Jobbiga saker
Alla föräldrar råkar ut för lite jobbiga saker när det gäller ens barn. Det kan vara att de lysnar inte och inte bryr sig när man säger till osv.
Hur löser ni det hela då? Pratar du med barnet? Hur löser ni om det händer hos den andra föräldern, eller är du upp till den andra föräldern lösa detta hela?
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Då barnens far inte bryr sej så löser vi det själva det som uppkommer.
Å då kan det vara vad som helst. Ungarna säger att det inte är nån ide för pappa bryr sej inte och han lyssnar inte.
Men nu är ju mina stora, mellan 19-26 år.
Men visst, livet kan vara jobbigt för dom också.
Sen har jag min särbo att söka tröst hos.
Ja jag och barnen löser det mesta ensam ochså. Försökte vid ett tillfälle få hjälp ut av stora sonens pappa men det fungerade inte alls. Han var inte intresserad Samma var det med lille sonens pappa han var inte heller intresserad om något hände och man behövde lösa det hela, så var det redan när vi bodde ihop.
Jag försöker alltid diskutera med barnens pappa men det brukar alltid sluta med att jag tar tag i det själv och löser situationen.
jag får alltid fixa allt själv… hade tänkt prata med Kims pappa i helgen om hur han skulle vilja vara delaktig i saker och ting men tyvärr har han inte ändrat sig alls… självklart dök han inte upp i fredags som an lovat Kim och dessutom stängde han av sin mobil så Kim har inte ens kunnat nå honom för att fråga vad som hänt… pengarna han påstod att han skickade före jul till Kim har heller inte kommit så hans pappa är fortfarande samma stora idiotiska mytoman som han alltid varit! Jag trodde i min enfald att han kanske förändrats nu när han är gift och har 3 styvbarn i tonåren men det visade sig ju inte vara fallet… Och Kim stackarn mår piss nu tack vare sin far 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ingann….Jag lider med dig och Kim. Stackars, jag vet precis hur det är när den ena föräldern gör så. Har ju fått uppleva det själv med Antons pappa. Ja lovar allt men håller inget, men varför ens då lova något? Vad vinner de på att ta kontakt, leka förälder en stund och lova allt och sedan bara strunta i det hela? Ja för mig är det inte normalt att bete sig så som förälder. Varför ens lova något som man vet att de inte kommer hålla?? Njuter de ut av att veta att barnet sitter där och är ledsen, ja jag bara undra hur de tänker, för ingen har tvingat dem att varken ta kontakt eller lova något.
Under jul å nyår hade mina barns far kontakt med 1:an med familj, 2:an och 4:an.
Det är dom tre som " tiger och lider " med dom får deras far fortsätta vara kung.
3:an däremot vill ha en förklaring på varför han fått stryk under sin uppväxt. Likaså vill han ha till en dialog med sin far om varför han hållit familjen i ett järngrepp.
Det vill inte hans pappa vara med på så då blir det inte att dom träffas.
Pappan hör inte ens av sej.