Alla hjärtans dag
På söndag är det alla hjärtans dag. Kommer du komma ihåg någon då med något speciellt? Kanske dina barn eller någon nära vän?
Min mamma fick lite presenter ifrån mig och barnen förra helgen när vi var hos henne samt ett kort.
Brukar ni "fira" alla hjärtans dag??
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Usch det är väll den värsta dagen på året när man är singel.
Känner mig övergiven och fruktansvärt ensam då.
Jag har dock köpt en liten alla hjärtansdag present till min gravida granne som har haft mycket komplikationer och som fick reda på att hennes kille var otrogen mitt i graviditeten.
Hon ska få en burk kakor då hon bara äter det just nu :)
Jag har aldrig firat den dagen men skulle gärna göra :)
Jag tycker att det är bara roligt att kunna komma ihåg någon på alla hjärtans dag, ja även om jag själv är också singel. Men detta att bara få ge känns underbart tycker jag. Jag kom ju ihåg min mamma.

Ja, alla hjärtans dag är ju en ångest som singel…
Jag blev faktiskt dumpad en alla hjärtans dag när jag var 15 eller nåt, men han "visste inte" att det var just den dagen…
Men det här är första alla hjärtans dag med min dotter, så det blir nog fint! 
Jag har aldrig blivit direkt uppvaktat ut av en partner på alla hjärtans dag. För min del handlar det mest om att jag skickar kort m.m till mina närmaste. Ja det är så olika detta med alla hjärtans dag hur man vill fira det och vad det betyder för en.
#3 Jag kan förstå att du inte har några fina minnen då direkt om alla hjärtans dag med tanke på vad du har råkat ut för.
Jag har alltid typ varigt singel på alla hjärtans dag kommer va de i år med… men sen oandra sidan tycker inte jag det ska behövas finnas en sån dag… man ska väll kuna visa sin kärlek ändå…?!
jag menar en del par gör saker på alla hjärtansdag går ut och äter, bio, fin midda hemma, ger blommer, smycken, osv osv osv…. det ska man väll kuna ändå utan att det ska behöva vara en alla hjärtansdag eller?
jag tycker det är mer romantiskt att överaska någon en dag bara sådär när det INTE är allla hjärtansdag… eller att bli överaskad då. För då kommer det ju oväntat! ;)
Men visst det är ju bra att den finns, för de tråkiga par som MÅSTE ha en anledning att göra lite saker tillasmmans! 
Ja en dagen är kanske till för par men jag tycker att den dagen är även till för ens vänner m.m Så även om man är singel tycker jag att man kan fira den om man känner för det.
jo,sant det, men de behöver man ju ändå inte ha en alla hjärtans dag till, sen kvittar de om de e ens mamma, ens partner, ens vän, ens hund, ens syster eller vad det nu än är! kan jag tycka, man borde göra sånt oftare än va man gör de… inte nån speciell dag.
Ja egentligen är detta kanske en helt onödig dag. Men undrar varför man firar det egentligen och hur detta hela firandet har börjat från början?
ja precis… jag har hört de nångång, men jag minns inte exakt varför, men man kan nog googla det! 
Kanke för man inte ska glöma bort sina nära och kära!
.. kan ju vara så enkelt hehe.
Ja kan ju vara det. Ska googla på det imorgon. Snart daxs för sängen här….
japp, precis hehe, mm jag med, tänkte samma, orkar ej nu, men imorgon så!
för ska med strax sova! Och är för trött för att leta fram nu hehe.
Ja inte konstigt alls. Klockan är snart två. Har två som kommer att väcka mig till morgonen, men ska sätta klockan med så att jag kommer upp i tid. Ska baka.
åhh, tiden går fort…. ha det så bra, sov så gott, och ha de så kul med bakningen imorgon!!!
_ (eller senare idag)_
Hoppas du med får en bra dag….
Natti natti
Som sambo brukade jag såklart fira den på lite olika sätt varje år. Men nu är jag singel som sagt så jag försöker förtränga den dagen så mycket det går. Jag kommer att vara ensam den dagen med näsan i skolböckerna
Om jag inte minns helt galet så har det nåt med att fåglar bildade par i mitten av februari och på 300-400-talet nånstans fanns det ett helgon, Sankt Valentinus, som gav en flicka synen tillbaka den 14 februari och blev dyrkad av henne.. Men eftersom han var en katolsk präst/munk eller liknande så kunde de aldrig få varandra…
Efter denna händelse började unga män uppvakta flickor med nyplockade blommor den 14 februari och flickorna drömde om vem som skulle bli deras Valentin 
Hur det stämmer vet jag inte men det är på ett ungefär vad jag har hört om hur dagen uppstod…
Jag har aldrig firat den som en kärleksdag utan istället som en namnsdag då min morfar och en systerson har Valentin som andranamn;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag tycker man kan visa att man bryr sej om och tycker om andra ÄVEN utan sånna här dagar.
Men…..jag ska till mina föräldrar idag med en bukett tulipaner….sonen får nåt gulligt imorrn..och till min speciella vän så skickar jag ett gulligt kort över datan.
Tack Ingann……Då fick vi lite info om detta
Jag har inte tidigare hört ang. varför man just firar detta hela, så det var intressant att få veta lite mera.

dottern o jag ska käka alladinhjärtan, men det e det enda, som singel e det inge skoj als, min hjärtevänn har sambo så hoppas jag slipper se massa gull gull på faccebook, blää,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag tycker Alla hjärtans dag är supermysig 
Barnen gör alltid fina glittriga kort åt mig och jag köper dom gelehjärtan varje år,haha Underbart!