Känner du dej ensam?
Hur är det nu? Du som är singelförälder.
Känner du dej ensam nu när julen och nyåret börjar närma sej? Saknar du en partner att umgås med?
För även om man har barnen så kan man känna sej ensam ändå.
Ärligt talat så nej jag känner mig inte ensamman :o) jag trivs med att vara själv.
Jag känner mej lite ensam om jag ska vara ärlig. Även om jag har min son hemma så vill jag ha en vän att umgås med. Att mysa ihop med över julen (och även annars med). Jag hade chansen men han svek mej på mållinjen. Och det är just närheten och ömheten jag saknar.
Nu vet inte jag om sonen ska vara hemma över julen. Ska han inte det kommer jag att känna mej ensam. Men jag får väl hitta på nåt som gör att jag glömmer bort de känslorna.
Kom hit Mia. Det är bara jag, sonen och Tatsja här under julen. Som vanligt, höll jag på att säga. Sängplats ordnar jag lätt.
Vi brukar ta det lite lugnt och ingen stress under julen.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Vi ska ju fira julen hos min syster som vanligt. Så jag blir ju inte ensam på det viset. Men jag saknar nån att tycka om, att bry sej om, att få bli kramad av m.m.
Det kan jag hålla med om. Någon att krypa upp i famn hos.
Väl mött, Tatsja
Ja Tatsja. Jag är alltid det femte hjulet under vagnen känns det som. Både julafton, nyår och midsommar.
Jag är redo för en ny relation nu. Andra jular har jag tagit det med ro. Men denna känner jag i hela kroppen att jag saknar tvåsamheten.
Samma känner jag.
Väl mött, Tatsja
Jag snackar med en från Vetlanda. Men jag tar det jäkligt lungt nu då jag blev sviken av den senaste på det grymma viset.
Jag ska hälsa på honom i mellandagarna. Kan va bra att prata lite innan.
Jag snackar inte med någon just nu.
Ska se sporten på ettan nu.
Kramiz
Väl mött, Tatsja

Eftersom allt är så nytt för mig, så kan jag säga att jag känner mig fruktansvärt ensammen, jag vet inte vad jag ska ta mig till när det blir kväll och mina barn sover, det är då det är som värst. Nu har jag börjat bygga pussel för att inte hitta på något så dumt som att ringa min exman och det fungerar ganska bra. I övrigt så städar jag och strukturerar om allt hemma, jag har blivit som tokig.
Jag har i alla fall kommit så långt nu att jag kan stoppa mat i munnen och svälja den och jag kräks inte upp allt jag får i mig, så viktnedgången har stannat upp och det känns bra för jag måste orka vara stark för barnen. Ensamhet är aldrig roligt, men som min kloka väninna sa, så är det bättre att leva ensam som jag gör nu, än att vara ensam i ett äktenskap och det kan jag väl faktiskt hålla med om.
Sköt om er alla ensamma ute i landet, vår dag kommer!
Jag hoppas att på sikt hitta några vänner att fira exempelvis jul med. Singlar med barn och som kanske precis som jag inte har en familj att fira med. Någon här som skulle vilja detsamma?
Det skulle vara jätteskoj Fidelina.
Vart bor du nånstans?
Man skulle kunna hyra ett ställe och vara där över julen och nyår.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
# 12 Jag kan nog inte upplysa om vart jag bor just nu, tyvärr, mer än södra Sverige.
# 13 Det svåra är när man har husdjur…. Jag har både hundar och katter. Inte alla tål ju det… Annars vore det ju jättetrevligt att hyra exempelvis stuga/stugor någonstans.
Finns det kanske någon camping som hyr ut vinterbonade stugor, så att var och en kan hyra sin egen, men ha gemensamma middagar etc?
Fidelina. Jag förstår det. Det är lungt.
Men det vore kul att fira nyår ihop med många här inne. 
Vi har en fin scoutstuga som man kan bo i under vintern med. Som är billig att hyra.
Låter roligt Mia…..Lite omväxling med. Laga go mat och låta barnen leka….m.m Man skulle kunna ha lite lekar och tävlingar….På kvällen en god natt saga för barnen först och sedan en för och vuxna….Hi hi hi
Kan ju försöka vara barnledig och komma och hjälpa de som har barnen med sig…..Min store son brukar alltid vara hos sin mormor på nyår…..och den lille kanske jag lyckas pappan att ta hand om. Tar med mig Phernilla i såfall. Vi bor ju nära.
Det skulle verkligen vara skoj. Jag har inga barn med mej alls…så jag kan hjälpa till med era små…bara skoj. Och det finns ett bra barnrum där de kan sova medans vi berättar sagor för vuxna..hahaha
Ok…Mia då tar jag med min vilde treåring…Lämnar han över till dig…..
