Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: 16-övrigt
Läst 1084 ggr
Mirjami-78
0

Resa till sommaren

Nu vet jag att vi är i början ut av året men har du börjat planera redan för någon resa till kommande sommaren?

Har du någon gång testat på lite annorlunda semester som att byta lägenhet med någon under några veckors tid?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

liwa
0

I sommar har vi planerat att åka till Halmstads lekland eller vad det heter. Ska försöka spara lite varje månad om det går.

Har inte provat på att byta lägenhet med någon men det vore en rolig grej.

Har båtluffat i Grekland när jag var yngre men det var ingen höjdare.

<nu åker vi på småsemestrar till tivolin eller liknande. I somras var vi på Kolmården. Tyvär var vi där den dagen som dom slog rekord i folk :( Så det blev ingen delfinshow för kön var oändlig.

Mirjami-78
0

Ja jag vet inte än om vi kommer resa någon stans. Har inte bestämt mig än, för har ev. planer på att ta körkort så det kommer kosta.

ingann
0

Har jag råd, vilket är föga troligt, så skulle jag vilja åka upp till norrland och hyra stuga…  För att samtidigt som det blir semester kunna träffa mn halvbror med familj igen:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

liwa
0

#3 Det låter härligt. Synd att man ska behöva stå över sånt för att man inte har pengar. Kan kanske inte din halvbror hjälpa dig att hitta en stuga eller lägenhet som ni kan låna av någon som inte är hemma. Det vore ju en bra lösning.

Mammzing
0

Får se om det blir nån ledighet.
Men Leksand, Rättvik är ett måste. Ett gift.
Längtar redan.

Mirjami-78
0

Ja det är nog skönt åka någonstans…Skrattande

ingann
0

#4 problemet för mig är ju att jag kommer ha 2 katter och en hund med så jag tror inte så många vill låna ut bostad till det…  det är inte så lätt att få tag på kattvakt tyvärr, helst inte på sommaren eftersom mina katter är vana att få vara ute på inhägnade balkongen hela dagarna. Att nån bara öppnar och stänger varje dag funkar inte heller då jag bor på botten;(

/Ingalill

Nordann
0

Ingann,var bor du?Jag bor i Luleå i Norrbotten och skulle kunna tänka mig en ny form av semester.

Det går bra att ha med djur i min lägenhet,jag har en inglasad balkong med myggnät så katterna inte kan smita.

ingann
0

Nordann: Jag bor i värmland men ska jag norrut så blir det Skellefteå/Skelleftehamn…  Jag har varken bil eller körkort så för att hälsa på brorsan måste jag hitta en stuga i närheten där:)

Men jättetack för erbjudandet! Det var jättesnällt:)

/Ingalill

Nordann
0

#9 Det var synd det.Värmland hade passat oss fint annars iom att yngsta dotterns pojkvän bor i Karlstad.Jag känner tyvärr ingen som bor i Skellefteå.

ingann
0

#10 ja, det var ju lite tråkigt:(  Härifrån är det ca 8-10 mil till Karlstad..  Vi tillhör Örebro län fast Värmlands landskap..

/Ingalill