Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 1210 ggr
Mammzing
0

Styrka?

När livet är motigt som singelförälder, var hämtar du kraft och styrka?

Mirjami-78
0

Jag brukar försöka då att lyssna på musik som jag gillar, städa och ibland prata med någon som kan förstå mig helt enkelt. Att ibland få ur sig allt det man tycker är åt skogen kan hjälpa även om personen bara lyssnar

Igår kväll hade jag en sådan kväll. Kände bara jag orkar inte. Stora sonen höll på att tända eld på hela lägenheten och inser inte faran med att leka med elden, jag försöker gömma allt jag bara kan som har med eld att göra. Till slut ringde jag min barnvakt frågade henne om barnen kunde vara hos henne under tiden jag skulle jobba och det var helt ok. Ja även om jag skulle jobba så kan jag säga att bara den där lilla stunden för mig själv gjorde mycket. Samma var det för barnen. De var glada när jag kom för att hämta dem. Samtidigt fick barnvakten hjälp med det hon behövde ha hjälp med innan vi åkte hem. Ja det hela kändes mycket lättare efter det…..Ja det är små saker som kan göra mycket ibland. Man får styrkan igen för att orka ta sig vidareSkrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

liwa
0

Jag har faktiskt börjat mediterat och det har hjälp mig att fylla på energi.

Men att ha någon att prata med som vet vad man går igenom är inte fy skam det heller.

Att vara här inne och läsa om era problem och lösningar ger också lite nya tankar som man kan använda sig av i vardagen.

Mammzing
0

Själv går jag, promenerar.
Timmar kan det bli.
Bor på landet så det blir små skogsvägar, djurstigar som slingrar sej fram.
Ett äpple i fickan att ta till om man hittar en sten att vila på.
Favorit plats : Vid kanten av en mosse finns ett fint tallbestånd. Höga raka tallar och vitmossa under. Det susar så skönt i kronorna på träden.

Sen har jag en särbo som alltid finns.

Annars vävstolen när jag är arg och behöver dunka av mej lite ilska.

PillanN
0

Jag bloggar för att få ur mig massa "prat" som jag inte orkar ta med någon.Sen ringer jag min bästa vän som Alltid "fyller på" styrka i "förådet" ;) Hon är bara bäst!

Annars älskar jag tystnad och att få vara ensam. Mina älskade hästar är mitt liv,mitt allt (förutom familjen så klart) Att bara vara kring dom gör att jag känner mig stark igen. Man får rensa huvudet för en stund =)

Mirjami-78
0

Jag tycker att det är väldigt bra att man har ett sätt att hantera det hela när det blir för mycket. Annars skulle man aldrig orka.

3barnspappa
0

När jag mår dåligt brukar jag sitta som jag gör nu, framför datorn och lyssna på Enya medan jag skriver i forum eller spelar.

Enya är för mig nästan meditativt och skingrar tankarna ganska bra.

Mirjami-78
0

Enya….Ja den musiken är väldigt fin och ro givandeSkrattande