Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett01-föräldraskap
Läst 517 ggr
Mirjami-78
0

Vad får dig att koka över?

Vad får dig oftast att "koka över"? När det gäller kontakten med den andra föräldern eller klarar du av att hålla dig lung i alla lägen.

Har ni sådana bråk att du behöver bli riktigt arg…Eller har ni en bra kontakt där båda två förstår varandra?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mammzing
0

Ibland absolut ingenting.
Andra gånger kokar det inte alls.
Det sjuder inte ens.

Men nåt jag alltid blir tvär över är jobbet : Får ofta höra om jag måste vara borta eller så VA BRA DÅ BEHÖVER VI INTE BETALA NÅN LÖN.
DÅ SPAR VI PENGAR!
Det gör att man verkligen känner för företaget och vill göra sitt bästa!

Mirjami-78
0

#1 Ja Mammazing jag skulle nog med koka om de skulle säga så……Rynkar på näsan

3barnspappa
0

Situationen med mitt exex (mamman till de äldsta barnen) har varit katastrofläge de senaste 6-7 åren och det krävs inte mycket för att jag ska bli rabiat. Det är en lång historia att berätta allt hon gjort så jag kan ta det vid ett annat tillfälle.

Annars kan jag bli rätt grymt arg ifall nån ger sig på mitt ex på något vis, det räcker med att nån behandlar henne orättvist så tänder jag till och villl försvara henne. Med ord förstås.

Men för det allra mesta är jag en glad kille och det är inte ofta jag kokar över :)

Mirjami-78
0

För mig kan det koka över när mina barns pappor ibland inte beter sig helt ok. Kan bli förbannad för att de kommer med krav vilka de egentligen inte ska kunna komma med. Som den ena kräver att jag ska mer eller mindre betala hans resor om han ska träffa sonen…..Nu är det alltså hela resan fram och tillbaka.

Annars brukar jag inte vara den som bråkar.

ingann
0

jag kokar över när nån skadar mina barn eller djur fysiskt/psykiskt annars så är jag nog rätt harmlös… tänder till lätt men det går över ännu fortare…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

Säger som ingann här. Jag kokar över när den andra behandlar sonen psykiskt/fysiskt illa. Vid orättvisa och översitteri.
Eller om jag får höra att de snackat skit om mej inför sonen.

Annars håller jag mej ganska lugn.