Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett01-föräldraskap
Läst 1218 ggr
Mirjami-78
0

Släktingar

Hur mycket vet era barn om deras släkt/släktingar och vart ni är ifrån?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Mina barn vet lika mycket som jag gör om våra släktingar tror jag…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

liwa
0

Ja mina barn vet så mycket de kan om min släkt. Men lite mindre om deras pappas tyvär.

Försöker hålla kontakten med pappans släkt men känner att det inte riktigt är min sak att göra det. Pappan har inte heller så jättebra kontakt med sin släkt så jag har lagt ner det och överlåtit till honom att berätta om sin släkt för barnen

Mirjami-78
0

Mina barn vet om mina släktingar, men stora sonen vet inte så mycket om sin pappas släkt. Jag vet inte heller så mycket om dem. Bara att de 10 syskon på pappans sida. Så han har farbröder och fastrar och säkert många kusiner. Minstingens pappas släkt vet jag lite mer om, men säkerligen inte allt. Vid ett tillfälle kom det fram en kvinna till mig här i området som presenterade sig som min ex kusin. Jag hade ju aldrig träffat henne tidigare.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Gullan402
0

mina barn har ganska bra koll på sin släkt, både på min och deras pappa sida. dock umgås vi inte med alla… släkten är värst heter det ju… :)

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

3barnspappa
0

Mina barn vet lite olika mycket om sin släkt och ursprung. De äldsta vet nog det mesta men den yngsta känner bara till hennes mammas sida. Detta pga att jag inte har någon kontakt med mina föräldrar sen 2-3 år tillbaka. Det kan leda till lite konstiga situationer ibland när de äldsta pratar om sin farmor och farfar som den yngsta inte vet vilka de är.

Nån gång ska jag prata med henne om detta, men jag vet inte riktigt vad jag ska säga till en 4-åring som just nu bearbetar sina föräldrars separation.