathilda vad hon ville ha till middag idag när det är nyårsafton och allt. Svaret blev…korv och makaroner. Så det blir min nyårsmiddag det, korv och makaroner. Skrattande

Sedan kommer mamman och hämtar henne ikväll så jag ska titta på raketerna och fundera på livet.

Grått nytt hår på er!! Flört

[mia-38]
0

Hihhiihih…Sponny. Din dotter är verkligen inte så kräsen med maten en sån här dag…Skrattande

Fundera på livet ja…det skulle jag med behöva göra.
Kram

Mirjami-78
0

Sponny: Vilken härlig dotter du har. Inga stora krav där inte!! Önskar min store son vore likadan i mellan….

Ja det där med att fundera på livet, ja det behöver jag nog med…. Lite ensamt i mellan men man får hoppas att man en dag hittar en man att dela livet med i alla lägen.

Sedan har det hänt ett mord här i Hjällbo. Vet inte men ni kanske har läst det på text-teeven. Mord platsen ligger ca 1 km från min bostad. Tror min kollega bor nästan där intill.

Sedan berättade en granne tidigare i år att det har funnits en man som har försökt ge sig på kvinnor här i området nu i vinter. Vet inte om det kan ha någon sammanband med det hela….Behöver ju inte vara så men man blir lite fundersam och lite rädd. Hoppas nu bara att de hittar gärningsmannen.

[mia-38]
0

Nu har jag sett på årets sista fyrverkeri som kommunen har nere vid sjön. Jag hade första parkett från mina fönster..hihiihih..Fick se allt utan att behöva gå ut och frysa. Kan det bli bättre??Skrattande

Ja Pia…jag hörde om mordet på nyheterna igår. Man vågar inte gå ut längre snart. Obestämd

Mirjami-78
0

Mia: Jag har cyklat den vägen många gånger förrut. Man trodde inte att det skulle kunna hända något där liksom….Ja sedan var det en ung tjej som hade hela livet framför sig. Ja man blir lite rädd….

sponny
0

Var det där du bor? Ursäkta franskan, men fy f*n va läskigt!!! Förvånad

Mirjami-78
0

Sponny: Japp bor ca 1 km från ställer mordet hände på. Vet exakta platsen. Min kollega bor nog bara några hundra meter därifrån.

[mia-38]
0

Usch…stackars flicka och anhöriga. Vad är det för sjuka människor som kan göra nåt sånt???

Mirjami-78
0

Ja man kan ju undra….Men som jag skrev så har det varit någon en nu under vintern som har härjat i denna område har jag hört berättas. Behöver ju inte vara samma, men lite försiktigare har jag blivit, med tanke på att jag och pojkarna just är ute ofta sent.

[mia-38]
0

Nu har jag fått rulla ner persiennerna så inte min gamla katt kan se raketerna. Han blev skräckslagen innan och låg under en säng i gästrummet och inte vågade komma fram.
Har även tv:n på ganska högt..

Hur ska det bli vid 00.00-slaget för den stackarn. Den andra katten jag har bryr sej inte.

Mirjami-78
0

Mia….Ja det är just det att det kan vara väldigt jobbigt för djuren. Bara där ser jag en anledning att de kunde göra om raketerna till att de inte behöver låta alls utan bara vara färg glada. Ja om man nu ska ha några alls för.Obestämd

[mia-38]
0

Nä detta är inte alls kul för han. Vi bodde ju på landet innan och det var skillnad med raketskjutning där ute. Här skjuts det hela tiden…*suck*

Mirjami-78
0

Ja kan förstå det…..Du får ge han en pussKyss Från mig och säga att det kommer lugna ner sig!! Stackarn….

[mia-38]
0

Han sover nu bredvid mej…Vågar inte resa mej upp och hämta kaffe.
Ska pussa han från dej,

Mirjami-78
0

Hoppas han får sova gott nu en stund efter allt skrämsel!!Glad

ingann
0

Här var allt jättelugnt igår:) Fick kaffebesök en sväng vid 19-tiden men sen satt jag o pojkarna själa o tittade på tv o käkade tacos:)

Åskar var helt facinerad av raketerna o satt framför fönstret hela kvällen medan Tut, stackarn var livrädd o gömde sig längst bak i Kims garderob:( Razzel såg jag inte till för hon ligger mest på R´s rum;)

Pia: Jag hörde om mordet hos dig.. när jag hörde det så tänkte jag direkt på dej för jag hade för mig att du bodde i Hjällbo-trakten… Hemskt!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Ingann: Ja det som har hänt är här på andra sidan ut av bron som jag brukar kalla de som bor på den sidan.  Min kollega bor där intill….Tror hon kan se platsen från sin fönster nästan.