Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett11förhållanden
Läst 1215 ggr
Mirjami-78
0

Nej tack

Hur säger man det till någon som man har dejtat eller liknande att man inte är intreserad? Kommer du med en dålig ursäkt tex. att du inte har haft eller kommer ha tid pga. barnen eller något annat eller är du den som lägger alla kort på bordet och säger nej tack du är inte den rätte?

Vilket är bäst säga som det är eller komma med en ursäkt och hoppas på att personen fattar själv vad man menar…..

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

liwa
0

Det ska väl alltid vara bäst att säga sanningen men det är inte alltid det lättaste.

Ibland måste man ta till en vit lögn för att inte såra folk i onödan.

Men om jag träffade någon nu och han inte är vad jag hoppas så säger jag nog som det är. För jag är ute efter DEN RÄTTE nu och orkar inte ödsla energi på något annat.

Mirjami-78
0

Ja jag skulle nog med försöka säga som det är. jag är inte intresserad ja om inte annat så för att den andre ska veta och inte hoppas på något som det kommer inte bli.

[mia-38]
0

Jag skulle säga som det är. Man ska alltid försöka att vara rak och ärlig..så länge det inte sårar.
Man kan säga saker på ett fint sätt…

Mirjami-78
0

Ja man kan ju försöka allfal ta det på ett fint sätt och om inte annat så kan ju den andre se att man var ärlig allfal och inte kom med en massa "dåliga" ursäkter för att slippa undan.

[mia-38]
0

Precis Pia. Dåliga ursäker är det värsta jag vet. Det lyser liksom i genom iallafall.

Mirjami-78
0

Ja Mia det gör ju det. Jag pratade med en kille en gång och då hade jag inte träffat han, men efter ett tag så sa jag rakt ut, är inte intresserad men han klarade inte av att ta det. Blev efterhängsel verkligen, men detta var ju för många år sedan.