Komma överens
Om din ex ber dig ta hand om barnen/barnet en helg/vecka då du inte ska ha barnet/barnen ställer du upp då?
Kommer ni bra överens om när och vem som ska ha barnet eller har ni fått kämpa med detta hela för att få det att fungera?
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Nu har ju jag mina 100 % men hade jag delat så skulle jag självklart ta dem på den andres tid md. Jag skulle aldrig kunna ens tänka mig att inte vilja ha mina barn…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag har med min på heltid. Men hade det vart annorlunda så hade jag självklart ta hand om mitt barn. Det finns inget som heter Nej i det fallet.
Ja jag tycker med att man ska försöka ställa upp för varandra så jag hade ställt upp och tagit barnen så klart om pappan inte hade kunnat. Nu har jag ju mina på heltid ensam och så kommer det troligen fortsätta med.
Faktiskt har jag aldrig haft några problem när det gäller dottern utan den delen har fungerat sedan dag ett. Något vi båda bestämde oss för att se till att det skulle fungera.
Jag har barnen 100%.
Men skulle jag ha ett fungerande samarbete med pappan så skulle jag ha barnen om han måste göra något väldigt speciellt om han gjorde samma sak för mig.

Jag är lite dubbel i den här frågan… Om barnens pappa inte kan ha dem så vill jag så klart att jag får ha dem. Men om jag behöver hjälp när barnen är hos mig så ber jag alltid min mamma i första hand.
Om exet ska göra något så vill jag ju vara barnvakt åt mina barn i stället för att de lämnas bort till någon annan om jag ändå kan ha dem.
Däremot tycker jag de är fel att en del ska ut och festa och skaffa barnvakt när de har sina barn. Helgen är ju den tiden man kan umgås mest med dem. Varför då lämna bort dem. Helt fel tycker jag…
7# Ja är man barnledig varannan vecka eller helg så har man möjligheten att gå ut då…….
De är ju en annan sak om degäller jobb
Ja måste man jobba så är det ju en annan sak så klart. Det kan man inte hjälpa.