2/2 2010 Tisdag
Ja då var det tisdag. Jag har data problem hemma just nu då barnen har gjort sönder den trådlösa musen m.m så kan inte vara vid datan, men hoppas kunna lösa det i eftermiddag.
Är nu allfal på jobbet….och ja morgonen har paserad fort. Den lille är på dagis och den store i skolan så nu hoppas jag vi återkommer till en mer "normal" vardag igen.
Hoppas ni får en bra tisdag…..
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
God middag.
Inga planer idag. Fick ett tips på ett nytt företag här i byn som håller på med plattsättning så det blir till att skriva ut ett CV och knalla ner dit imorgon och lämna det. Är de nya så tror jag inte att de kommer att anställa någon men man kan ju i alla fall försöka.
Har suttit o letat boende i norr för fullt idag.Har hört mig för på det alldeles perfekta huset för min lilla familj.Var dock en väldigt "förvirrad"gubbe som ägde det,men vi skulle återkomma senare. Håller händer och tår för att det går vägen.=)
Har väldigt ont i min stackars mage efter hästsparken jag fick där i går:( Får hoppas det blir bättre,annars kanske det blir doktorn…igen! Har ju klippkort där ,ha ha
Min lille son ska baka idag och sen ska vi väl ut i snön ett tag.
Seg dag!
I dag tar vi det lugnt… Hade tänkt fira R lite men han kom hem från skolan med sprängande huvudvärk så vi får skjuta på det lite… men lite tårta ska vi äta iaf:)
Får se om han orkar välja nån mat idag eller om han skjuter på det med tills han mår bättre… Barnen får alltid välja mat på sin födelsedag, antingen om de vill gå ut och äta eller om de vill ha hämtmat;)
Nu ska jag sätta på lite kaffe;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
PillanN: Hoppas det blir bra med din mage.
Sponny: Jag håller tummarna här ändå och hoppas att de kanske behöver folk.
Ingann: Ni får fira när han känner sig lite bättre.
Här i Gbg så snöra det väldigt mycket kan jag säga. Snö och snö och mera snö
Var iväg nere på stan och fixade data delarana…musen samt tangentbordet. Nu så ska detta hålla har jag bestämt mig för så bäst för killarna vara försiktiga. 400 kr fick jag betala för det hela men vad kan man liksom göra. Måste ju ha det…..Så det var bara att bita det sura äpplet och betala. Jag kommer köpa en laptop nu under våren. Ska bara ha råd till det först….Ja sedan kommer det vara min data så barnen ta över denna. Bäst så för då får jag ha min data ifred.
Ja så det var som vanligt idag…Jobbade. Var skönt att gå till jobbet imorse fast jag var på väg att försova mig.
Men i id kom ja ändå. Nu så ska vi snart lägga oss och sova. Alla är helt färdiga.
Hej på er,
Här har nu snöovädret börjat. Det snöar och blåser som bara den. Skönt att vara inne men blir inte kul imorrn morgon.
PillanN: gå till läkare om det inte blir bättre tills imorrn. Hästsparkar ska man akta sej för.
Ingann: Hoppas han snart mår bättre.
Pia: Musar är inte billiga. Köpte du en trådlös optisk eller? De är bäst och kostar en del.
Sponny: Hoppas du har chans att få det jobbet. Lycka till.
Jag har tonat håret…Hahahah..Och som vanligt kladdade jag ner både mej själv och badrummet. Hahahhaah.
Har tvätt i maskinen med.
Skulle till B egentligen ikväll man han är förkyld som bara den.
Kram till er.
Mia….Det är någon trådlös sak. Ja tog det billigaste…Ja barnen kommer ändå ta sönder det igen. Vet ju hur det brukar sluta här
Känner ju mina barn. Allt ska rivas ner samt slängas runt….
Ha ha ha…
Anton prata med sin pappa. Kors i taket så ringde pappan han tom. Så säger Anton att vi köpte en mus….Ja han fick ju förklara sedan var förslags mus det var vi hade köpt. Ja ingen levande varelse…
Just nu så sitter det två busiga barn inne i ena rummet, de spelar tv spel. Ja snart tid för sängen. Ikväll ska jag lägga mig i tid.
Mia….Vad har du för färg nu då på håret??
Hahahah..du skulle bett de säga att det var en stoooor råtta..hahahaahah…
Svart är det nu…hihihih…
Jag är lite fåfäng och gillar inte mina gråa som börjar komma upp….*puh*
Ha ha ha……Ja en jätte råtta….Hi hi hi…Den skulle hans hund ha käkat upp…
Men Mia….De där gråa fina….Ja jag har det med fast jag inte är mer än 30+
Men du passar i svart
Vi kanske har fått igen våra små kära husdjur.
Ja huvulössen. Fick ett e-mail att de finns på Antons skola. Ska kamma han ikväll….
Hahahah…..En råtta är lite mindre att ha än en bagge med…hahahaha..
Undrar om baggen är såld än?
Jag blev med lite grå i håret tidigt…så därför färgar/tonar jag det med jämna mellanrum. Tror det går i arv?? Mamma blev gråhårig tidigt liksom henne mamma.
Usch…löss är INTE skoj. Vi hade det med och hade ett helsike i våra hår att bli av med de. Men jag tog färgvätska…då dog de som på löpande band..hahahah..
Ja jag tänkte med om de nu inte försvinner så ska jag grilla dem med lite ammoniak…Fast ska först titta om vi har dem här "på besök" igen. Ja gratis mat lockar den ju…
Och i hårbotten har de ju en del att tugga på.
Ja baggen ja….Ja den kan jag kanske köpa istället. Nästa gång min ex kommer ställer jag den framför dörren och skriver en lapp på dörren varning för den nye hern i huset.
Hahahahah Ja Pia…Köp baggen och ställ som vakt..hahahah Han hade ju fina horn! Hehehehheh
Testa med ammoniak. Det funkade på oss iallafall.
Ja vem vet det där med baggen kanske är en väldig bra ide. Ska bara hinna ut med han i mellan ochså….
Ja…ska ta med sönerna till butiken och be den välja färg….
Ibbe ja han tar nog orange och Anton grönt….Jag får nog ta blått då
Sedan lär de vara grillade…..
Jag säger det igen. Gå till apoteket och fråga efter sabadillättika. 
Pillan: Hästsparkar är inte att leka med
Är det inte bättre i morgon tycker jag du ska kolla upp det!
Jag tror R börjar bli lite bättre i huvudvärken nu faktiskt:) Men det måste ha varit riktigt illa eftersom han bad om alvedon… Han klarar inte att svälja tabletter så det var bara att ge sig ut i ovädret och köpa en flaska flytande… 50 kr kostade en sån där liten flaska!!! *hutlöst* Inte räcker den länge heller eftersom han ska ha så pass mycket för att få rätt dos:(
Nu ska jag snart släcka ner o krypa isäng… I morgon ska jag iväg till Örebro och se vad de ska göra åt min leverfläck på ryggen som blöder o kliar… det är den andra nu som blir sån på mindre än 2 veckor:(
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner