Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 1313 ggr
Mirjami-78
2010-01-26 18:30
0

Bostad

Oftast när man är ensamstående med sina barn kanske man inte heller har råd till en stor bostad.

Hur har du gjort, har dina barn varsitt rum? Var sover du? Har du fått avstå från dit rum bara för dina barn ska ha varsitt eget rum?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

3barnspappa
2010-01-26 19:17
0

Jag har fått prioritera bort en del av mitt privatliv, men så lever jag också ensam och bryr mig inte så mycket om att inte kunna stänga om mig. Jag sover i vardagsrummet för att kunna bo billigare. Jag har en trea på 72kvm och de stora barnen som jag har varannan helg sover i ett av sovrummena och minstingen sover i eget rum för hon är hos mig varannan vecka.

Men det är klart, detta skulle inte fungera om jag började leva med nån kvinna igen. Då vill man kunna stänga en dörr om sig.

liwa
2010-01-26 21:50
0

Jag bor i en liten 2a med mina 2 barn.

Dom har sovrummet tillsammans så sover jag i vardagsrummet. Funderar på att dra in min säng i deras rum för dom kommer ändå upp till mig på nätterna.

Ska söka mig större lägenhet men har inte råd att reparera den jag bor i nu och den skulle inte gå igenom en besiktning och då måste jag stå för de kostnaderna så vi bor kvar så länge.

Självklart vill man ju ha en 4a så alla får varsitt sovrum men det är svårt att få tag på här i området då det är så pass billig hyra här.

Jag betalar 4300 för min 2a och vill jag ha en 4a så ligger hyran på 5500-6500 beroende på ytan. Det är nästan billigast här i stan.

PillanN
2010-01-26 22:10
0

Vi bor i ett väldigt litet hus,en väldigt gammal ombyggd stuga. Här finns bara två rum för tillfället så min säng står i tv-rummet och pojkarna delar rum.Vi har blivit lovade att få vinden inredd till våren(hyr gården) så hoppas dom håller sitt löfte.Min bonusdotter på 16 år flyttar hit till våren så fler rum är ett måste. Vilken lyx att få ett eget sovrum! Nu får man gå ut om man vill vara ifred,gäller både barn o vuxna!

Det är billigare att hyra en hel gård här än att bo i lägenhet hör jag.Hyran här inklusive el ligger på ca 3000 i månaden!

Mirjami-78
2010-01-26 22:42
0

Jag bor i trerumslägenhet på ca 80 kvm. Barnen delar rum och jag har min eget rum. När jag bodde med minstingens pappa sov jag och han i samma rum. Nu är det så att mina barn sover oftast inne hos mig. Ja det har liksom bara blivit så….Så även om de har sängar i deras rum så vill de inte sova där, vilket kan vara jobbigt ibland. Den lille har även en säng inne hos mig så ibland när han har somnat lyfter jag över han till hans säng.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
2010-01-27 10:05
0

Fram till för 5 år sen bodde jag med mina 2 barn i en 2a på 57 m2 så då sov jag i vardagsrummet. Sen flyttade vi till värmland och en 3a på 72 m2 så barnen delade ett rum och jag hade eget… För drygt 2 år sedan bytte vi upp oss till en 4a på 95 m2 så nu har alla varsit rum:) Hyran är bra också.. knappt 5500…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Tuvalu
2010-01-27 10:52
0

Jag bor i min egen villa. Ett ganska stort hus, 125 kvm boyta uppe och sen ca 100 kvm i källaren, så vi har gott om plats… Jag skulle dock vissa dagar vilja bo i lägenhet och skulle då kunna tänka mig lösningen, en 3:a och barnen får egna rum och jag har en säng i vardagsrummet…

Gullan402
2010-01-28 19:13
0

110 kvadrat meter 1½ plans villa.

Stora flickan har helt eget, men litet rum. Lillan har en egen säng uppe på hallen men vägrar sova där. Hon sover hos mig i dubbelsängen.

Nu har vi planer på att kasta ut dubbelsängen och att tjejerna får dela rum (med avgränsande hyllor med "baksida") och jag får överta stora flickans rum med en ny vanlig säng.

Nere har barnen ett lekrum med gemensamma leksaker i.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

sponny
2010-01-29 01:18
0

Bor i egen villa på 134 kvadrat så det finns gott om plats för både mig och dottern. Jag och exet ägde huset tillsammans så när vi delade på oss skrevs det över på mig och dottern kunde behålla sitt "gamla" rum.

Visst är det dyrt att hålla bygget igång på egen hand, men det går och jag trivs här.