Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: relationer
Läst 5748 ggr
enhendigman
0

Dating med barn

Jag är singelpappa 44 år med en son på 6 år, som jag har på heltid. Det är verkligen inte lätt att hitta några dejter på dejtingsajter ( MP ). Verkar som man är helt ointressant för tjejer, när man har ett så litet barn, det är helt sjukt.

Mirjami-78
0

Jag brukar inte vara på dejtingsidorna på Internet Har nog testat det där någon gång men ser inte det som att man kan hitta någon seriös där.

Är man verkligen intresserad ut av någon eller söker någon för seriös framtid så tror jag inte att det ska vara ett hinder om den andre har barn.

Jag tycker snarare tvärtom, en pappa med ett barn, jag ser det hela som att han nog är en ansvartagande förälder osv. Ja kanske en person som man skulle välja på en dejtningssida. Ja det är bara min åsikt detta….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

martdat
0

tror inte du är ointresant, det svåra är ju att få tid att träffas alls i verkliga livet, men har man väl hittat den tiden så är det inget negativs med barn,

skulle jag träffa någon så VILL jag att de har barn, varför är så enkelt för jag har ett barn och jag vill inte ha fler, punkt, så därför är det bässta att träffa någon som har barn, för träffar jag någon utan barn så kommer de troligtvis någon gång vilja ha ett eget barn och det kan inte jag ge,, förtsår du min något krångliga förklaring?och jag gillar barn föresten, bara att jag vill inte ha fler egna,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

enhendigman
0

Jo men de flesta tjejer i min ålder har äldre barn eller utflugna barn och de börjar se en tid framför sig med större frihet, då vill de inte träffa ngn som begränsar deras frihet med ett mindre barn. Jag har hört tjejer prata om det. Jag tycker det är ett förfärligt resonemang, men jag kan på sätt och vis förstå det. Icke destomindre känns det orättvist, jag älskar min son över allt annat och skulle aldrig låta honom komma i kläm i ett förhållande.

Mirjami-78
0

#3 Ja jag kan förstå dig, men varför söker du inte då efter en tjej som är yngre än du och kanske har egna barn i just din sons ålder?? Bara en tanke som slog mig….

martdat
0

#3 ja men alla kan väll inte ha äldre barn, finns nog folk i alla åldrar som har en 6 åring, man ska bara hitta dem, Träffar du en bra tjej som älskar dig så tror jag inte att ett barn hindrar, men att träffa den rätta är inte lätt,

o som 4 säger, går det inte bra med en yngre tjej då? vi tjejer gillar ju ändå offta äldre killar,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

enhendigman
0

Kanske var en tanke!

Mirjami-78
0

#6 Så skulle jag allafal göra om jag var i den sitsen som du är i. Vi kvinnor som sagt vill oftast ha äldre män. Min ena sons pappa är 15 år äldre än jag, såg det aldrig som ett problem snarare tvärtom. Glad

ingann
0

Jag kan faktiskt förstå det litegrann…  Mina barn tex är stora och klarar sig själva så jag skulle inte vilja bötja om med mindre barn och vara låst igen… Jag har gjort mitt på barnfronten känner jag så jag skulle välja bort en heltidspappa med småbarn faktiskt..

Men som Pia sa, en yngre tjej med barn i samma ålder eller en tjej som inte hittat någon att skaffa barn med vore kanske en idé:)

Sen kan jag ju inte låta bli att säja emot Pia & martdat lite Tungan ute killarna ska vara ett par år yngre, inte äldre Flört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Gullan402
0

Här sitter oxå en gammal småbarnsförälder, mina barn är 6½ och 10 o själv är jag 40 om några månader.
Nu är jag ju inte ute på datingsidor så jag kan inte svara varför inte tjejer svarar dig enhendigman. Men jag tror generellt att det är lättare som tjej att få många svar på dejtingsidorna (har provat men det var inget intressant där, bara en massa puckon enligt min åsikt, träffade definitivt ingen av dem IRL).
För egen tror jag det är lättare att träffa någon i IRL, det behöver inte nödvändigtvis vara på krogen. Det kan vara på jobbet, lunchen, kassakön etc. Varför inte med sonen på någon av hans aktiviter (bra, för då ser du ju hur sonen funkar med din tilltänkta tidigt.

Lycka till i dejtandet!

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!