Fördelar med att vara singel
Vad har vi för några fördelar vi som är singlar?
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Jaadu,även om min sambo dog så det var ett ofrivilligt singelskap då så ser jag vissa fördelar med ensamlivet.
Ingen klagar på att jag har lampan tänd när jag läser innan jag ska sova (jag läser precis varenda kväll,det spelar ingen roll hur sent jag lägger mig eller vad jag gjort innan med en sambo heller..),jag slipper kompromissa om jag ska renovera eller köpa nytt till hemmet.
Det finns fördelar med det mesta här i livet,det gäller bara att se dom.Sen kan de ju ändras om det dyker upp en person som gör att fördelarna inte betyder något längre.
Ja jag tycker det är fördel med att jag kan komma och gå som jag vill. Behöver inte plocka upp efter någon. Får tänka på mig själv och vad jag vill och så klart barnen.
Men ja hittar man någon så kan det hela ändras lite…Speciellt om man hittar någon man verkligen vill ha.
Javisst,det gäller att hitta någon som är bra på att plocka upp både efter sig själv och gärna efter andra med.
#3 Kanske inte helt fel.
Sedan brukade jag använda min ex som "kudde". Ja sov väldigt bra.
Den största fördelen är väl att man bestämmer allt själv, slipper kolla med en partner om den har planerat något osv 
Men jag tror det finns fler nackdelar än fördelar med att vara singel när man har barn faktiskt.. Man är ju ensam om allt, blir det sjukdomar osv så får man ta hand om det, är man sjuk själv måste allt skötas ändå, ekonomin är oftast lägre när man är ensam osv…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Håller med. Det bästa är att man inte behöver checka av med någon annan vad som ska göras och vad man ska äta m.m.
Att kunna titta på det man vill på tv utan att någon klagar är oxå skönt.
Att få lägga all energi man har på barnen och deras uppfostran istället för att tjafsa med någon om hur de ska uppfostras
Ja det där med tjafs om uppfostran kan vara jobbigt. Sedan det där med ekonomin, ja det är lättare när man är två helt klart.
Fördelen med att vara singel är att man gör det man själv vill. Ingen som bryr sej om när man går och lägger sej.
Även om man inte är singel utan särbo så har det ju sina fördelar med. 
Ja det är ju när man bor under samma tak som det blir lite annorlunda
Jag har lite svårt att se fördelarna just nu, men att kunna göra som man vill är väl en fördel.