Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 643 ggr
Mirjami-78
0

Torsdagen den 18/2

Ja då var det torsdag igen

Jag blir hemma med Ibbe som har ont i öronen.Rynkar på näsan Han har haft en jobbig kväll här hemma och nu sover han. Får söka för detta imorgon. Han fick Alvedon så vi överlever nog natten…Hoppas jag alla fal.

Jag önskar er alla en härlig torsdag!! Skickar en stor styrkekram till er som behöver det!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

God morgon.

Skickar er en stor styrkekram Pia. Ni behöver det.

Här blir det jobb.
Ska försöka räkna ut med hur jag ska få mina pengar att räcka till allt. Men det går inte.
Går back.

Ha nu en jättebra dag alla. Kyss

Mammzing
0

Väntar med spänning på all snö som ska komma.
Hoppas det inte blir så allvarligt.
Sen det vanliga.
Ved och djur.
Jobbar ju 2.5 dagar nu.
Ska hinna handla.
Mat.
Hundmat.
Blomjord.
Tänkte återuppliva mina gröna vänner.

Ha en bra dag alla!

Mirjami-78
0

Ja här är det hopp om livet igen. Ibbe mår något bättre men ha ska till docktorn. Vi ska iväg snart men ville inte dra upp han i morse då han sov.

Den 5 mars ska utredningen börjas göra på min stora son på BUP och sedan ska vi till regionalhabliteringen den 25 mars samt den 26 mars där de ska titta på min son och undersöka han m.m Nu har jag ju nya uppgifter till dem och kommer att ta upp ett och annat där. Ja ska bli roligt att se vad de kommer att säga. Helst skulle jag vilja ta med hans pappa som har samma sjukdon så att han skulle kunna tala om för den exat hur det är.

Mirjami-78
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har hittat en låt här som jag gillar. Ja hörde den idag när vi var ute och handlade så frågade sonen om vem som sjunger den. Han kunde ju det så klart och jag hade inte en aning om vem som sjunger den låten.Skäms

[mia-38]
0

Jaaa Pia. Den är så bra den låten.

Idag hörde samhall av sej. Jag ska på intervju nästa torsdag.
Sen får vi se.Skrattande

Mirjami-78
0

Mia…Hoppas det ska gå bra. Jag ska träffa min kommande chef nästa vecka. Kommer nog börja ev. jobba heltid i april vilket innebär en mycket bättre inkomst.Glad

[mia-38]
0

Håller tummarna fördej så att det blir heltid.

Jag blir glad om jag får fast fastän det inte är det jag vill jobba med. Men huvudsaken är att jag kommer upp i inkomst.
Sen får jag söka andra jobb under tiden.

Slökollar lite på OS nu. Starkt gjort av Anja att åka idag efter kraschen hon gjorde igår.

PillanN
0

Denna dag har inte varit värst olik de andra dagarna i veckan.Är ff väldigt dålig och ligger/sover mest hela dagarna. Hade tur att få åka med en vän in till stan och apoteket för att hämta nytt penicillin*suck*….en hel vetenskap bara att orka gå Rynkar på näsan

Stora sonen åkte bort igår och kommer hem först imorrn,vilket betyder inget bråk mellan barnen så klart…och en mamma som får vila.

Jag och lillen satt o pratade om vårt "nya" liv som väntar uppe i norr när det åter igen slog mig att……Jag bestämmer över mig själv,hur vi ska leva vårt liv,jag får köpa vad jag vill..när jag vill,!!!

Eddie kan äntligen få sin älskade hamster,jag får köpa nått så enkelt som handdukar utan att få skäll,kan strunta i disken en dag för att jag bara vill!!!

Så med den känslan kvar sitter jag nu helt lycklig och ….bara sitterSkrattande,haha

Ha en bra kväll allihopa!

Mirjami-78
0

PillanN Det är du som bestämmer ingen annan!!

Så känner jag med i mellan att det är jag som bestämmer. Jag köper det jag vill ha. Jag går till den frissan jag vill och när jag vill. Min ex satte sig emot mig vid ett av många tillfällen när jag köpte en ny dammsugare. Ja den gamla fungerar sa han….Ja sa jag men jag vill ha en ny och ny köper jag en då jag hade pengarna. Det blev sura miner kan ni tänka er….där gick ju pengarna som var mina som han hade tänkt att plocka mig på. Ja då blir man sur när den andre går iväg och köper det hon vill ha….Men en sak är säkert att min ex kommer aldrig någonsin få en enda krona ifrån mig mera om han så skulle svälta.