Måndagen den 15/1
Ja då var det en ny vecka och måndag igen.
Jag ska jobba till morgonen så ska snart lägga mig. Ska upp senast vid 5 tiden då jag får åka och lämna stora sonen på fritis på andra sidan ut av staden. Sedan ska jag tillbaka samma väg och till jobbet. Så det blir lite åkande.
Måste med till banken i eftermiddag mellan jobbet och hämtningen ut av barnen. Ja många bollar i luften men det ska nog hinnas med hoppas jag.
Önskar er alla en bra måndag.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
God morgon!! Antar att de flesta ut av er än sover. Jag vaknade ut av att sonen låg och tuggade och var rastlös. Följde han en stund och han var lite svår att väcka. Nu har han ju slutat med det där men troligen var det ett ep-anfall. Nu väntar jag och ser hur han mår osv.
Måste jaga hans läkare men vet inte vem jag ska ringa direkt. En har hand om medicinen men vet inte om det är hon som har hand om det fortvarande eller om det är hab. läkaren som tog över det hela. Ja får ringa runt och kolla vem som kan svara på min fråga vad detta kan vara och om det behövs göra mera undersökningar på han nu pga. detta.
Ja så dagen kommer se ut så här att det blir att ringa runt samt jaga läkaren. Fick kontakt med sonen men det tog en stund innan ha reagerade. Låter han nu sova ut. Sovit har han ändå gjort under helgen.
Godmorgon.
Ja Pia. Hoppas du får tag i en läkare nu på morgonen. Måste vara otäckt det där när man inte får liv i de.
Jag ska snart till jobbet. Kommer en ny praktikant idag som jag känner sen förra jobbet. Men vete 17 vad han ska göra. För jag har inget att göra heller. Hoppas på att min handläggare kan höra av sej snart så jag frå reda på vad jag ska hitta på i mars sen.
Ska på möte i Emils skola idag med, med lärare och kurator.
Jag förstår sonen på ett vis…men samtidigt måste han ju ändå ta sina konsekvenser av att inte vart i skolan.
Ha nu en jättebra dag alla.
Kramar
Mia…hoppas det går bra på skolan och att de kan hitta en bra lösning på det hela. Ja något som kommer att fungera. Ja han kommer få ta sitt ansvar. Ja du kämpar verkligen med han och kan bara berömma dig!!
Nu väntar jag här en stund till. Ska sedan vila en stund själv och börja ringa runt. Nästan lugnare att vänta en stund innan jag börjar ringa runt för det blir lite lättare att få tag på dem som jag söker lite senare idag, men ska följa sonen här alla fal hela tiden. Blir det ändring till sämre så ringer jag ambulansen. De sa den från 1177 att man ska göra…så jag väntar inte utan ringer om så behövs.
Det är ju det med att man ska inte vara ensam när man får ep-anfall för det kan sluta väldigt illa. Är man i vaken tillstånd och ramlar ihop så kan man skada sig osv. i och med att man faller ihop och har ingen kontroll på det där alls.

God morgon!
Pia: vad läskigt med din son.. Jag har ju inte varit här så länge så jag vet ju inte så mycket om er, men är det epilepsi han har eller? Låter i alla fall väldigt jobbigt och en ständig oro…Hoppas att han mår bättre nu och slipper sjukhus
Mia: lycka till med skolan och sonen!
Själv har jag bytt blöja på min dotter ungefär 20 gånger under natten - så är lite trött… Ska till gyn och ta cellprov (huuuu…) och försöka hinna med att träna, köpa blöjor och sen har jag en sångelev. Så är den dagen slut
Hoppas ni alla får en bra dag!!
God morgon på er!
Usch då Pia.. Hoppas du får tag på Antons läkare så du kan få hjälp.
Mia: Hoppas skolan kan få Emil att inse att han har ett eget ansvar för sina studier. Han kan ju inte bara skita i skolan för att det är tåkigt utan han får ju se till själv att hitta en utbildning han vill ha… Som tur är så verkar ni ju hittat det nu men det borde han kollat upp tidigare innan det gick så långt som indraget studiestöd…
Du har tillräckligt omkring dig ändå utan att göra hans jobb med…
Mickan: Ja, det är dyrt och jobbigt med blöjbarn;) Men när de kommer i tonåren önskar man att de vore så där små och söta igen och lyssnade på vad man sa *s*
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Mickan: Ja det är epilepsi han har.
Fick inte tag på sonens läkare men tar det på onsdag då vi ska till BUP. Den läkaren har jobbat på hab. tidigare och kan säkert hjälpa oss vid behov. Hon sa vid förra besöket att den medicinen som han har kan man byta ev. ut senare. Då det finns bättre mediciner.
Nu mår ändå Anton ok. Han kommer själv inget ihåg och sov väldigt djupt. Ska ha ett öga på han men tror det hela gav sig nu om vi har tur. Kommer det mer anfall åker vi in.
Ja den här dagen är allt annat än bra
Gick o la mig först kl.4 i morse pga min onda tand/infektion som plågade mig.Såg ut som elefantmannen på vänstra ansiktshalvan..från tinningen till hakan! Efter att i desperation fått "operera"mig själv genom att lätta på trycket är jag mndre svullen nu på morgonen. Ska åka till jouren på lassa kl.17 för att få hjälp.
