Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett11förhållanden
Läst 1750 ggr
Mirjami-78
0

Första dejten

Idag när jag har jobbat har jag lysnat på radion. Ämnet där handlade om vad man ska göra på första dejten?

Många föreslog att gå ut på en fika, en del tycket att bio är ett bra ställe. Bästa förslaget jag hörde var att spela minigolf, ja då lär man ju se många sidor på en gångFlört Men det gäller ju även att vädret tillåter det hela.

Var skulle du vilja göra på en dejt? Eller vad har du gjort när du har varit på dejt och var det något som blev bra eller mindre bra?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

enhendigman
0

Idag har jag varit på fikadejt med en härlig tjej, ett bra sätt att träffas första gången. Kändes bra, förmodligen kommer hon hem till mej på lördag, då ska jag laga mat åt oss och så får vi se vad det leder till……

Tuvalu
0

När jag har dejtat så har det oftast blivit fika hos mig eller hos honom…

#1 Vad kul att ni ska ses igen!

Mirjami-78
0

#1 Lycka tillGlad

Ja jag tror fika är ett ut av det vanligaste när man dejtar.

Nordann
0

Minigolf lät intressant,här har vi faktiskt ett ställe att spela det på inomhus så det funkar året runt.Cool

Mirjami-78
0

#4 Om inte annat så kan man nog se många sidor hos den andra just under minigolf.Glad Ja bland annat om den andre är en dålig förlorare.Flört

Bowling kom jag tänka på men det kostar lite mera än just minigolf.

3barnspappa
0

Har läst att som första-dejt så ska man inte gå på bio, för då lär man inte känna varandra på samma sätt. bästa ska vara någon aktivitet där man har något gemensamt att samlas kring, tex en utflykt med hästar eller något. borde inte vara så svårt att hitta billigare alternativ dock.

Bowling och minigolf är nog bra alternativ.

Mickan78
0

Jag tog med en kille på opera en gång (är själv operasångerska) och det var lyckatGlad Det är nog inte så vanligt, och för egen del var det spännande att se vad han tyckte och upplever en operaföreställning som är mitt yrke!

Annars är väl fika det vanligaste, men promenad i vacker natur är ju också en favorit!

Mirjami-78
0

Ja bio kanske man inte säger så mycket när man sitter där men, man får kanske ta en fika efteråt.

#7 Ja det måste ända ha varit en roligt upplevelse.Glad

3barnspappa
0

Läckert att gå på opera som dejt! :)

Bumsibum
0

biljard kan med vara bra… då kan man umgots och snacka på samma gång, men sen är bio bra tycker jag om man är blyg, för då har man ju alltid något och prata om efter åt.. (filmen)

Mirjami-78
0

Ja det stämmer…Om man inte har annat att prata om så kan man prata om filmen.Glad

Bumsibum
0

japp! Glad
för om båda skulle vara lite dåliga på att komma på något, eller blyga… så kan man ju alltid fråga "jaha avd tyckte du om filmen då"  också vips är samtalet igång… sen när man pratat om filmen ett tag glider de nog in andra samtal med.. för då har iaf pratet kommit igång hos båda! Glad

Mirjami-78
0

Japp….Ett smart sätt att komma igång. Men det är nog mycket också hur mycket man vet om varandra och hur väl man känner varandra som avgör var man träffas. Är det en dejt som man vet att detta kommer inte leda någonstans då man direkt känner han/hon är inget för mig så kan det vara skönt att få en bra film alla falGlad

Lite svårare blir det ju om man ska spela golf eller liknande. Jag brukar känna av rätt så fort om personen är någon som jag vill fortsätta träffa eller inte.

Bumsibum
0

ja, precis… alltid något! Glad hehe.

jo.. eller får man testa en 2a dejt och avglra då, första intrycket aknske inte alltid visar rätt ju, så om man träffas en 2a gång och man ändå känner "nä han/hon var inget för mig" så kanske man vet de sen, och nte vill gå på en tredje dejt! Tungan ute eller tvärt om, "oj han/hon var helt anerlunda nu, på dena andra dejten han/hon vill jag träffa igen"  Glad

Mirjami-78
0

Ja det kan ju vara så med att man ska ge det hela minst två chanser. Första dejten är alltid den värsta om man säger så. Man är inte sig själv. Ja man är ju med kanske en helt främmande person som man ska lära känna. Lite lättare är det ju om man är med en person som känner alla fal lite innan. Ja då kan det bli lättare helt klart.Glad

Bumsibum
0

Ja precis! Glad
sen får man ju bara hoppas att båda vill samma med! hehe. Inte alltid det blir så kanske! Ena vill väldigt gärna träffas mer, medan den andra inte vill… men ja, man kan ju inte vara snäll och tacka ja.. bara för den andra vill och inte en själv! De är ju inte rätt mot någon av dom.. värken mot den som vill eller mot den som inte vill! Tungan ute

Mirjami-78
0

Ja det är ju så. Glad Båda två ska ju känna för det helt klart.

Har varit med om några dejter som jag inte skulle göra om. Ja det har inte alls varit det jag har förväntat mig.

En man som jag skulle träffa var som ett litet barn nästan, tror han mådde väldigt dåligt i sig själv. Han trodde han kunde flytta hem till mig.Förvånad Han var Svensk men skriven i ett annat land tydligen. Ja varför det var så vet jag inte . Sedan så sålde han svart arbetskraft…..Städade hos olika personer. Jag drog mig undan väldigt snabbt fast han hade varit väldig trevlig i telefonen osv.

Bumsibum
0

jappz! Gladdet är ju en stor fördel! Tungan ute

nej, känner man så, så ska man ju inte! ^^

oj, ja det kan jag förstå, och när man har barn låter man ju inte vem som flytta in hur som helst!
vissa kanske gör, men ja, jag skulle aldrig göra det iaf.

Mirjami-78
0

Jag tillhör dem med som känner att man måste veta vem personen är innan man kan låta någon att flytta in. Denna man visste jag alldeles för lite om. Han kunde lika väl ha varit efterlyst eller liknande då jag upplevde han lite skum.

Sedan är det viktigt att man vet att det även kommer fungera mellan ens nya partner och barnet så det får ju gå en tid så att man vet att den biten fungerar helt klart. Man ska inte låta vem som helt bara flytta in hur som helst. Ja man har ju även ett ansvar som förälder.

Bumsibum
0

ja, precis, men det är bättre att vara extra försiktig ju, så om man har barn eller ej, men spec.. om man har barn, för då har man ju dom och tänka på med ju.

Ja precis… så är det ju.. Glad.

Mirjami-78
0

Oj vad klockan har hunnit bli mycket. Ska lägga mig snart….Ska upp till morgonen och ringa sonen skolbuss om att han inte kommer.

Ja alltid är det bättre ta det säkra för det osäkra när man träffar någon ny.Glad

Bumsibum
0

jo, så blir det ibland när man sitter vid datorn, tiden flyger iväg! Tungan ute

ja,precis! Glad

häldre vara för feg anser jag.

Än att det ska hända något otrevligt.