Phernilla skulle han nog svansa efter…..Gick ju till henne och satte sig i hennes knä och skulle sova när hon var här…..Varken mamma eller pappa var intresanta.
Men den iden låter bra Mia….Man kan kankse samåka ochså från vissa ställen…..
# 15 Vart ligger scoutstugan du nämner?
#19…Den ligger i Kungshall….
Vi kan ju spåna lite om det..men man måste nog boka ganska långt i förväg…den brukar vara eftertraktad.
# 20 Kungshall i Göteborg eller Karlskrona?
I Nybro Fidelina. 
# 22 
Kan annars tänka mig att det vore bra att hitta ett "ställe" närmare runt Jönköping, för att lättare kunna samla de som bor i hela södra halvan av Sverige och som vill komma på träff. Jönköping ligger ju nästintill "mitt i" då…
Det har du rätt i Fidelina. Och jag kör så gärna.
Kan va kul att komma bort från denna stan med lite. 
Det skulle kunna vara möjligt att börja med att fixa en dagträff någon gång i höst kanske? Ses över en "lång" picniclunch och lite rolig lek för barnen, kanske? Känna oss för lite….

#10 Jag är också ny på ensamhet. När kvällen kommer så saknar man en varm famn. Men nu tänker jag inte skaffa mig någon ny. Ska ta hand om mig och barnen.
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier
#26 Ibland kan det vara det bästa ett tag tills man har kommit på "fötterna" igen och fått vänja sig vid att man är ensam. Finns både nack och fördelar med detta hela….
Ja vi finns ju för varandra här
Ibland kan jag känna mej kusligt ensam!
Fick igår kväll reda på att särbon tagit semester på måndag för att hjälpa sin gamla flickvän med hennes dotters häst. Sen ska han laga rost på hennes bil, besikta den, vinterserva och fixa dubbdäck.
Allt det där brukar jag klara själv, utom rosten då, min bil är rätt ny….
Blir så förbannad, det kom liksom fram i hastigheten i samtalet.
Men ändå!
Han skulle aldrig ta semester för min skull.
Såna här gånger känner man sej väääldigt ensam.
Eller som vanligt : Jag är elak!
Du är inte elak Mammzing. Jag hade med blivit arg.
Kan han inte hjälpa dej och ta semester för din skull nångång?
tröstekram till dej.
Tack för kramen Mia.
Känner att jag måste reda ut det här på nåt vis.
Sen om det kostar mitt särboförhållande så…….
Antar att det inte var mycket att ha i så fall….
Mammzing…har de haft kontakt mycket under eran tid?
Ställer de upp på varandra jämt eller?
När vi träffades han och jag våren -07 var dom ett par.
Vi var väll ochså ett par på sätt och vis.
Man kan säga att vi hade ett förhållande. Tyvärr visste jag inte att dom hade det ochså. Har hela tiden hört att hon varit en "vän".
Våren -08 var kämpig, hon ställde massor med krav, skickade sura sms, var allmänt bitchig. Hon har tydligen hela tiden vetat om mej.
September hämtade hon dom saker hon hade hos honom. Sen har hon visst inte pratat med honom, vilket han haft svårt för. Han fattade inte vad han gjort henne. ( Gått bakom ryggen med mej eller?)
Men när vi träffats eller pratat så har han ofta nämt henne, hon har varit lessen, stackars henne, hon har haft det jobbigt med sina barn, bilen pajjade, ja, jag MÅSTE väll hjälpa henne.
Å helt plötsligt får man reda på att dom träffats å sånt. Å nu det här.
Samtidigt säger han att VI har ett förhållande, jag har en speciell plats i hans hjärta osv..
Trodde att ett förhållande var annorlunda..
Jag kanske är dum…
Om vi bott ihop tex hade han fortfarande träffat henne på samma vis?
Är det här svartsjuka…..
Återkommer
Så våren -07 hade han ett förhållande med både dej och henne då om jag fattar det hela rätt.
Utan att du visste om att han fortfarande träffade henne?
Risken finns ju nu då att det är likadant igen. Att han träffar henne bakom ryggen på dej.
Nä ta ett snack med han och fråga vad han håller på med.
Kram!!
Ja jag skulle ochså råda dig att ta ett snack med han. Låter inte som ha kankse har helt rent mjöl i påsen….
Nu ska det pratas…
Han brukar ringa och kuttra varje kväll och såga godnatt.
Jag brukar kuttra med.
Ikväll ska jag morra…….
Hheehh..Jag läste det på Realtioner Mammzing.
Fråga han om vad hon gjorde i hans bil…
Jag hade en härlig julafton, däremot är jag rädd för nyårsafton. Blev dumpad igår och världen rasade samman. Jag hoppas att jag får fira nyåret med exet och vår dotter. Annars blir jag ensam med mina tankar..orkar inte gå på fest och låtsas ha roligt.
