Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 2075 ggr
Mirjami-78
0

Måndagen den 25/1

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja då var det måndag igen då. En ny vecka har vi framför oss. Jag ska upp och jobba till morgonen så jag har tagit hostmedicin m.m för att kunna sova något ok till natten. Till morgonen blir det värktablett m.m för att orka med arbetsdagen med förkyldningen. Mina lungor blir också ännu sämre nu i denna kalla vädret. Ja så var jag klar med mitt "klagande"Tungan uteFlört

Vad kommer hända hos er denna måndag??

Hoppas att ni får en bra måndag allafal…..Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mirjami-78
0

God morgon ska snart mot jobbet. Inte mycket sovande inatt. Ska titta till Antons fot här innan jag ska iväg, för han verkar ha väldigt ont i den. Bara vi inte hamnar på akuten.Rynkar på näsan Han vet ju inte ens vad han har gjort med den…..

Fått i mig medicinerna……Lite piggare just nu. Ska bara ta med mig hemtelefonerna samt musen till datan. Anton har ringt hela helgen så vet inte vad räkningen kommer ligga på om jag inte gör såhär…..Har sagt till han men han lyssnar inte och för det får han data förbud så kommer ha en handväska som kommer att väga rätt så mycket idag.

[mia-38]
0

God morgon på er.

Hoppas inte det är nåt allvarligt med hans fot Pia. Du skulle behöva ta det lungt själv, läser jag med.

Jag stannar hemma idag med. Ingen som tackar en för att man går till jobbet dålig.
Min arm värker mer än vanligt..så detta jobbet jag har är nog inget för mej egentligen. Har kontaktat min handläggar på AF om detta.
Jag jobbar hellre på Samhall med att handla till pensionärerna. Ärligt talat.

Nu ska jag se till så sonen kommer till skolan..sen ska jag ta en kopp kaffe och sen söka andra jobb.

Kram till er.

Mammzing
0

Dom är väll piggare dom i familjen som kräks.
Men kompisens dotter åkte på det i natt så jag har just pratat med henne i telefon. Hon är bara 11 år men klarade å va hemma ensam.
Tuff dam. Nåväl, jag bor bara ett par hundra meter bort.

Ska ringa och ta mej till det där kundbesöket.

Ha en bra dag alla!

Tuvalu
0

Här är det nu Sanna vecka och som arbetslös så blir det väldigt drygt även om jag passar på att träffa många av mina vänner…

Idag kommer sotaren och ska göra brandskyddskontroll, sen vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Får väl försöka söka lite jobb…

Ha en härlig måndag! Skrattande

PillanN
0

Stora sonen ligger nedbäddad i soffan,totaldäckad i influensa.Jag står på benen än så länge men skulle inget hellre än at bädda ner mig jag med.Det är nackdelen med att ha mycket hästar som ska ha sitt och jag är ensam 6 dgr i veckan.

Nåja,hoppas ni får en bra dag=)

sponny
0

God middag!

Mathilda är här denna veckan och ännu så länge har hon hunnit leka med sina djur, titta på en film och diska åt mig. Barnarbete är kanon även om jag fick stå vid sidan och hjälpa till lite. Skrattande

Sedan har jag ringt runt till några av de företag jag skickat ut mina CVn och på ett av dem såg det ljust ut. Många och stora jobb på väg in och anställningsbehov.

"Så vi hör av oss när det är aktuellt."

"Ja, annars kan jag ringa tillbaka lite med jämna mellanrum och kolla läget."

"Ja, gör gärna det. Det hade varit jättebra."

Helt plötsligt var det inte det vanliga ring inte oss, vi ringer dig längre.Flört

Mirjami-78
0

Ja dagen blev som den blev….Vi hamnade på akuten, men de hade ju ingen röntgen där inte så hon sa att troligen går detta över, men nu hoppas jag att det gör det med…..Ja det gällde alltså Antons ben. Jag fick för mig att det var foten vilket var fel, men det gör ont i benet när man rör foten.

Ja sedan sov jag när jag kom hem….och pojkarna gjorde det med. Mådde inget vidare.

Mia….Du har nog rätt i det där att jag behövde vila. Du får krya på dig du med!!

PillanN: Hoppas dina barn kryar på dig…Och du se till att ta det lugnt själv med så mycket du kan, så du inte blir ännu sjukare!!!! Synd att jag inte bor nära hade kommit och hjälpt dig!!

Mammzing: Krya på er!!

Sponny: Ja det kan vara bra med barnarbeteFlört…Hon lär sig tidigt hur man diskar m.m och det är ju bara en fördel. SkrattandeJag undrar ibland hur mina kommer klara sig den dagen de flyttar ifrån mig då de inte ens är intresserade ens att städa upp efter sig…..Rynkar på näsan

Mirjami-78
0

Nu säger jag god natt för ikväll. Skrattande

PillanN
0

#7  Tack,du är verkligen för go! Säger detsamma,hade vi bott närmare hade vi kunna hjälpa varandra Glad Vilken otroligt söt liten kille du har!

Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig idag…. Tobias har legat nedbäddad i soffan hela dagen och Eddie,ja han fick spela väldigt mkt data idag till sin stora förtjusning. Allt för att få lite lugn i huset. Vad gör man?

Jag var nämligen tvungen att tillbringa några timmar i stallet för att laga en mellanvägg i en av boxarna!Skrikandes Det är inte gjort på en handvändning om man säger så,men det är sånt som händer när man har tre hingstar. I vanliga fall skulle det inte vara några problem,men idag kändes planken väga ton! Helt o fint är det nu iaf =)

Hoppas dagen har varit bra för er andra,och att ni sjuka har börjat må lite bättre.

Mirjami-78
0

#9 Jag kan förstå dig!! Som det inte räckte redan med att ni är sjuka…..Rynkar på näsan

Denna kommentar har tagits bort.