Jag får som sagt inte komma till folktandvården då dom inte tar emot nya….trots ett akut läge,så hoppas få hjälp.
Barnen är hemma då det är lov och har väldigt svårt att hålla sams som vanligt.
Hoppas på bättre avslutning på dagen…..
PillanN Fy tandvärk!! Ja det där är inget roligt men hoppas de hjälper dig sedan ikväll. Försök att vila.
Jag har två med här som är i farten….Ska ut med dem nu!!
Jag har en dotter med svårbehandlad epilepsi så jag är van med anfall sen 15 år tillbaka.Det ser nästan alltid värre ut än vad det är.
Ni kunde be om ett epilepsilarm till sonen,de är svåra att ställa in men värda att prova för då kan man sova bättre (behöver bara gå upp om det larmar) i eget rum.
Hoppas du redan vet att de flesta anfall slutar av sig självt inom 1-3 minuter,farligt blir det först om anfallet inte går över om man gett Stesolid (det gör man efter 5 minuter).För dotterns del är jag glad att hon numera har de flesta anfallen i sömnen,i sängen för då slipper hon ramla och det är lätt att ligga kvar och sova efteråt.Sova behöver de verkligen,man blir enormt trött efter ett anfall,i flera dagar.
#9 Tack för infot!!
Jag har inte vetat så mycket om denna sjukdom. Ja det enda de har sagt till mig är att han har Ep. Sedan hur jag ska gå tillväga när han får anfall vet jag inte mera om än att vänta så den går över.
Nu har ju min son haft mest anfall då han är vaken. Han blir stirrig och sedan ramlar han ihop. Ibland är korta frånvaro attacker han har haft. Detta att han få nu i sömnen är något nytt för mig. Idag har han känt sig trött och inte alls som han brukar känna sig utan beskrev det hela som tröttheten m.m efter ett ep-anfall. Sedan var det väldig djup sömn han var i idag.
Hej på er vänner.
Mötet på skolan gick bra. Emil tycker att det han läser nu inte ger honom ett skit sen. Och det kan jag hålla med om.
Så nu ska han fundera om han ska fortsätta bara med kärnämnerna tills han vet om han kommer in eller ej på IT. Men till 99% kommer han in där han vill.
Jag fick ett telesamtal från min handläggare på AF idag. Jag kanske kommer att få en fast tjänst inne i Kalmar på Samhall.
Kan ju inte tacka nej till en fast tjänst. Och jag har ju svårt att ta ett vanligt jobb då jag har problem med min arm och axel. Så detta kommer att bli bra. Ska på möte dit imorrn halv tio!! 
Pia…jag hoppas verkligen pojken mår bättre nu. EP låter inget vidare alls!!
Håll koll på honom nu ett par dagar tills han känner sej lite piggare.
Hoppas du har fått hjälp med din tand PillanN. Det finns inget värre än det.
Kram till er alla andra. 
Mia…Ta den där jobbet om det verkar bra.
Jag blev jätteglad här!!
Säg bara till sedan om de fixar jobbet för dig så festar vi här lite

Jag tror det kommer att lösa sig för Emil med. Ja så klart vill man inte läsa något man inte är intresserad ut av. Det handlar ju om ens framtid.
Joo ska ha koll på han nu under den närmaste tiden. Fick ju bra råd från Norrdan vilka är guld värda!!!
Visste inte ens om det där hon skrev….Ja inte mycket info jag har fått.
Bra att man kan dela info till varandra här inne.
det är guld värt.
Jo jag ska ta jobbet. Jag hoppas att det är i nån slags produktion så det inte blir städ odyl. Men handläggaren skrev att jag inte ska ha tyngre och statiska arbeten.
Och att jag behöver trygghet och kontinuitet i mitt arbete.
Jag berättar imorrn hur det gick.
Ja jag hoppas att det ska gå bra. De där tunga lyften m.m får nog någon annan ta i så fall.
Tja dagen verkar sluta bättre iaf. Åkte in till akuten där jag genast fick besked att det är en allvarlig infektion i tandkött och hela käkbenet. Fick penecillin för idag och imorgon men Måste till en tandläkare i morrn!
Barnen skötte sig super så jag köpte hem lite gott fika som de har fått nu ikväll. Jag inhandlade soppor och bröd så jag kanske får i mig nått.Är sååå hungrig efter två dagar utan mat!
Pia99: Hoppas din son slipper fler anfall nu stackarn.
Mia38:Lycka till med jobbet! Håller tummarna att allt går vägen så du slipper ifrån "oljeplattformen" hihi
Ni ska alla veta att ni är guld värda. Har man en mindre bra dag någon gång,så känns det alltid lite bättre när man varit här inne 
Kram alla!
PillanN: Skönt att du fick något emot det. Ät nu och vila så att du ska bli bättre. Ja det där låter inget vidare men vi får hoppas att medicinen hjälper nu!!
Skickar en stor kram till dig!!!