Januari och ekonomi
Som man ofta har hört så är januari en jobbig månad för många. Vissa har gjort sig av med mera än vad de har haft råd till i december.
Hur har du det med ekonomin just i januari? Är det en jobbigare månad än de andra?
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Ja, jag och barnen har en jobbig månad nu. Dels jobbade jag mycket i december vilket innebär dyra resor till och från jobbet samt till fritids eller barnvakt. Barnvakterna har också kostat en del…
Men både jag och barnen vet att jag kommer att få ut en hyfsad lön den 27:e, så de drar vi till stan och gör den osäker
.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
#1 Gullan….Jag hoppas ni kommer kunna ha roligt sedan när pengarna kommer för det är nog både du och barnen värda
Jag shoppade inte mer än nödvändigt nu i dec. och försökte spara en slant med för jag vet att jag kommer åka på att betala tillbaka för bostadsbidraget och det kommer kosta mig en slant. Det blev helt galet då de året jag fick vårdbidraget på stora sonen vilket jag inte hade räknat med att få.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
för mig är det ingen skillnad.. jag har lika dåligt oavset månad
men så länge vi har tak över huvudet och mat på bordet så är jag ganska nöjd:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Här är det heller ingen skillnad. Har alltid det så här..iallafall nu när man är "arbetslös" och går på aktivitetsstöd + socialbidrag.
Ja jag har det alltid lika jobbigt men klart Januari blir lite jobbigare då man fick decemberlönen 1 vecka tidigare än vanligt. Då blir det ju en extra vecka man ska klara sig.
Har nu 60 kronor att klara mig på tills barnbidraget kommer. I värsta värsta fall får jag låna från sonens sparbössa. Men det är bara om det blir total kaos.
Januari kan kännas lite jobbig ibland.Det beror förstås på julen men också på att vi har många födelsedagar i december och januari.Jag har en dotter som blir 18 innan lönen kommer,då är det ju tur att jag planerat in det i tid.
Jag har lyckligtvis jobb men har provat på att vara utan också så jag vet hur jobbigt det kan vara ekonomiskt.

ligger redan på minus,,, har lånat av julklappspengar jag fåt till att renovera med, men det blir bra lön i jan så det är ok, många röda dagar o inga stora räkningar , har för mig att det är full lön med, vi har förlorat sirka två dagslöner varge månad för de lägger om lönesystemet o det ska va klart nu,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.