Elen
Elen är ju den som åker upp och ner i priset väldigt mycket just nu.
Hur mycket får du i elräkning och vilket bolag har du?
Jag märkte att när jag bytte bolag blev helt plötsligt mycket billigare.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Roligt att det blev billigare för dig.
Jag har sån tur att hushållselen ingår i avgiften i min brf.Det är väldans skönt speciellt nu när marknaden är fri och priserna åker upp och ner hursomhelst verkar det.
#1 Jag brukade ha tidigare en elräkning på ca 1100- 1300 kr för tre månader. Nu är den nere i ca 750 kr för tre månader, fast nu kommer den alltid efter två månader och ligger på runt 500 kr. Jag är jättenöjd med elbolaget jag har nu

Jag har eon och betalar 700-800:-/ månad. Jag bytte till fast pris och band mig för två år och det gjorde att min elkostnad minskade med några hundra per månad, så jag är nöjd.
Jag har Sala/Heby Energi.
Betalar kanske en tusenlapp i snitt i månaden.
Fick rabatt när jag tog bredband där ochså.
Sen har jag nätavgiften hos Vattenfall.
Jag har Göta Energi och ligger nu på ca 500 kr/månaden.
Pia: Hur klarar man sig på 500/2 månader??? Då kan man ju knappt använda nån el alls 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ingann….Jag har tom tvättmaskin som jag använder några gånger i veckan. Nu försöker jag ändå släcka ner i rummen här. Är vi tex. inte ute i köket så behövs ingen lampa vara tänd där. Sedan har jag ju datan som är ofta på…
Men jag antar att det är som så att elen är billigare här. Bytte ju bolag i somras och antar att el prisen var låga då för har en fast pris på elen.
På min faktura står det så här….mellan 09-11-01-09-12-31 har jag använd 445 kWh Ja om det där är mycket för en vanligt hem vet jag inte.
Sedan kommer nättavgiften till så klart….