Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett01-föräldraskap
Läst 1192 ggr
liwa
1

Bortskämda barn?

Jag får ofta höra att mina barn är bortskämda och inte lyssnar på mig m.m. m.m.

Jag tycker inte det själv då vi har ett fint förhållande där det inte handlar om att jag alltid bestämmer utan vi brukar bestämma tillsammans. Självklart bestämmer jag när det är något viktigt. Men vardagssaker bestämmer vi tillsammans.

Är det lätt så att barn till ensamstående blir bortskämda mer?

Hur är det med era barn?

Mina barn hjälper till jättemycket hemma och gör som jag säger men tycker de att något är fel så säger de till.  Det är väl det som folk tycker är att de inte lyssnar och att de är bortskämda eftersom de får som de vill.

Vad tycker ni?

Mirjami-78
1

Nej, jag kan inte säga att jag tycker att barn till ensamstående är mer bortskämda.

Mina har svårt att lyssna emellan på mig men tror att det har ingen betydelse om man är ensam eller två, de lyssnar ändå inte om de inte känner för det.

Ja sedan att barn är med och bestämmer är ju egentligen en viktig del i deras utveckling.  Klart man som förälder tar de största besluten själv, men mindre beslut är det roligt för barnen kunna vara med och besluta i.

#0 Tror inte dina barn är mer bortskämda än andras!! Barn brukar vara såhär.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

jag tycker att barn till ensamstående är mindre bortskämda än andra!

vi som är ensamstående uppfostrar nog våra barn mer till självständiga individer som får ha en egen åsikt som det lyssnas på och det misstolkar nog en del som bortskämdhet…

för mig är ett barn bortskämt när de får det mesta de pekar på, alltid får sin vilja igenom och kör över andra som kanske inte vågar stå på sig…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner