Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: dagens
Läst 1185 ggr
Mirjami-78
0

Tisdagen den 26/1

Ja då var det tisdag igen. Andra arbetsdagen för denna veckan. Jag ska till doktorn då jag blir bara sämre just nu med min förkylning

Önskar er en bra tisdag.Skrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

God morgon på er.

Pia…gå till doktorn med dej nu. Hoppas han kan hjälpa dej.

Jag själv stannar faktiskt hemma idag med. Mår psykiskt dåligt av allt som hänt och händer. Jag orkar inte ta tag i det vardagliga.
Hur f*n ska jag göra?? Trivs verkligen inte på jobbet heller då killarna håller ihop där. Och jag är enda tjejen. Och troligtvis blir det ingen anställning heller.
Men lika bra det då jag får ont i hela kroppen av att arbeta där.

Ska ner till socialen vid 10. Hoppas hon kan skriva ut mina kontoutdrag därifrån.

Funderar på att kontakta nån psykolog idag. Men hur 17 ska man ha råd med det??

Kram till alla.

Mirjami-78
0

Mia…ring vårdcentralen ang. psykolog och den kostnaden kommer troligen soc. få betala för. Ta det hela på en räkning, förklara helt enkelt för dem att du inte har råd. Annars gå via psykakuten eller liknande om inte annat kan det skicka en remiss vidare så du får hjälpen du behöver.

Ja jag hoppas jag får hjälpen jag behöver, mår verkligen inte bra!!

[mia-38]
0

Jag har PM:at dej Pia. Flört

Mirjami-78
0

Hi hi hi…Nu har du svar….Tungan uteFlört

[mia-38]
0

Nu har jag fått tid till en psykolog….Ska dit imorrn.
Äntligen så har jag börjat tänka lite på mej själv.

Mammzing
0

Mia å Pia sköt om er!
Ta hand om er ordentligt nu. Se till att ni får den hjälp ni behöver.

Ska knalla ut och köra ved. I morrn lovar dom ju snöväder och sen ska det bli kallt igen. Bästa är att gneta på idag. Fast i morrn lär ju kroppen värka. Ska hämta foder till fåren ochså så det är gjort.

Hela dan lär detta ta.

Sovit illa. Särbon har fått en ny tid nästa vecka för magnetröntgen av skallen. Han var och lämnade massa prov igår. Han är orolig och jag känner att det är svårt att trösta och peppe. Men jag finns där och gör så gott jag kan.

Ha en bra dag alla!

Mirjami-78
0

Nu är jag hemma igen och jag har bihåleinflammation och sedan var mina lungor åt skogen så fick kortisontabletter samt in halera där. Ja sedan så fick ja gå hem….Och nu är jag hemma och knaprar på min piller burk för att bli frisk från detta. Måste dricka ca 2 liter vatten om dagen med. Ja men nu så ska jag nog bli friskSkrattande

PillanN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Vad bra att du får någon att prata med..att du ändå är så stark att du orkar söka hjälp innan det går åt skogen för långt.Har du fått svar på dina funderingar angående Han? Du behöver så klart inte svara…men jag bryr mig om dig Glad

#7 Oj,detta har du alltså dragits med?! Bra att du fått medicin nu iaf. Hoppas du får vila mkt.Tänk bara på att inte ligga för mycket eller "platt" så det stannar i lungorna. Tänker på digGlad

#6 Kan bara säga-Vad duktig du är,du verkar vara en otroligt stark människa! Stor kram på digGlad

Magsjukan verkar ha lagt sig här iaf och Tobias mår mkt bättre idag,han har tom varit uppe en stund =) Eddie är på sitt värsta rethumör och har tusen "myror i brallan". Jag skulle nog oxå behöva till en doktor för att kolla upp mina lungor.Är väldigt tungandad med en hemsk torrhosta…känner mig helt slut. Det lättar dock lite när jag är ute och hästarna måste ju skötas så man tar sig ut iaf. Ska ta mig an gårdagens disk och sätta upp galler i boxen jag lagade igår…sen tar jag dagen som den kommer.

Nu blev det visst en hel bok igen,ha ha

Bifogar en bild på sonens födelsedags present Brandy.Helt bedårande go;)

Ha det gott alla!

[mia-38]
0

Hej PillanN.

Han frågade i ett mail om jag hade hittat en ny kompis. Hahhaa..bara för att jag vart inne på Mötesplatsen..men det brukar ju han med vara. Tror antingen är han svartsjuk eller så vill han tala om att HAN hittat nån annan kompis. Nu är hans mobil avstängd…

Men jag skrev att jag behöver ingen annan än han..Jag är nöjd med det som är. Får se vad jag får för svar.

Skönt att magsjukan har lagt sej.
Sök upp en läkare du. Innan det blir värre.

Kram till dej.

Mirjami-78
0

PillanN: Ja då är det din tur att åka till doktorn imorgon, ja var jag där idag så får du gå imorgon. Ja så kan vi sedan sitta här och knapra på våra penicelinburkar.Flört

Mia….Vänta och se nu vad an svararTungan ute Och bra att du har tiden imorgon!!!!

Jag kom hem tog mitt penicillin, satt vid datan med en flaska dricka och sedan fick jag springa. Ja allt kom ut. Det bara vände i magen på mig så vet inte vad det var. Åt upp sedan maten allfal som jag hade värmt upp och la mig i sängen och drog täcket över huvudet och sov en stund. Nu mår jag ändå bättre. Kan ju ha varit medicinerna…..Men fy vad fort allt gick. Ska snart dra mig mot Ibbes dagis.Tungan ute

Mammzing
0

PillanN!
Vilken underbar present sonen fick!

Ja, jag måste orka. Men känner mej inte särskilt stark.
Som allt annat, går i perioder.

Undrar hur han tänker Mia-38?

Pia99 Kräksjuka oxå?

Ha fortsatt trevlig dag!

Mirjami-78
0

PillanN: Ja jag glömde skriva om den där söta hunden….Han lånar vi gärnaFlört Mina barn älskar djur. Katter och hundar.

Mammzing: Antingen kräksjuka eller så är det penicillinet eller att jag är helt sjuk. Men efter att ha fått ut allt mår jag nu bra och har ätit så jag vet inte. Väntar och ser helt enkelt.

Mammzing…Försök du med vila och samla krafter. Förstår att du har mycket oro ang. särbon. Skickar en styrkekram!!

[mia-38]
0

Pia….Fortsätt vila och drick mycket…

Mammzing: Vila du med.

Jag fattar ingenting just nu. Han svarar inte när jag sms:ar. VAD HAR HÄNT???
Blir bara förbannad.

Mammzing
0

mia-38
Vet precis hur den där ovissheten känns.

Att bli förbannad är en bra början.
Lycka till

Mirjami-78
0

Ja Mia jag kan förstå dig. Hör han inte av sig så strunta i han helt enkelt!! Ja är det så så kan du hitta någon bättre!!!!

[mia-38]
0

Hahahah..Han blev nog rädd nu när jag skrev lite spydigt i ett sms. Då svarar han snabbt minsann..hahahah.Men jag ska fråga vad han menade med ny kompis..

Mirjami-78
0

Ja gör det….Han får nog börja förklara sig…..Flört Lika bara ställa han mot väggenCoolFlört Nu är Pia i fartenTyst

PillanN
0

Så var den här dagen till ändo. Har inte fått Något gjort idag vilket jag faktiskt är väldigt stolt över Flört  Att det ska vara så förbaskades svårt att ta det lugnt! Började känna paniken komma så mått när jag idag insåg att snuset inte skulle räcka längre än i morrn. Min underbara granne som jag brukar umgås med var så snäll att hon handlade hem lite proviant åt mig Kyss.Helt underbar människa kan jag tala om,även den första jag lärde känna här nere.

Hoppas på mer ork till morgondagen,längar såå att få pyssla med pållarna ordentligt.

Kram på er,ni är värdefulla…

Mirjami-78
0

PillanN: Man får göra som så att man gör det man hinner och känner för och det som måste göras får man ju göra…..

Ja tur att du ha din granne är som hjälpte dig. Se nu till att få sova ordentligt inatt, det ska jag med försöka göra snart……

Kram till dig!!!Skrattande

[mia-38]
0

Jag ska berätta för er ikväll vad det var min B menade med skaffat ny kompis…hahahahaha..

Han berättade igår vad han hade menat och jag skrattade så jag höll på att dö. Skrattande
Lägger in det här ikväll..

Mirjami-78
0

Ja gör det Mia….Väntar med spänningGlad

[mia-38]
0

Jo…så här var det…:

På Blocket så sökte Baggan Bärnt efter en kompis.
B.tipsade mej om den…så jag fick ett mail från Blocket och ingen avsändare från B. Jag tänkte inte mer på det..men tyckte det var konstigt att Blocket skickade ut den. hihihihi…

Sen kom ju mailet från B och där han frågade om jag hade en ny kompis. Med ett får efter meningen.

Han menade ju Baggen Bärnt. Hahahahahah…Men jag hade ju inte fattat att det mailet kom från han….Hahahahahah..

Här gick jag och vart arg en hel dag…..hahahahahSkrattande

Baggen Bäärnt.

Mirjami-78
0

Ha ha ha ha ha ha Mia….Vad han har hittat på….Hi hi hi hi hi Tungan uteCool

[mia-38]
0

Ja Pia…jag skrattade så tårarna rann…och han med för att jag hade vart arg och inte fattat…hahahahahahaSkrattande Sen fick jag världens kram.Tungan ute

Han är sån…hittar på en massa roliga saker..hahahah

Mirjami-78
0

Ha ha ha ha Ja verkligen…..Hi hi hi Ja humor saknar han verkligen inte måste jag säga.Tungan ute

[mia-38]
0

Men visst är baggen Bääärnt söt…??? Hade jag haft plats så kunde han fått bli min nya kompis..hhihihiiCool

Mirjami-78
0

Ja söt är han….Hi hi hi Ja undrar var B skulle ha sagt när han träffat baggen Bäääärnt hemma hos dig???FlörtDu kanske borde fråga om du får låna han i några timmar….Hi hi hiFlört

[mia-38]
0

Hahahah..B var med på det hela. Han tyckte jag skulle köpa baggen..hahahhahahCool
Ha den i trädgården på sommaren och i garaget på vintern. Hahahahah

Mirjami-78
0

Ha ha ha….Ja kan bara tänka mig hur det skulle ha sett ut….Tungan ute