Hej 3barnspappa.
Usch..det låter inget vidare. Och fira nyår efter att blivit dumpad är ingen höjdare.
Har du inga andra du kan vara med som tar det lite lungt?
Varm kram till dej.
#37 Oj låter inte roligt men hoppas ändå att det hela kan lösa sig på ett eller annat sätt. Har du någon nära vän som du skulle kunna vara med? Ja fira nyår med alla tankar är inte det lättaste. Håller tummarna att det ska lösa sig…..
Skickar en styrkekram…..
Tack. Har precis hittat till den här sajten, den verkar vara trevlig.
Hoppas exet vill umgås iallafall, ni verkar vara bra människor men hon är världens underbaraste att vara tillsammans med. Ta inte illa upp 
Jo jag har en del kompisar men alla är par och jag vill inte stå vid 12-slaget och se alla kyssas, då jag kör ner en raket i halsen o tänder på. Överdrev lite där, men det känns inte som nåt alternativ just nu.
Men smärtan går väl över och sen kan man nog börja leva igen.
Tror jag stannar på den här sajten, den verkar bra :)
Ensam? Ja klart jag känner mig ensam detta nyår. Barnen ska vara med mina föräldrar så jag blir själv.
Ska jobba 7.30 på nyårsdagen men det hade varit trevligt med lite sällskap på nyårskvällen. Men får ta det som vilken kväll som helst och försöka glömma. Får satsa på nästa nyår och hoppas att man har bättre sällskap än sig själv då ;).
Känner mej också ensam!
Har inte riktigt orkat ta tag i det här med hans flamma.
Han säger det var fler veckor sen dom sågs ….. Men…..
Skickade sms i söndags om vi skulle fira nyår ihop men inte fått nåt svar….
Han kanske avvaktar om hon har lust eller ej..
Jag borde RIVA IFRÅN….
Eller?
#42 Eftersom ni ändå är ihop…och han nu inte vill svara på frågan om nyår…så skulle jag nog inte lägga nån mer energi på honom. Det är ju en sån afton som man vill fira med den man tycker om, om man inte är singel.
Mammzing…..Vänta inte. Fixa något annat….Så är du upptagen sedan vid nyår, så kan han fira ensam om han inte kan svara när du frågar.

Hej 3barnspappan. Det är inte lätt att bli dumpad. Jag firade jul med mina barn och några släktingar. Skild sedan maj -09 Man känner sig ensam och övergiven. Ibland vill man ha någon att krypa in i.
Gott nytt år
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier
Hej 3barnspappa och välkommen hit!
Jag förstår att du inte vill/orkar fira nyår med kompisar och glada personer när du precis blivit lämnad. Man har rätt till en självömkan-period så nära inpå utan att någon ska försöka muntra upp en… Det får oftast negativ verkan istället.
Klaga och skriv av dig här tills du känner att du orkar ta itu med det vardagliga!
Hoppas du mår bättre snart! *kramar om*
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Dom har inget förhållande.
Dom bor på samma ort, hon kan åka med honom till pendeltåg ibland.
Han ställer upp och hjälper henne med saker.
För att hon ringer och gråter och ber om hjälp.
Om han säger nej kan hon tydligen bli vansinnig av ilska.
Han är så himla snäll så han ställer upp då.
Han kan inte låta bli även om han vet att han sårar mej.
VI vet om att HAN har ett problem med det här.
Det här får vi ta och lösa på nåt sätt, vet bara inte hur?
Mammzing: Han måste börja säga NEJ till henne. NEJ jag kan inte, NEJ jag vill inte osv. Eller helt enkelt bara NEJ. Ja jag tror det är det viktigaste att han inte låter sig användas ut av henne i det hon behöver hjälp med. Han kan säkreligen fråga någon annan. Det där med krodiltårar ska han sluta gå på, så är det.
Ta och prata med han och försök få han att inse att han måste säga ifrån till henne. Tyvär nog det enda som hjälper.

Hej allihopa, jag har flyttat till en ny ort för ett halvår sedan med min 6 årige son. Dessutom blev jag arbetslös för några månader sedan. Jag känner mig väldigt ensam och har inget socialt nät här. Lååååånga dagar. Känner igen det där med att sakna närheten och framförallt ngn vuxen att prata med på dagarna. Verkar var väldigt få män här.
#49 Hej och välkommen hit till Singelföräldrar.
Tror inte jag har set dig här tidigare…..Det är några män här som tittar in lite då och då
Jag flyttade för ca 8 år sedan till en ny ort så jag vet hur det är att vara ny och inte känna någon. Det enda jag visste var vart mitt jobb var samt var jag skulle lämna sonen på morgonen. Nu har jag bott här ett tag så jag har lärt känna lite folk.